وی با اشاره به اینکه انفجار گاز ال‌پی‌جی در اثر بی‌احتیاطی در یک منزل مسکونی رخ داده است، گفت: این  حادثه  موجب مصدومیت ۳ نفر و فروریختگی شیشه همسایگان شده و همچنین ۴۰ درصد از منزل مسکونی نیز تخریب شده است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان با اشاره به اینکه این دومین حادثه انفجار در اثر گاز ال‌پی‌چی طی ۱۰ روز اخیر است، گفت: متاسفانه بی‌احتیاطی شهروندان موجب بروز چنین حوادث تلخی می‌شود که علاوه بر خسارات مالی خسارت جانی نیز به همراه دارد.

غفاری گفت: این گاز غیرمجاز گاز مایعی است که از هواسنگین تر و همیشه تحت فشار است لذا جایگاه ندارد و توسط سیلندر پرمی‌شود و مخازن و تجهیزات و به ویژه سیستم شیرخروجی این کپسول‌ها که درون خودرو نصب می‌شوند، غیراستاندارد بوده و بیشتر مواقع نشتی از همین شیرها است.

وی افزود: با انتشار گاز در محیط که حالت شبنم دارد فضای اطراف را  می گیرد و قطرات آن حتی از برخورد الکتریسیته ساکن بدن شخص و یا سیستم برق تحریک کننده خودرو سبب انفجار می‌شود که این انفجار برای منازل اطراف خطرناک است و کپسول گاز LPG تا شعاع ۵۰۰ متر پرتاب خواهد شد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان از شهروندان خواست که قبل از استفاده از گاز LPG  تحقیقات لازم را در این خصوص داشته باشند و با مراجعه به سازمان  آتش نشانی  آموزش لازم را ببینند.

انفجار بزرگ در منطقه فرودگاه زنجان + عکس