برترین تلفن‌های هوشمند هواوی در بازار را بشناسید

منبع: فوت و فن

86

1400/8/10

13:33


برترین تلفن‌های هوشمند هواوی در بازار را بشناسید

برند چینی هواوی مدت زیادیست که بخش بزرگی از بازار فروش تلفن‌های هوشمند را از آن خود کرده است. این کمپانی بزرگ در تمامی رده‌های مختلف، تلفن‌های هوشمند باکیفیتی را عرضه کرده است که هر کاربری با توجه به بودجه مد نظر خود را می‌تواند به سوی خود جلب کند. اما برخلاف آنچه تصور می‌شود هواوی تنها به ساخت و عرضه تلفن‌های هوشمند میان رده و ارزان قیمت مشغول نیست، بلکه جدیدترین مدل‌های این کمپانی قابل رقابت با پرچم‌داران کمپانی‌های بزرگی همچون سامسونگ، سونی، ال‌جی و… بوده و به راحتی می‌توانند در این رقابت تنگاتنگ پیروزی‌هایی نیز کسب کنند. به همین خاطر تصمیم گرفتیم در مقاله‌ای به بررسی و معرفی اجمالی از برترین تلفن‌های هوشمند برند هواوی در دسته‌های مختلف بپردازیم، در این مقاله ابتدا به معرفی برنده هر بخش و سپس نامزد‌های دوم و سوم آن می‌پردازیم. اما لازم است به این نکته اشاره کنیم که در این لیست سری تلفن‌های Honor مورد بررسی قرار نگرفته‌اند و تنها به معرفی برند اصلی هواوی می‌پردازیم.

برترین تلفن هوشمند هواوی، از هر نظر!

۱) Huawei P10 و P10 Plus:

هواوی جدیدترین پرچمدار خود را در دو مدل با نام‌های P10 و P10 Plus اوایل سال جاری عرضه کرد که با هدف ادامه موفقیت‌های نسل قبلی خود یعنی P9 و P9 Plus به بازار آمده‌اند. هر دو تلفن دارای سخت افزاری چشمگیر بوده و از لحاظ ابعادی نیز بزرگ محسوب می‌شوند. P10 دارای صفحه نمایش ۵٫۱ اینچی IPS LCD با رزولیشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ است درحالیکه P10 Plus کمی بزرگ‌تر بوده و دارای صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی با رزولیشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ می‌باشد. هسته مرکزی هر دو تلفن پردازنده هشت هسته‌ای ساخته شده توسط هواوی با ۲٫۴ گیگاهرتز قدرت، Kirin 960 می‌باشد. P10 دارای چهارگیگابایت رم بوده و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی دارد در حالیکه P10 Plus دارای شش گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی می‌باشد. البته نیازی نیست تنها به حافظه داخلی آن‌ها قانع باشید چرا که می‌توانید به وسیله کارت‌های حافظه آن‌ها را تا ۲۵۶ گیگابایت ارتقاء دهید.
هردو مدل دارای دوربینی دوگانه با لنز ساخته شده توسط کمپانی Leica هستند، P10 دارای یک سنسور حساس به نور ۱۲ مگاپیکسلی و یک سنسور مونوکروم ۲۰ مگاپیکسلی با سرعت شاتر f/2.2 است، P10 Plus نیز همانند P10 بوده با این تفاوت که سرعت شاتر آن f/1.8 می‌باشد. دوربین مقابل یا سلفی هر دو نیز ۸ مگاپیکسل بوده و لنز آن‌ها نیز توسط کمپانی Leica ساخته شده است.
طراحی هر دو مدل با نهایت دقت و ظرافت صورت گرفته است، بدنه‌ای کاملا فرم گرفته از جنس فلز با ضخامت ۷ میلی‌متر هستند. این طراحی موجب می‌شود P10 و P10 Plus کاملا سبک و خوش دست بوده و ابعاد بزرگ آن‌ها کاربران را اذیت نکند. از تغییرات عمده نسل جدید سری P نسبت به نسل قدیمی آن می‌توان به تغییر مکان سنسور اثر انگشت به مقابل تلفن اشاره کرد. عمر باطری هردو مدل نیز بسیار خوب است، P10 با باطری کوچک‌تر خود ( ۳۲۰۰ mAh ) توانست کارکرد مناسبی را از خود نشان دهد. اما P10 Plus با توجه به بزرگ‌تر بودن صفحه نمایش خود باطری قوی‌تری داشته ( ۳۷۵۰ mAh ) می‌تواند به راحتی یک روز شارژ خود را درصورت استفاده معمولی نگه دارد.
گرچه P10 و P10 Plus در مقایسه با دیگر پرچم‌داران کمپانی‌های دیگر دارای نقاط ضعف مختلفی می‌باشند، اما همچنان با توجه به قابلیت‌های فوق العاده و قیمت مناسب آن‌ها می‌توان این دو تلفن هوشمند را برترین محصول عرضه شده از کمپانی هواوی دانست.

مشخصات P10:
• صفحه نمایش ۵٫۱ اینچی با رزولیشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰
• پردازنده هشت هسته‌ای Kirin 960
• چهار گیگابایت رم
• ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی، قابل ارتقاء تا ۲۵۶ گیگابایت
• دوربین اصلی ۱۲ و ۲۰ مگاپیکسلی، دوربین مقابل ۸ مگاپیکسلی
• اندروید ۷
• ابعاد ۱۴۵٫۳x69.3×6.98 میلی‌متر، ۱۴۵ گرم

مشخصات P10 Plus:
• صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی با رزولیشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰
• پردازنده هشت هسته‌ای Kirin 960
• شش گیگابایت رم
• ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی، قابل ارتقاء تا ۲۵۶ گیگابایت
• دوربین اصلی ۱۲ و ۲۰ مگاپیکسلی، دوربین مقابل ۸ مگاپیکسلی
• اندروید ۷
• ابعاد ۱۵۳٫۵x74.2×6.99 میلی‌متر، ۱۶۵ گرم

۲) Huawei Mate 9:

صفحه نمایش ۵٫۹ اینچی Mate 9 را می‌توان به عنوان بزرگ‌ترین حسن آن محسوب کرد. علاوه بر آن سخت افزار قدرتمند و طراحی زیبا و حساب شده آن با توجه به ابعاد بسیار بزرگ صفحه نمایش دیگر خصوصیات مثبت Mate 9 محسوب می‌شوند. بسیاری از کاربران ابعاد بزرگ این تلفن هوشمند را نپسندیده و به سراغ آن نمی‌روند، اما علاقه‌مندان به صفحه نمایش‌های بزرگ و به عبارتی فبلت‌ها می‌توانند Mate 9 را به عنوان یکی از جدی‌ترین انتخاب‌های خود محسوب کنند.

۳) Huawei P9 / P9 Plus:

صرف نظر از اینکه P9 به یکسالگی خود رسیده است، کاربرانی که به دنبال خرید تلفن هوشمندی کامل و ارزان قیمت هستند می‌توانند به سراغ این تلفن هوشمند رفته و از امکانات مناسب آن استفاده کنند. این تلفن ۵٫۲ اینچی با سه گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی، به همراه دوربین دو گانه خود می‌تواند بسیاری از نیازهای کاربران را برطرف کند. لازم به ذکر است بروزرسانی اندروید ۷ نیز به تازگی برای P9 منتشر شده است.

برترین تلفن میان رده هواوی چیست؟

۱) Huawei P10 Lite:

علاوه بر P10 و P10 Plus هواوی امسال به منظور هدف قرار دادن بازار تلفن‌های هوشمند میان رده P10 Lite را منتشر کرد که دارای سخت افزاری متوسط و قیمتی مناسب می‌باشد. P10 Lite با دارا بودن صفحه نمایشی ۵٫۲ اینچی از یک نظر تفاوت بزرگی با P10 و P10 Plus دارد، آن هم وجود پردازنده کم سرعت Kirin 658 بجای Kirin 960 در آن است، از دیگر تفاوت‌های موجود نیز می‌توان به دوربین تک لنزه ۱۲ مگاپیکسلی آن اشاره کرد، درحالیکه P10 و P10 Plus دارای دوربینی با لنز دوگانه هستند.
P10 Lite با رم ۳ یا ۴ گیگابایتی بسته به کشوری که تلفن را از آن خریداری می‌کنید منتشر شده است، همچنین این تلفن دارای حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی است که با استفاده از کارت‌های حافظه می‌توان این مقدار را افزایش داد. همچنین این تلفن مجهز به یک باطری ۳۰۰۰ mAh است که از قابلیت شارژ شدن سریع نیز پشتیبانی می‌کند، این باطری با یک بار شارژ و در صورت استفاده معمولی می‌تواند یک شبانه روز دوام آورد. برخلاف P10 و P10 Plus سنسور اثر انگشت P10 Lite در پشت آن تعبیه شده است، در کنار آن از طراحی ظریف و بدنه کاملا فلزی آن می‌توان به عنوان دیگر خصوصیات مثبت P10 Lite اشاره کرد.

خصوصیات P10 Lite:

• صفحه نمایش ۵٫۲ اینچی با رزولیشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰
• پردازنده هشت هسته‌ای Kirin 658
• سه / چهار گیگابایت رم
• ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی، قابل ارتقا
• دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی، دوربین مقابل ۸ مگاپیکسلی
• باطری غیرقابل تعویض ۳۰۰۰ mAh
• اندروید ۷
• ابعاد ۱۴۶٫۵x72x7.2 میلی‌متر، ۱۴۶ گرم

۲) Huawei Nova و Nova Plus:

دو تلفن هوشمند Nova و Nova Plus در سال ۲۰۱۶ عرضه شدند. Nova دارای صفحه نمایش ۵ اینچی، ۳ گیگابایت رم و پردازنده کوالکام اسنپ دراگون ۶۲۵ می‌باشد، در حالیکه Nova Plus دارای صفحه نمایشی ۵٫۵ اینچی و سخت افزاری مشابه Nova می‌باشد. درنظر داشته باشید که نسل جدید این سری تلفن‌ها با نام Nova 2 و Nova 2 Plus عرضه شده‌اند، اما تنها در بازار چین و نه در بازار جهانی.

۳) Huawei P9 Lite:

همچون سری P10 نسل پیشین این پرچمدار نیز مدلی میان‌رده با نام P9 Lite داشت. هم‌اکنون P9 Lite با دداشتن سخت افزاری مناسب و قیمتی مقرون به صرفه می‌تواند یک انتخاب خود برای خرید باشد. این تلفن دارای صفحه نمایش ۵٫۲ اینچی، پردازنده Kirin 620 و رم ۲ یا ۳ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۶ گیگابایتی است. دوربین اصلی آن ۱۳ مگاپیکسل و دوربین مقابل آن نیز ۸ مگاپیکسل می‌باشد. باطری ۳۰۰۰ mAh آن می‌تواند با یک بار شارژ و استفاده معمولی تقریبا یک شبانه روز برای شما کار کند.

برترین تلفن‌ مقرون به صرفه هواوی!

۱) Huawei P8 Lite (2017):

در بازار انگلستان و اروپا مدتیست تلفن هوشمندی جدیدی از هواوی با نام P8 Lite (2017) عرضه شده است که در انگلستان ۱۸۵ پوند و در کشورهای دیگر اروپا با قیمت ۲۴۰ یورو به فروش می‌رسد. اما در قبال چنین هزینه کمی می‌توانید یک تلفن هوشمند با چه قابلیت‌هایی خریداری کنید؟ قطعا خبری از دوربین‌هایی با لنز دوگانه و مقدار زیادی رم و حافظه داخلی نیست، اما P8 Lite (2017) دارای صفحه نمایشی ۵٫۲ اینچی فول HD، به همراه پردازنده Kirin 655 می‌باشد. ۳ گیگابایت رم و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی از دیگر ویژگی‌های این تلفن هوشمند هستند. P8 Lite (2017) از دوربینی با لنز ۱۲ مگاپیکسل به عنوان دوربین اصلی و دوربین مقابل ۸ مگاپیکسلی بهره‌مند است و یک باطری ۳۰۰۰ mAh به همراه سنسور اثر انگشت نیز از دیگر خصوصیات P8 Lite (2017) محسوب می‌شوند. در طراحی این تلفن دیگر خبری از بدنه کاملا فلزی نیست بلکه جنس بدنه آن پلاستیکی بوده و درواقع یکی از دلایل پایین بودن قیمت آن همی جنس بدنه ارزان محسوب می‌شود.
اگر یکی از طرفداران محصولات هواوی هستید که علاقه خاصی به پرداخت هزینه‌های سنگین برای خرید یک تلفن هوشمند ندارید، P8 Lite (2017) می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. البته این تلفن هوشمند در حال حاضر تنها در اروپا و انگلستان عرضه شده است و ممکن است خرید آن برای نقاط دیگر جهان کمی سخت محسوب شود.

خصوصیات P8 Lite (2017):
• صفحه نمایش ۵٫۲ اینچی فول HD
• پردازنده هشت هسته‌ای Kirin 655
• سه گیگابایت رم
• ۱۵ گیگابایت حافظه داخلی
• دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسل، دوربین مقابل ۸ مگاپیکسل
• باطری غیرقابل تعویض ۳۰۰۰ mAh
• اندروید ۷
• ابعاد ۱۴۶٫۵x72x7.2 میلی‌متر، ۱۴۶ گرم

۲) Huawei Y5 2017:

یکی از ارزان‌ترین و البته ضعیف‌ترین تلفن‌های هوشمند هواوی Huawei Y5 2017 است که دارای صفحه نمایشی ۵ اینچی با رزولیشن ۷۲۰ در ۱۲۸۰، ۲ گیگابایت رم، ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی و پردازنده مدیاتک چهار هسته‌ای MT6737T می‌باشد. دوربین اصلی آن ۸ مگاپیکسل و دوربین مقابل آن ۵ مگاپیکسل است و هم‌ اکنون اندروید ۶ برروی آن عرضه شده است. Y5 2017 با قیمت ۱۷۹ دلار در آمریکا به فروش می‌رسد.

 ۳) Huawei Y3 2017:

همچون هواوی Nova 2 و Nova 2 Plus، هواوی Y3 2017 اوایل امسال منتشر شد و در حال حاضر در بازار کشورهایی همچون چین قابل خرید است. هواوی Y3 حتی از Y5 ضعیف‌تر است بطوری که تنها یک گیگابایت رم داشته و حافظه داخلی آن ۸ گیگابایت است. صفحه نمایش ۵ اینچی آن دارای رزولیشن بسیار پایین ۴۸۰ در ۸۵۴ و پردازنده مرکزی آن مدیاتک چهار هسته‌ای می‌باشد. هم‌اکنون برروی این تلفن اندروید ۶ قابل استفاده است و دوربین اصلی ۸ مگاپیکسلی و دوربین مقابل ۲ مگاپیکسلی آن چنگی به دل نخواهند زد. Y3 2017 دارای باطری ۲۲۰۰ mAh است و تنها با قیمت ۱۵۰ دلار در بازار آمریکا به فروش می‌رسد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو