محسن فتحی نماینده سنندج در مجلس از درخواست بیش از ۱۰۰ نماینده در نامه ای به رییس مجلس شورای اسلامی خبر داد.

وی در همین رابطه افزود: طی این نامه نمایندگان درخواست کرده‌اند که لایحه همسان سازی حقوق بازنشستگان خارج از نوبت بررسی شود.

 متن این نامه به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر قالیباف

رییس محترم مجلس شورای اسلامی

با سلام و احترام

همچنان که مستحضر هستید مشکلات اقتصادی و تورم کمر شکن دامن گیر بازنشستگان یکی از اولین موضوعاتی بود که نمایندگان ملت با آغاز به کار مجلس یازدهم آن را پیگیری و همیشه به عنوان یک مطالبه از دولت خواستار هر چه سریعتر ارسال لایحه « متناسب سازی حقوق بازنشستگان لشکری، کشوری و تامین اجتماعی» به مجلس بودند. بالاخره لایحه دوفوریتی دائمی کردن متناسب سازی حقوق بازنشستگان لشکری، کشوری و تامین اجتماعی در جلسه علنی ۲۴ شهریور ماه ۱۴۰۰ اعلام وصول گردید ولی متاسفانه تاکنون در دستور کار بررسی نمایندگان قرار نگرفته است.

لذا با عنایت به وجود یک دولت و مجلس انقلابی همسو برای خدمت گزاری، خواهشمند است دستور فرمایید در جهت اجرای ماده ۳۰ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی، و فرهنگی و برای حفظ کرامت انسانی بازنشستگان و بهبود سطح معیشتی این عزیزان پس از سال ها چشم انتظاری، در اجرای تبصره ۱ ماده ۱۰۰ آیین نامه داخلی مجلس گزارش چاپ شده کمیسیون خارج از نوبت در دستور کار جلسه علنی مجلس قرار گیرد.