بایدن با پاپ فرانسیس دیدار کرد

منبع: برترین ها

66

1400/8/7

18:41


جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا که برای شرکت در دو اجلاس گروه ۲۰ و تغییرات آب‌وهوایی گلاسکو به ایتالیا و انگلستان می‌رود، روز جمعه در نخستین بخش از سفر خود در رم با رهبر کاتولیک‌های جهان در واتیکان دیدار کرد.

ابرنا: جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا که برای شرکت در دو اجلاس گروه ۲۰ و تغییرات آب‌وهوایی گلاسکو به ایتالیا و انگلستان می رود ، روز جمعه در نخستین بخش از سفر خود در رم با رهبر کاتولیک‌های جهان در واتیکان دیدار کرد.

بایدن با پاپ فرانسیس دیدار کرد

این دیدار حدود ۹۰ دقیقه به طول انجامید و دو طرف درباره طبف مختلفی از موضوعات مورد علاقه از جمله همه‌گیری کرونا و محفاظت از سیاره زمین گفت‌وگو کردند. آن‌ها همچنین درباره اوضاع آوارگان جهان و نحوه مساعدت به‌ آن‌ها بحث و تبادل نظر کردند.

حمایت از حقوق بشر و آزادی‌های دینی از دیگری مسائلی بود که دو طرف درباره آن رایزنی کردند. بایدن و پاپ فرانسیس همچنین ضمن مرور آخرین تحولات بین المللی درباره ضرورت توسعه و ترویج صلح در جهان از طریق مذاکرات سیاسی گفت‌وگو کردند.

بایدن دیروز پنجشنبه برای شرکت در دو اجلاس سران گروه ۲۰ در شهر رم ایتالیا و تغییرات اقلیمی در شهر گلاسکو در اسکاتلند، راهی اروپا شد.او در جریان سفرش قرار است با رهبران فرانسه، انگلیس و آلمان درباره ایران دیدار و گفت و گو کند.

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید در این باره گفت که هدف از این دیدارها رسیدن به موضع مشترک مذاکره‌ای درباره نحوه رسیدگی به موضوع برنامه هسته‌ای ایران است.

سالیوان افزود که آمریکا آماده از سرگیری مذاکرات با حسن نیت با ایران درباره بازگشت به برجام است.

بایدن سپس راهی انگلستان خواهد شد تا در اجلاس آب و هوایی گلاسکو شرکت کند. به گفته سالیوان، جو بایدن و رهبران کشورهای اروپایی در این دو نشست مهم (گروه ۲۰ و گلاسکو کاپ ۲۶) دور هم جمع خواهند شد تا سیاست های خود در مورد ایران، زنجیره تامین غذا و زیرساخت های بین المللی را هماهنگ کنند.

بیست و ششمین اجلاس آب و هوایی گلاسکو (کاپ ۲۶) از ۱۰ آبان تا ۲۱ آبان ماه سال جاری با حضور شماری از رهبران جهان، کارشناسان امور زیست محیطی و فعالان حامی مقابله با چالش های مربوط به تغییرات آب و هوایی از ۲۰۰ کشور امضا کننده پیمان آب و هوایی پاریس، در شهر گلاسکو انگلیس برگزار می شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو