با عبور از ال‌جی، شیائومی سومین سازنده تلفن‌هوشمند جهان شد

منبع: فوت و فن

117

1400/8/10

14:17


با عبور از ال‌جی، شیائومی سومین سازنده تلفن‌هوشمند جهان شد


بنابر گزارش Strategy Analytics این موبایل‌ساز تازه وارد اکنون سومین تولید کننده برتر اسمارت‌فون دنیا محسوب می‌شود و در رده‌بندی جهانی پس از سامسونگ و اپل قرار دارد. میزان تولیدات شیائومی طی یک سال گذشته سه برابر شده و اکنون در سه ماهه سوم ۲۰۱۴ به ۱۸ میلیون دستگاه رسیده است. 
 
و البته سهم این شرکت از بازار اسمارت‌‌فون هم دو برابر شده و از ۲.۱ درصد به ۵.۶ درصد از بازارهای جهانی رسیده است. این میزان فروش شیائومی را در رده پنجم برترین موبایل‌سازان دنیا (اسمارت فون و موبایل معمولی) قرار داده است. البته این شرکت هنوز راه زیادی در پیش دارد. زیرا سامسونگ با سهم ۲۴.۷ درصدی و اپل با سهم ۱۲.۳ درصدی، کل بازار را در چنبره خود دارند.
 
اگرچه ال‌جی طی این مدت رشد خوبی را تجربه کرده، اما نتوانسته از پس شیائومی بر بیاید و به جایگاه چهارم جدول رضایت داده است. البته این رشد شیائومی بیش از هر چیز، مدیون عرضه آن در پرجمعیت ترین کشورهای جهان است. این شرکت پس از سلطه بر بازار داخلی چین، مدتی است در هند هم یکه تازی می‌کند و احتمالا پس از آن به سراغ برزیل و مکزیک خواهد رفت.
 

 
 
البته نکته جالب دیگر در اطلاعات منتشر شده از سوی Strategy Analytics، جای گیری شرکت هواوی در رده پنجم این جدول است. شرکتی که به تازگی پا به دنیای اسمارت‌فونها گذارده و به نظر می‌رسد قرار است ره صد ساله را یک‌شبه طی کند.
 

عباس واحدی
 


 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو