رستم قاسمی در جمع نمایندگان مردم شیراز با بیان اینکه امید است که سفر هیئت دولت به استان فارس دستاورد‌های خوبی برای مجموعه استان به دنبال داشته باشد، گفت: با وجود شرایط اقتصادی قبل از سفر موضوعات مربوط به استان بررسی و اقدامات خوبی برای استان پیش‌بینی شده است.

او با بیان اینکه در حوزه راه و شهرسازی نیز اعتبارات خوبی در نظر گرفته شده تا مشکلات اساسی این حوزه استان به ویژه آزادراه شیراز ـ اصفهان حل شود، گفت: مشکلات بزرگراه کمربندی فارس نیز برطرف می‌شود و باند دوم شیراز – عسلویه استارت می‌خورد علاوه بر آن راه آهن فارس به بندر و منطقه عسلویه که در سفر بوشهر مطرح شده و در این سفر هم جز مصوبات است.

قاسمی با بیان اینکه امید است که با این سفر چهره استان را تغییر کند، افزود:در حیطه وظیفه ساختاری این وزارت خانه نیز مشکلات را در دستور کار قرار می‌دهم و پیگیری می‌کنم و مشکلات را به هیئت دولت گزارش می‌دهیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه از پروژه‌های مسکن به ویژه مسکن مهر هم بازدید می‌شود تا مشکلاتی که اشاره شده برای ساخت مسکن و پروژه‌های مسکن مهر بررسی و نواقص را برطرف کنیم، افزود: اقدامی که دولت برای ساخت مسکن در ۴ سال آینده در نظر گرفته می‌تواند مشکلات کسانی که مسکن ندارند را برطرف کند.

او بیان کرد: قانون جهش تولید مسکن می‌تواند موضوع مسکن که بخشی از سبد درآمد خانوار است را تحت تاثیر قرار دهد و کسانی که مسکن ندارند در این اقدام جدید شرکت کنند، چون مزیت‌های این قانون متفاوت‌تر از گذشته است.

قاسمی با بیان اینکه شرایط و اصلاحات جدید در حوزه مسکن را در دستور کار قرار دادیم، عنوان کرد: پیش بینی شده که در ۲ سال اول دولت بیش از ۱۰۰ هزار واحد مسکن در کل استان داشته باشیم.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه مزیت‌هایی در قانون جهش تولید پیش‌بینی شده برای کسانی که مسکن ندارند جذابیت ایجاد می‌کند، گفت: این روند باید ادامه پیدا کند تا مشکل کمبود مسکن نداشته باشیم و نگاه‌های جدید این است که کمتر به سمت ارتفاع‌سازی برویم به ویژه در روستا‌ها و شهر‌های کوچک به عنوان یک اقدام اساسی دولت سیزدهم در کل کشور ایجاد شده و در همه استان‌ها انجام می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: تلاش می‌کنیم عقب ماندگی استان فارس را برطرف و شرایط بهتری را برای حل مشکل مسکن ایجاد کنیم.