جراحی پلک بالا و پایین و نکاتی مهم درباره آن

منبع: برترین ها

110

1400/8/15

16:40


جراحی پلک بالا و پایین می‌تواند افتادگی پلک بالا و پف پلک پایین را برطرف کند. این جراحی تحت عنوان بلفاروپلاستی نیز شناخته می‌شود. این جراحی‌ها عوارضی نیز دارند.

برترین‌ها: آیا با جراحی پلک بالا و پایین آشنایی دارید؟ آیا از افتادگی پلک‌های خود و یا بالا آمدن پلک پایینی رنج می‌برید؟ دنیای امروز، عصر بی نظیر تکنولوژی و پیشرفت است که قطعا با مرور زمان نیز این رشد بیشتر و بهتر خواهد بود. در زمینه پزشکی و جراحی زیبایی در طول سال‌های اخیر با عالی‌ترین روش‌های روز دنیا مواجه شده ایم که قدرت خارق العاده‌ای داشتند. چشم‌ها عضو مهمی از صورت هستند که زیبایی آن‌ها در شکوه و جذابیت شما نقش مهمی دارد. حال تصور کنید که این چشم‌ها زیبایی خود را در اثر افتادگی یا بالا آمدگی از دست دهند، قطعا تاثیرات منفی به همراه دارد. اما با روش جراحی پلک بالا و پایین دیگر نگران کاهش زیباییتان نباشید. در ادامه توضیحات بیشتری را در رابطه با بلفاروپلاستی ارائه می‌دهیم.

جراحی پلک بالا و پایین و نکاتی مهم درباره آن

جراحی پلک بالا و پایین

جراحی پلک بالا و پایین یک نوع عملی است که به منظور رفع افتادگی پلک انجام می‌شود. افتادگی پلک یا بالا آمدن پلک، که هر دو جزو مشکلات پلک بالایی و پایینی محسوب می‌شوند باعث کاهش زیبایی و پیرتر نشان دادن افراد می‌شوند. روش جراحی پلک بالا و پایین را با نام بلفاروپلاستی نیز می‌شناسند. این جراحی به یک عمل زیبایی شهرت دارد، که از طریق روش‌های مختلفی انجام خواهد شد. در بسیاری از مواقع در اثر رسوبات چربی مشکلاتی پلکی به وجود می‌آید که منجر به افتادگی پلک می‌شود. حال این جراحی می‌تواند با توجه به نیاز‌های مختلف و اهداف مورد نظر شما متفاوت باشد که با اصلاح مشکلات پلکی می‌توان زیبایی را به چشمان و صورت خود بازگرداند. این دو جراحی اگرچه به یک نام شهرت دارند؛ اما دو نوع جراحی متفاوت هستند که بنابر دلایل مختلف انجام می‌شوند.

به عنوان مثال، جراحی پلک بالا در اثر افتادگی پلک و جراحی پلک پایین نیز مناسب بالا آمدن پلک می‌باشد. اگرچه حتی روش جراحی این دو نیز یکی است؛ اما دو نوع مشکل متفاوتی هستند که شاید تحت تاثیر پارامتر‌های مختلفی به وجود آمده اند. اما درکل، بهترین و پیشرفته‌ترین روشی است که چشمان شما را با رفع مشکلات پلکی زیباتر می‌کند که قطعا این زیبایی در روحیه شما نیز تاثیر خوبی خواهد داشت.

جراحی پلک بالا و پایین و نکاتی مهم درباره آن

تفاوت جراحی پلک بالا و پایین

پلک بالا و پایین دو قسمت مربوط به چشم هستند که در صورت افتادگی یا بالا آمدگی نیاز به جراحی پلک بالا و پایین دارند. اما سوالی که شاید برای تمام شما نیز مبهم باشد، این است که آیا بین جراحی پلک بالا و جراحی پلک پایین تفاوت‌هایی وجود دارد؟ در پاسخ باید گفت که اگرچه جراحی این دو پلک یکی است، اما در واقع چند تکنیک خاص در هر جراحی وجود دارد که باعث تمایز جراحی‌های پلک بالا و پایین می‌شود. شاید یکی از این تفاوت‌ها نوع برش‌هایی باشد که انجام می‌شود. حتی این دو پلک با دو هدف متفاوت تحت عنوان بالا رفتن پلک بالایی و پایین آمدن پلک پایینی می‌باشد.

در جراحی پلک بالایی، جدا از رفع افتادگی پلک، درواقع دید چشم رل نیز بهتر می‌کنید. چرا که گاهی این افتادگی‌ها به قدری است که باعث گرفتن دید شما می‌شود.

  • برش‌های پلک بالایی به صورت گسسته هستند و این برش‌ها معمولا در چین طبیعی پلک ایجاد خواهند شد که در نتیجه بافت‌های اضافی، رسوبات چربی و ماهیچه‌های ایجاد شده خارج شوند.
  • جراحی پلک پایین جهت برطرف کردن پف زیر چشم ناشی از رسوب چربی انجام می‌شود که البته این قسمت نیز در صورت بزرگ‌تر شدن می‌تواند جلوی دید را بگیرد.
  • برش پلک پایینی بر خلاف پلک فوقانی در خط مژه داخلی یا داخل پلک پایین انجام خواهد شد. جراح با ایجاد برش‌های ریز در قسمت پایین و داخل مژه، رسوبات اضافی را برمی دارد.

جراحی پلک بالا و پایین و نکاتی مهم درباره آن

نکاتی مهم درباره جراحی پلک بالا و پایین

جراحی پلک بالا و پایین به دلیل حساس بودن چشم و نزدیکی این نقاط به چشم، نیاز به توجه و دقت بسیار زیادی دارد. چرا که درصورت بروز هر گونه اشتباهی قطعا چشم‌ها دچار آسیب می‌شوند. اما بهتر است قبل و بعد از عمل به توصیه‌های پزشک عمل کنید. حتی جهت انجام جراحی نیز به مراکز معتبر و قابل اعتماد مراجعه نمایید.

  • توجه داشته باشید که اگرچه بلفاروپلاستی به عنوان یک جراحی که هدف آن ترمیم افتادگی پلک بوده و در زیبایی تاثیر زیادی دارد؛ اما همه افراد نمی‌توانند از آن استفاده کنند. این روش تنها مناسب کسانی است که از افتادگی و بالا آمدگی پلک‌های بالایی و پایینی خود رنج می‌برند. حتی در بسیاری از افراد این مشکل باعث کاهش بینایی یا دید اطراف می‌شود.
  • هیچگاه کیسه‌های موجود در پلک پایینی و افتادگی پلک بالایی را دست کاری نکنید.
  • بیمار باید قبل از جراحی حتما به یک چشم پزشک مراجعه کند.
  • سابقه پزشکی و بیماری‌های خود را با پزشک جراح در میان بگذارید.
  • قبل از جراحی بیمار تحت معاینه فیزیکی قرار بگیرد. این معاینه شامل آزمایش اشک و اندازه گیری قسمت‌هایی از پلک‌های می‌باشد. حتی بینایی چشم مورد بررسی قرار بگیرد.
  • از چشم باید در زوایای مختلف تصویربرداری شود.
  • اگر جزو افرادی هستید که سیگار و مشروبات الکلی مصرف می‌کنید، باید مصرف آن‌ها را متوقف کند.
  • جراح توسط دارو‌های بیهوشی باعث بیحسی پلک‌های بالایی و پایینی می‌شود. در صورت داشتن سابقه حساسیت به دارو‌های بیهوشی حتما با پزشک مشورت کنید.
  • پس از جراحی پلک بالا و پایین ممکن است با مواردی، چون تاری دید در اثر پماد، خیس شدن چشمان، حساسیت به نور، دید دوگانه، پلک پف کرده و بی حس، کبودی و تورم و حتی احساس درد و ناراحتی مواجه شدید که این‌ها همگی در جراحی پلک‌ها عادی هستند.
  • پس از جراحی حدود یک هفته از شنا کردن خودداری کرده و هرگز چشم هایتان را نمالید.
  • سعی کنید از عینک‌های آفتابی جهت محافظت از چشم در برابر نور آفتاب استفاده کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو