المسیره گزارش داد، وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن به موضع گیری اخیر آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد در قبال این کشور واکنش نشان داد و آنرا به شدت محکوم کرد.

در بیانیه وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن موضع گیری گوترش درباره قصاص ۹ نفر از افرادی را که در پرونده ترور شهید «صالح الصماد» رئیس سابق شورای عالی سیاسی یمن محکوم شده بودند، محکوم شده است.

وزارت خارجه صنعا تاکید کرد: اظهار نظر گوترش دخالت آشکار در امور داخلی و امور قضائی یمن و جانبداری خفت بار از کشورهای ائتلاف ضد یمن و جنایتکاران جنگی و همسویی با مواضع آنهاست.

وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن اعلام کرد: بهتر می‌بود که گوترش جنایات جنگی و ترورهای خارج از قانون کشورهای ائتلاف سعودی و مزدوران آنها که به طور روزانه در یمن انجام می‌شود را محکوم می‌کرد.

در این بیانیه آمده است: احکام قضائی صادره علیه جنایتکارانی است که از سوی دستگاه قضائی یمن به خاطر مشارکت درجنایت ترور مقام یمنی و طبق دادگاه عادلانه و پس از گذشت بیش از سه سال از ارتکاب جنایتی است که عاملان این جنایت به آن اعتراف کرده اند.

وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن اعلام کرد: اشاره دبیر کل سازمان ملل در موضع گیری خود به جنایتی که ائتلاف سعودی در شبوه یمن مرتکب شدند، اقدامی گمراه کننده و با هدف نشان دادن موضع گیری متوازن رخ داده است. دبیر کل سازمان ملل باید در مواضع خود در قبال یمن تجدید نظر کند و موضع گیری یکسانی در قبال همه طرف‌ها داشته باشد و حامی کشورهای ائتلاف ضد یمن و مزدوران و رسانه‌ها آنها نباشد.

این سخنان پس از آن مطرح می‌شود که دولت نجات ملی یمن روز شنبه هفته جاری ۹ نفر از افرادی را که در پرونده ترور شهید «صالح الصماد» رئیس سابق شورای عالی سیاسی یمن محکوم شده بودند، مجازات کرد.

طبق اعلام رسانه‌های یمنی، این ۹ نفر متهم به دست داشتن در افشای مکان حضور شهید صالح صماد بودند و بعد از تفهیم اتهام توسط دادگاه دولت نجات ملی، در میدان «التحریر» شهر صنعاء اعدام شدند.