ساخت آبنما در منزل با روشی خلاقانه و آسان

ساخت آبنما در منزل با روشی خلاقانه و آسان


منبع: آرگا

351

1400/5/21

19:13


در این مطلب آموزش ساخت آبنما را برای شما عزیزان خوش سلیقه تهیه و بیان کرده ایم، که می توانید در منزل و یا هر مکان دیگری از جمله پاسیو، لابی، روف گاردن و یا حیاط و محل کار ایجاد کرده و از آن لذت ببرید.

آبنما یا آبشارهای مصنوعی را می توانید به راحتی در حیاط منزل، ویلا و یا هر مکان دیگری از جمله لابی، فضاهای سبز روی پشت بام، پاسیوها ساخته و از زیبایی و هوای مرطوب و دلچسب حاصل از آن نهایت استفاده را ببرید، این آبنماها دارای تنوع زیادی در طرح، شکل، اندازه، و مصالح ساختاری می باشد که می توانید بر اساس سلیقه، و محل انتخابی انتخاب نموده و دست به کار برای ساخت آبنما شوید.

ایده هایی متفاوت از ساختن آبنما

انتخاب مکان مناسب برای ساخت آبنما

قبل از هر کاری باید مکانی که می خواهید آبنما در آنجا قرار گیرد، را انتخاب نمایید، سپس حوضچه ای زیبا با عمق و ابعاد مناسب بسازید، در همین مرحله باید مکان پمپ آب را نیز در نظر گرفته و مشخص سازید و لوله کشی های لازم را به شکلی صحیح انجام دهید.

پمپ آب را در پایین ترین نقطه مثلا(یک گودال) در نظر بگیرید، و حوضچه را با عایق های مختلف و یا چسب های مخصوص آب بندی نمایید، اگر حوضچه شما از جنس سنگ می باشد آن را با پروفیل، میلگرد شکل داده و جوشکاری کنید، در آخر هم روی سطح را با استفاده از تور رابیتس(۲ لایه) بپوشانید.

آموزش ساخت آبنما با مصالح و ابعاد و شکل های مختلف

مزیت های ساختن آبنما

آبنما یکی از عناصر افزودنی و دلخواه ساختمان می باشد که می توانید با توجه به سلیقه ای که دارید و البته نیاز مکان در نظر گرفته شده از آن بهره ببرید، آبنماها دارای تنوع زیادی از نظر اندازه، شکل و طرح آن، نوع و جنس مصالح بکار رفته، و مکان قرارگیری آن متفاوت می باشد، که برای تهیه و به وجود آوردن آن می توان از موارد و مصالحی نظیر سیمان، سنگ های مصنوعی و طبیعی، پمپ های آب، انواع گلدان و ظروف های سفالی، لوله و حتی وسایل دور ریختنی و … ساخته و همچنین از پوشش سبز از گیاهان و گلها بهره برد، آبنماها را می توان در مکان های مختلف نظیر روف گاردن، پاسیو، لابی مجتمع ها، تزیین حیاط منزل و … مورد استفاده قرار داد، در ادامه با مزیت های ساختن آبنما آشنا خواهید شد.

  • تصفیه هوا

با توجه به آلودگی هوا و شدت یافتن این مشکل، و به دنبال آن افزایش آمار بیماران و آسیب دیدگان آلودگی هوا دغدغه بهبود بخشیدن به هوا از توجه ویژه ای برخوردار شده است که می توان به رو آوردن مردم به دستگاه های تصفیه هوا اشاره نمود، ساختن یک آبنمای زیبا و مناسب می تواند جایگزین خوبی برای این دستگاهها باشد.

تولید آبنما و ایده هایی زیبا از آن

  • مرطوب کردن هوا

آبنما می توانند رطوبت لازم را در فضای زندگی و سکونت شما ایجاد نمایند، در فصل تابستان، به خصوص اهالی مناطق گرمسیر نیاز بیشتری به رطوبت کافی در هوا دارند که بر سلامتی و زیبایی پوست و خود آنها تاثیر مستقیمی دارد.

آموزش ساخت آبنما در منزل و حیاط

  • زیبایی بخشی به محیط

این آبنما و یا آبشارهای مصنوعی علاوه بر داشتن تمام ویژگی های خوب و مثبت و کاربردی، هنر فوق العاده ای در دیزاین و زیبایی بخشی منزل دارند، شما با استفاده از این آبنما می توانید قدم های موثر زیادی را در رسیدن به هدف خود، داشتن یک دکوراسیون چشمگیر و مثال زدنی داشته باشید.

ایده هایی خواستنی از ساخت و ساز آبنما در منزل

آموزش آسان ساختن آبنما

برای ساختن این آبنما به تعدادی گلدان و زیر گلدان از جنس سفال و همچنین لوله پلاستیکی و پمپ آب نیاز دارید، که انتخاب شکل و طرح آن به سلیقه شما بستگی خواهد داشت.

ایده هایی دوست داشتنی از ساختن آبنما

زیر گلدانی و گلدان ها در ابعاد گوناگون تهیه کنید و گلدان بزرگ اصلی را به شکل نیم دایره ببرید، لبه زیر گلدانی را نیز باید ببرید.

ایده هایی منحصر به فرد از ساخت آبشار مصنوعی

لوله پلاستیکی و پمپ را مهیا ساخته و سپس گلدان اصلی بزرگ را به شکل برعکس قرار دهید و لوله را از سوراخ ایجاد شده در گلدان و زیر گلدانی بگذرانید و به پمپ متصل نمایید.

ایده هایی زیبایی از ساخت و ساز آبنما

می توانید با استفاده از سنگ های زیبا در ابعاد گوناگون داخل محفظه و یا همان آبنما را تزیین کنید، و سپس در آن آب بریزید. در نهایت پمپ را روشن کنید و از تماشای آن لذت ببرید.

روش ساده اما زیبا برای ساخت آبنما

مدل آبنماهای زیبا با طراحی جالب و منحصر به فرد

برای ساختن آبنماها باید برخی موارد از قبیل انتخاب مکان مناسب، بازتاب صدای آب، محل استقرار آبنما، اندازه و ابعاد، معماری ساخت آبنما، آب بندی آب نما، مصالح بکار رفته، زیرسازی و شیب مناسب و … را در نظر داشت. در ادامه ایده های زیبایی از ساختن آبنماهای مختلف را مشاهده می کنید.

ایده هایی گوناگون برای ساختن آبنما در ابعاد و اندازه های مختلف

ایده هایی زیبا و بینظیر از ساخت آبنما در روف گاردن

تهیه آبنما در منزل با روش های آسان و با استفاده از گلدان ها

آموزش روش آسان ساخت آبشار مصنوعی برای مکان های مختلف

ایده هایی ناب و نفیس از ساخت آبنما برای تمامی سلیقه ها

ایده هایی جالب از ساخت آبشار مصنوعی برای حیاط

تولید آبنما با استفاده از مصالح سخت مانند سیمان در فضای سبز

ایده هایی شیک و خواستنی از ساخت آبشار مصنوعی در روف گاردن

مجموعه ای منحصر به فرد برای تولید آبنما

ایده هایی خاص و فوق العاده برای ساخت آبشار مصنوعی

مجموعه ای دوست داشتنی از تولید آبنما در منزل با روشی آسان

ایده هایی شیک از ساخت آبشار مصنوعی در منزل

آبنما در فضای سبز روف گاردن

روش آُان برای ساخت آبنما در اندازه های گوناگون

آبنمای زیبا و شیک روی میز در ابعاد کوچک با تزیینات جالب

آموزش ساخت آبنما با روش های ساده

در این مطلب روش ساختن آبنما، و نکات مهم و کلیدی جهت آَشنایی بیشتر با ساختن آن را ملاحظه کردید که امیدواریم مورد توجه و پسند شما واقع شده باشد. علاوه بر این آموزش برای ساخت باربیکیو و ساخت گلدان می توانید از این مطالب بازدید کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو