به گزارش دنیای اقتصاد به نقل از خبرگزاری فارس، نوزدهمین ماه از شیوع ویروس کرونا با روند کاهشی موارد ابتلا و بستری کرونا آغاز شد و اکنون که در روزهای پایانی این ماه هستیم این روند کماکان تداوم داشت.

در کنار روند کاهشی موارد ابتلا و بستری کرونایی، کاهش موارد فوتی کرونایی نیز ادامه یافت که اکنون بعد از گذشت دو ماه موارد فوتی کرونایی در استان یک رقمی شد.

دکتر سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این زمینه گفت:  طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۶۷ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

وی افزود: طی این مدت تعداد ۸۲ نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان‌ها مرخص شدند و تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: هم اکنون ۴۹۷ نفر مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند که از این تعداد ۱۱۲ نفر نیز  با علائم حاد تنفسی در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند.

دکتر سیدفرزاد جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۶۶ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بسترى هستند، تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۰ بیمار جدید بستری و ۱۷ بیمار هم  ترخیص شدند.

وی گفت: ۳۰ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

 طی شبانه‌روز گذشته با بستری شدن تعداد ۸۷ بیمار کرونایی جدید، تعداد بستری شدگان در مراکز درمانی پزشکی مازندران و بابل به ۶۶۳ نفر رسید.

براساس گزارش‌ها تعداد فوتی‌های امروز در مازندران به ۹ تن رسیده است.