طرز تهیه خورش فسنجان کنجد

خورش فسنجان کنجد , طرز تهیه خورش فسنجان کنجد , دستور پخت خورش فسنجان با کنجد

فسنجان یکی از خورش های اصیل ایرانی است که با گوشت یا مرغ تهیه می شود. این خورش از گردو و رب انار تهیه می شود که بسیار خوشمزه و خوش طعم است. می توان در این خورش به جای گردو از مغزهای دیگر مانند فندق نیز استفاده کرد. در این دستور، از کنجد در فسنجان استفاده شده است که آن را بسیار مقوی و خوشمزه می کند. می توان برای تنوع این خورش را امتحان کرد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش فسنجان کنجد در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
کنجد۱ لیوان
پیاز۲ عدد
نمک و زردچوبهبه مقدار لازم
فلفل قرمز و فلفل سیاهبه مقدار لازم
دارچینکمی
کدو حلوایی۲ تکه
هویج۲ عدد
رب انار۲ قاشق غذا خوری
گوشت چرخ کرده۴۰۰ گرم

طرز تهیه خورش فسنجان کنجد

مرحله اول

برای تهیه خورش فسنجان خوشمزه با کنجد در ابتدای کار، کنجد ها را درون یک تابه می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا تفت بخورد. سپس آن را درون غذا ساز یا آسیاب می ریزیم تا له شود. کدو حلوایی را با کمی آب درون قابلمه می ریزیم و می گذاریم تا بپزد.

مرحله دوم

در این مرحله هویج را هم شسته و با کمی آب می پزیم. سپس کدو حلوایی و هویج پخته شده را درون غذاساز می ریزیم و پوره می کنیم. یکی از پیازها را شسته و پوست می کنیم. سپس آن را رنده می کنیم. یک قابلمه بر می داریم.

مرحله سوم

سپس با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود. پیاز ها را اضافه کرده و تفت می دهیم. به آن نمک و زردچوبه و فلفل قرمز و فلفل سیاه و دارچین می ریزیم و تفت می دهیم. سپس کنجد میکس شده را به آن اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا با شعله کم تفت می دهیم تا به طور کامل به روغن بیفتد. پوره کدو حلوایی و هویج را به آن اضافه کرده و همه را با هم مخلوط می کنیم تا کمی تفت بخورد. رب انار را هم اضافه می کنیم مخلوط می کنیم تا یکدست شود.

مرحله پنجم

آب سرد را به آن اضافه کرده و شعله گاز را زیاد می کنیم تا به جوش آید. بعد شعله را کم می کنیم و اجازه می دهیم تا خورش جا بیفتد. در این زمان که خورش در حال جا افتادن است، یکی دیگر از پیاز ها را شسته و پوست کنده و رنده می کنیم.

مرحله ششم

در یک کاسه، گوشت چرخ کرده، پیاز، فلفل قرمز، نمک و زردچوبه را با هم ترکیب کرده و خوب ورز می دهیم تا یک دست شد. گوشت ها را به صورت قلقلی در می آوریم. یک تابه را با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود.

مرحله هفتم

سپس گوشت ها را درون تابه سرخ می کنیم و کنار می گذاریم. وقتی که خورش جا افتاد، قلقلی ها را به آن اضافه کرده و حدود نیم ساعت زمان می دهیم تا گوشت ها هم کاملا پخته شود و خورش غلیظ شود. سپس در ظرف مناسب سرو می کنیم.