عمل جراحی برای افزایش قد

منبع: برترین ها

88

1400/8/8

17:40


جراحی افزایش قد در دنیا در حال افزایش است. این عمل جراحی برای افراد کوتاه قد مانند معجزه ای آسمانی است و البته معجزه ای که هم بسیار گران است و هم پر درد.

برترین‌ها: عمل جراحی برای افزایش قد یکی از عمل های سختی است که برخی از افراد جهت  دستیابی به آرزوی خود و رهایی از معضل قد کوتاهی دست به آن می زنند. یکی بزرگترین معضلاتی که افراد قد کوتاه با آن رو به می شوند مشکلات روحی و روانی است. زیرا این افراد مدام با تصور قد  خود و مقایسه با دیگران خود را  ضعیف شمرده و در معرض مشکلات روحی ناشی از این تفکر قرار می گیرند. در این مقاله می خواهیم در رابطه با عمل جراحی قد برای شما عزیزان سخن بگویم لطفا شما نیز تا انتها با ما همراه شوید.

عمل جراحی برای افزایش قد

بررسی علمی شرایط عمل جراحی برای افزایش قد

از لحاظ علمی افزایش قد دختران و پسران تحت فعالیت هورمونی به نام هورمون رشد در بدن کنترل می شود. معمولا فعالیت طبیعی این هورمون تا سنین خاصی بوده و فعالیت بعد از این سنین نیز یک نوع اختلال در بدن به شمار می رود.

پس از رسیدن دختران و پسران به سن خاصی فعالیت هورمون رشد متوقف شده و به قول معروف صفه رشد استخوان ها و افزایش قد نیز دیگر متوقف می شود.  معمولا قطع ترشح هورمون رشد و بسته شدن صفحه رشد در دختران بین ۱۵ تا ۱۶ سالگی و در پسران بین ۱۷ تا ۲۰ سالگی رخ می دهد.

بنابراین مصرف داروها محرک رشد که در بسیاری از رسانه های و تبلیغات ما مشاهده می کنیم که ادعا بر افزایش قد در سنین حتی ۳۵ سالگی دارند فقط در حد تبلیغات و دروغ محض می باشد.

معمولا تنها راه افزایش قد پس از عبور از سنین رشد و بسته شدن صفحات رشد استخوانی چه در دختران و چه در پسران عمل جراحی برای افزایش قد است. در رابطه با این موضوع که عمل جراحی برای افزایش قد تا چه حدی واقعیت و امکان دارد باید گفت که این عمل یک نوع عمل شدنی بوده و افراد زیادی در دنیا نیز آن را تجربه کرده اند. اما نکته ای که در رابطه با این موضوع بسیار مهم و حائز اهمیت می باشد این است که عمل جراحی برای افزایش قد یک عمل فوق العاده تخصصی بوده و تنها افراد متخصص و کار کشته در این حوزه به خوبی قادر هستند از پس آن بربیایند.

جراحی افزایش قد و دلایل انجام آن

امروزه عمل جراحی افزایش قد به عنوان یک نیاز درمانی در سطح جامعه مطرح میباشد، زیرا کوتاهی قد در پاره‌ای از مواقع اثرات روحی شدید را به جای میگذارد که نباید نادیده گرفته شود و قطعاً به همین علت است که در کشور‌های دیگر همیشه عده‌ای از متخصصین در این زمینه فعالیت می‌کنند. به عنوان مثال در آمریکا چندین مرکز بزرگ مشغول به انجام اعمال جراحی افزایش قد هستند. یا مثلاً در اروپا بیشتر در آلمان، فرانسه، اسپانیا، سوئد و ایتالیا مراکز متعددی در این زمینه فعالیت دارند و در آسیا، چین، روسیه و هند بسیار در این زمینه پرکار هستند و تعداد قابل توجهی از پزشکان در این زمینه فعالیت می‌کنند و بطور دوره‌ای در سمینار‌های مربوط به همین زمینه نتایج تحقیقات و مطالعات خود را تبادل میکنند.

علی‌رغم همه این اتفاقات علمی و پژوهش‌ها و پیشرفت‌ها که ذکر شد متاسفانه در کشور ما این روش جراحی ناشناخته باقی مانده و حتی برای متخصصین ارتوپدی هم سوال انگیز و پر ابهام است. کافیست از یکی از همکاران ارتوپد سوال شود که آیا عمل افزایش قد انجام بدهیم یا نه و ببینید که چقدر عوارض و خطرات احتمالی متعددی را نام میبرند و اگر سوال شود آیا تا بحال این عمل را انجام داده و یا نتیجه آنرا مشاهده نموده اید معمولا با پاسخ منفی روبرو خواهید شد. در صورتیکه باید در نظر داشت هرچند انجام این عمل و گذراندن دوره افزایش قد کار ساده‌ای نیست، اما روندی شناخته شده با مشکلات مشخص دارد که اگر فرد متقاضی تمامی اصول تعیین شده را رعایت نماید بدون سختی در بیشتر از ۹۸ درصد موارد به نتیجه دلخواه می‌رسد.

بررسی علل تصمیم به انجام عمل جراحی در افرادی که طی بیست سال اخیر با این روش افزایش قد انجام داده اند نشان می‌دهد کوتاهی قد در پاره‌ای از موارد آنچنان فشار روحی شدیدی برای فرد کوتاه قد ایجاد میکند که تقریبا بطور کامل خودرا از جامعه جدا میکند.

با مرور شرایط استخدام دربعضی از مراکر دولتی و خصوصی متوجه میشویم شرط قد از شروط اصلی استخدام است، زیرا قد با توانایی فرد ارتباط مستقیم دارد. جدایی همسران از هم بدلیل کوتاهی قد یکی از زوجین، اقدام به خودکشی، عدم امکان رسیدن به شغل دلخواه و بخصوص همسر مورد نظر خود، ازدست دادن اعتماد به نفس، عدم توانایی در فعالیت‌های اجتماعی رانندگی حتی مشکل در دسترسی به زنگ درب منزل خود همه باعث میشوندتا فرد مشتاقانه به سمت انجام این عمل، جراحی روی آورد.

عمل جراحی برای افزایش قد

چه کسانی کاندید انجام جراحی افزایش قد هستند؟

پیش از اقدام برای انجام جراحی افزایش قد لازم است بدانید که آیا کاندید خوبی برای جراحی افزایش قد هستید یا خیر؟ اگر از آن دسته افرادی هستید که به صورت ژنتیکی یک پای شما کوتاه‌تر از پای دیگرتان است و این موضوع سبب اختلال در راه رفتن شما شده است، جراحی افزایش قد می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. همچنین اگر کوتاه بودن ژنتیکی قدتان سبب گشته که اعتماد به نفستان کاهش یابد نیز جراحی افزایش قد می‌تواند برای شما مناسب باشد.

عمل جراحی برای افزایش قد در ایران

بسیاری از افراد که از معضل کوتاهی قد و مشکلات ناشی از آن رنج می برند همواره این دغدغه را دارند که آیا انجام عمل جراحی برای افزایش قد در کشور ایران نیز امکانپذیر می باشد. جهت پایان بخشیدن به دغدغه این عزیزان باید بگویم که در کشور ما نیز قریب به ۲۰ سال است که عمل مرکز افزایش قد دایر شده و تا کنون نیز چند صد نفر در کشور این عمل جراحی را انجام داده و به رویای افزایش قد دست یافته اند.

لازم به ذکر است که موفقیت عمل جراحی برای افزایش قد در کشور به حدی خوب و رضایت بخش بوده که حتی تا کنون ده ها نفر از اتباع خارجی نظیر انگلیس و اتریش و ... کشور ما را برای این عمل جراحی انتخاب کرده و تحت جراحی افزایش قد قرار گرفته اند.

خوشبختانه در مراکز عمل جراحی افزایش قد موجود کشور ما متخصصان این حوزه از به روزترین دانش و روش های حال حاضر بهره جسته و این عمل را به بهترین شکل ممکن بر روی متقاضیان انجام می دهند. جالب است بدانید حتی برخی از مراکز عمل جراحی برای افزایش قد فعال در کشور دارای بیشترین رکود انجام عمل جراحی در دنیا هستند.

جهت انجام عمل جراحی افزایش قد چه باید کرد؟

همانطور که گفتیم انجام عمل جراحی برای افزایش قد یکی از عمل های تخصصی بوده و فقط در حوزه تخصص مراکز خاصی که دارای تجربه و مهارت کامل در این حوزه می باشند امکان پذیر هست.

معمولا متخصصین این حوزه اولین اقدامی را که برای متقاضی لازم می دانند، دادن مشاوره به آن است. متقاضی عمل جراحی برای افزایش قد باید قبل از هر چیزی از پیامد خواسته خود مطلع گردد. البته امروزه مراکز عمل جراحی افزایش قد سعی می کنند این مشاوره ها را به صورت آنلاین به متقاضیان ارائه دهند تا افراد راحت تر بتوانند فرایند لازم برای خواسته خود را طی کرده و تصمیم قطعی و نهایی خود را برای حضور در مرکز مورد نظر به منظور جراحی افزایش قد بگیرند.

عمل جراحی برای افزایش قد

پس از دریافت مشاوره، و تصمیم نهایی متقاضی به مرکز مورد نظر مراجعه کرده و سایر اقدامات لازم که شامل اندازه گیری قد، اندازه گیری وزن و انجام عکس های رادیولوژی نیز صورت گرفته و فرد آماده عمل جراحی می شود.

پس از آنکه عمل جراحی به اتمام رسید یک دستگاه افزایش دهنده به منظور کنترل درد به فرد متصل می گردد. این کار کمک می کند افراد این مرحله را تا زمان رسیدن به بهبودی کامل که حدود ۳ ماه زمان می برد راحتر طی کنند.

عوارض عمل جراحی برای افزایش قد

یکی از مهمترین چالش های متقاضیان عمل جراحی برای افزایش قد عوارض ناشی از آن است. اما آیا واقعاً عمل افزایش قد با عوارض به همراه می باشد. در پاسخ می توان گفت که با بررسی زندگی افرادی که تحت این عمل قرار گرفته اند حجم زیادی از نگرانی ها مرتفع می گردد. زیرا تقریبا تمامی آن ها همچون افراد عادی مشغول زندگی روزمره خود هستند و هیچگونه ناراحتی و اظهار پشیمانی از کاری که انجام داده اند ندارند. بنابراین می توان نتیجه گرفت که عمل جراحی افزایش قد با عوارض خطرناک و بدی به همراه نیست.

از زبان دکتر نادر مطلبی زاده؛ یک جراح افزایش قد

یکی از زیباترین لحظات کاری من زمانی ست کار به پایان رسیده و فرد متقاضی با قدی متفاوت و اعتماد به نفس زیاد و شادی وصف ناپذیری برای تشکر و خداحافظی به مطب مراجعه میکند. بار‌ها این افراد را سال‌های بعد از اتمام دوره دیده ام و از میزان رضایتشان پرسیده ام. خدارا شکرگزارم که تقریبا در همه موارد در پاسخ به اینکه اگر به روز‌های قبل از عمل برمیگشتید آیا حاضر بودید این عمل را انجام دهید، تقریبا همه آن‌ها تردیدی در انجام عمل ذکر نمیکنند و این عمق تاثیر روانی و فیزیکی حاصل این عمل جراحی را روی زندگی فردی و احساسات وی نشان میدهد.

باید توجه داشت بررسی آماری نتایج اعمال جراحی انجام شده در بیست سال اخیر مناسب‌ترین میزان افزایش در هر استخوان را شش سانتیمتر نشان داده است به این معنی که اگر نیاز به میزان بیشتر از این مقدار بود از روش ترکیبی باید استفاده کرد و در این صورت مقادیر بیشتر با حفظ تناسب اندام‌ها قابل انجام خواهد بود. دیگر وقت آن رسیده جامعه ارتوپدی برخوردی علمی با متقاضیان عمل جراحی افزایش داشته و در صورت تشخیص به مقضی بودن انجام این عمل وی را به متخصصین ذی‌ربط ارجاع دهند. ازآنجاییکه یکی از بهترین روش‌های تشخیص راه صحیح از میان عقاید مختلف مناظره علمی دو طرز فکر مخالف با یکدیگر در حضور جویندگان حقیقت میباشد لذا هرچند که قبلا هم این اقدام را انجام داده‌ام. آمادگی خود را برای مناظره با هریک از متخصصین ارتوپدی منتقد این نظریه اعلام مینمایم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو