طرز تهیه کوکی زرشک

کوکی زرشک , طرز تهیه کوکی زرشک , دستور پخت کوکی زرشک

کوکی زرشک یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و ساده بین المللی است که معمولا با زرشک تازه تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکی زرشک در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کوکی زرشک
آرد۱٫۵ پیمانه
روغن صاف۱۰۰ گرم
روغن مایع¼ پیمانه
ماست شیرین۱ قاشق غذاخوری
پودر قند۱ پیمانه
تخم مرغ۲ عدد
زرشک تازه½ پیمانه
بکینگ پودر½ قاشق چایخوری
وانیل مایع۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه کوکی زرشک

مرحله اول

برای تهیه کوکی زرشک ابتدا تمام مواد را از ۳۰ دقیقه قبل در محیط آشپزخانه قرار می دهیم تا با دمای محیط یکسان شوند. در ادامه فر را با دمای ۱۷۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم و اجازه می دهیم به خوبی گرم شود.

مرحله دوم

در این مرحله سینی فر را با کاغذ روغنی پوشش می دهیم و کنار می گذاریم. در ادامه روغن صاف (آموزش درست کردن روغن صاف قنادی) را به همراه روغن مایع و پودر قند الک شده داخل یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله سوم

حالا مواد را با دور تند همزن مخلوط می کنیم تا یکدست شوند، سپس یکی از تخم مرغ ها را به همراه وانیل و ماست به کاسه اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا مواد یکدست شوند. در ادامه تخم مرغ بعدی را اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله مجددا مواد را مخلوط می کنیم تا یکدست شوند. در ادامه آرد و بکینگ پودر را با هم ترکیب می کنیم تا یکدست شوند، سپس روی مواد درون کاسه الک کرده و در همین حین مواد را با لیسک مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم

حالا زرشک را پس از شستشو و خشک کردن در یک کاسه آرد می غلطانیم، سپس به مایه کوکی اضافه می کنیم. زرشک را هم کمی مخلوط می کنیم تا به صورت یکدست در تمام مایه کوکی پخش شود.

مرحله ششم

در این مرحله مایه کوکی را درون قیف با ماسوره ساده می ریزیم، سپس با فاصله روی کاغذ روغنی قیف می زنیم. در ادامه انگشت مان را با روغن چرب می کنیم و قسمت قله ای بالای خمیرها را به آرامی صاف می کنیم.

مرحله هفتم

حالا روی کوکی ها مقداری پودر قند می پاشیم، سپس سینی را درون فر قرار می دهیم تا کوکی ها بپزند. حدود ۱۲ تا ۱۵ دقیقه برای پخت کوکی ها زمان لازم است. در پایان کوکی ها را از فر خارج کرده و پس از خنک شدن در ظرف مورد نظرمان می چینیم.