۱۰ فیلم شاهکار ترسناک که باید دید

۱۰ فیلم شاهکار ترسناک که باید دید


منبع: فوت و فن

205

1400/7/10

18:07


۱۰ فیلم شاهکار ترسناک که باید دید

در این مطلب قرار است به معرفی برخی از فیلم‌های ترسناک بپردازیم که چندان توسط مخاطبان مورد استقبال قرار نگرفتند اما می‌توان گفت که فیلم‌های بسیار خوبی هستند.

در ادامه با ما همراه باشید تا ده فیلم شاهکار ترسناک را به شما معرفی کنیم.

۱۰- فیلم شهدا (Martyrs)

Martyrs (2008)

Martyrs (2008)

فیلم شهدا، یک فیلم بسیار تاریک و تکان‌دهنده است. این فیلم دارای مقادر بسیار زیادی از لحظات شکنجه و خون‌آلود است که شما را بسیار خواهد ترساند. مطمئنا، نسخه اصلی این فیلم نسبت به بازسازی آمریکایی آن بسیار بهتر و جذاب‌تر است. این فیلم، دو دختر جوان را دنبال می‌کند که در کودکی مورد سوء استفاده قرار گرفتند و به دنبال گرفتن انتقام هستند. این فیلم محصول سال ۲۰۰۸ میلادی است.

۹- فیلم سوسپیریا (Suspiria)

Suspiria (1977)

Suspiria (1977)

فیلم سوسپیریا محصول سال ۱۹۷۷ میلادی است. سوزی بانون جوان به مدرسه رقصی در آلمان می‌آید تا رقص باله را یاد بگیرد. با این حال، به هنگام ورودش، او شاهد فرار یک دختر جوان است، اولین نشانه‌ای که چیزی وحشتناک در این ساختمان در جریان است. هر چقدر که بیشتر در این مدرسه است، چیزهای عجیب‌تر و پیچیده‌تری را شاهد است که شامل رویاها و توهم‌های کابوس‌وار خود او نیز است. این فیلم، یکی از پیچیده‌ترین فیلم‌ها در ژانر ترسناک به شمار می‌رود.

۸- فیلم عروس فرانکشتاین (Bride Of Frankenstein)

Bride Of Frankenstein (1935)

Bride Of Frankenstein (1935)

فیلم عروس فرانکشتاین، یک فیلم کلاسیک اصیل و عالی است. این فیلم یک امتیاز بسیار خوب در سایت راتن تومیتوز بدست آورده است و به طور کلی، منتقدان فیلم، این فیلم را مورد ستایش قرار دادند. در این فیلم، دکتر فرانکشتاین بار دیگر سرنوشت را آزمایش می‌کند و سعی دارد تا یک همراه و همدم هیولایی برای هیولایی که قبلا خلق کرده است را ایجاد کند. فیلم عروس فرانکشتاین محصول سال ۱۹۳۵ میلادی است.

۷- فیلم یتیم خانه (The Orphanage)

The Orphanage (2007)

The Orphanage (2007)

این فیلم اسپانیایی و روح‌زده، داستان یک زنی را دنبال می‌کند که تصمیم گرفته است تا یتیم خانه‌ای که در آن بزرگ شده است را بخرد چراکه او خاطرات شادی را در آنجا داشته است. اما پسر خوانده‌اش به طور ناگهانی ناپدید می‌شود و او کمک‌های اسرارآمیزی را از ارواحی که در این یتیم خانه وجود دارند، دریافت می‌کند. این فیلم بیشتر در مورد جو و تعلیق است و به خوبی ساخته شده است. فیلم یتیم خانه محصول سال ۲۰۰۷ میلادی است.

۶- فیلم تسخیر شدگی (The Haunting)

The Haunting (1963)

The Haunting (1963)

فیلم تسخیر شدگی، اقتباسی از رمانی به نام تسخیرشدگی خانه هیل (The Haunting of Hill House) نوشته شیرلی جکسون است. این اقتباس، یک فیلم بسیار عالی است و به عنوان یک شاهکار ژانر ترسناک به شمار می‌رود. سریالی بر اساس این رمان به همین نام توسط کمپانی نتفلیکس ساخته شده است. این فیلم یک فیلم ترسناک روانشناختی است و همه باید حداقل یکبار آن را مشاهده کنند.

۵- فیلم آزمون (Audition)

Audition (1999)

Audition (1999)

در این فیلم، آیوما با کمک دوست خود، آزمون‌هایی تقلبی می‌سازد تا بتواند یک فرد مناسب برای خودش پیدا کند. در نهایت، او متوجه می‌شود که جذب مردی به نام آسامی شده است که ظاهرا فردی بسیار کامل است. اما او به سرعت متوجه می‌شود چیزهای پنهانی زیادی وجود دارد. فیلم آزمون محصول سال ۱۹۹۹ میلادی، یک فیلم هیجانی ژاپنی است که پر از تنش و میخکوب کننده است.

۴- فیلم نزول (The Descent)

The Descent (2005)

The Descent (2005)

فیلم نزول محصول سال ۲۰۰۵ است. در این فیلم، گروهی از زنان تصمیم می‌گیرند تا به درون غارها بروند و اکتشافاتی در درون این غارها انجام بدهند. در این غارها، موجودات وحشتناکی وجود دارند که علاقه خاصی به گوشت انسان دارند و این زنان به سرعت متوجه می‌شوند که در حال فرار برای نجات زندگی خود هستند.

۳- فیلم خام (Raw)

Raw (2016)

Raw (2016)

فیلم خام، فیلمی محصول سال ۲۰۱۶ میلادی است. این فیلم ترسناک فرانسوی، منحصربه‌فرد و خارق‌العاده است. این فیلم مسیر تبدیل شدن یک زن به یک آدم‌خوار را به نمایش می‌گذارد. او یک گیاهخوار است اما پس از یک آیین، هوسی بی‌قفه نسبت به گوشت پیدا می‌کند. هوس او شدیدتر می‌شود و در نهایت نیز منجر به علاقه او نسبت به گوشت انسان می‌گردد.

۲- فیلم اخراج (Excision)

Excision (2012)

Excision (2012)

فیلم اخراج محصول سال ۲۰۱۲ میلادی است. این فیلم یکی از فیلم‌هایی است که مورد توجه مخاطبان قرار نگرفته است. این فیلم با بازی آنالین مک‌کورد است که یکی از بهترین نقش‌های او تا به امروز به شمار می‌رود. این فیلم در مورد یک زن جوان به نام پائولین است که جذبه و علاقه خاصی نسبت به خون، جراحی و قطع عضو دارد.

۱- فیلم نابودی (Annihilation)

Annihilation (2017)

Annihilation (2017)

فیلم نابودی محصول سال ۲۰۱۷ میلادی است. این فیلم به کارگردانی الکس گارلند است و یک فیلم علمی-تخیلی و ترسناک است که با بازی ناتالی پورتمن، تسا تامپسون، اسکار آیزاک و جینا رودریگرز است. فیلم نابودی، داستان یک گروه اکتشافی را دنبال می‌کند که وارد یک محوطه ناشناخته می‌شوند. هیچ کس نمی‌داند این مکان اسرارآمیز از کجا آمده است اما آنها باید وارد آن بشوند. هر کسی وارد این مکان می‌شود، از آن خارج نشده است. این فیلم به دلیل بازاریابی ضعیف، در هنگام اکران خود در سینماها، چندان مورد توجه قرار نگرفت.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو