کاهش سطح رعایت پروتکل‌ها به 47درصد

66

1400/8/24

13:01


کاهش سطح رعایت پروتکل‌ها به 47درصد

سلامت نیوز:اگرچه آمار روزانه تلفات کرونا در کشور روند ثابتی به خود گرفته اما همین مساله موجب شده است تا برخی هموطنان نسبت‌به رعایت پروتکل‌های بهداشتی سهل‌انگاری کنند، به‌طوری‌که براساس جدیدترین بررسی‌ها میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی به 47درصد رسیده که رقم پایینی است. همین امر می‌تواند تبدیل به هشداری شود برای یک موج جدید که این‌بار می‌تواند سهمگین‌تر از گذشته باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه صبح نو ، هفته از شروع کرونا را پشت سر گذاشته‌ایم و از روزهای گذشته شاهد آرامش نسبی وضعیت شیوع بیماری کرونا در سراسر کشور هستیم. این در حالی است که وزارت بهداشت و درمان گزارش داده است در فاصله ظهر روز شنبه تا ظهر روز یکشنبه 23آبان، 125هموطن مبتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست داده و در همین مدت 6143بیمار جدید کرونایی هم در سراسر کشور شناسایی شده‌اند.

بر این اساس مجموع جان‌باختگان کرونایی کشور به 128هزار و 167نفر و مجموع بیماران کرونایی هم به 6میلیون و 37هزار و 718نفر رسید. همچنین براساس آمار وزارت بهداشت، 904نفر از بیماران تازه شناسایی‌شده کرونایی در سراسر کشور روز گذشته در مراکز درمانی بستری شدند. ضمن اینکه سه‌هزار و ۵۱۰نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

کاهش آمار واکسیناسیون روزانه در کشور
وزارت بهداشت درباره آمار واکسیناسیون هم اعلام کرده است که در روز شنبه 259هزار و 190دوز واکسن در سراسر کشور تزریق شده است که نشان‌دهنده کاهش شدید افراد متقاضی واکسینه شدن هستند. همچنین این وزارتخانه اعلام کرده است که تاکنون ۵۵میلیون و ۷۳۲هزار و ۶۶نفر دوز اول، ۴۲میلیون و ۱۹۳هزار و ۷۳۴نفر دوز دوم و ۵۱۴هزار و ۷۹۰نفر، دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند. از سوی دیگر، گفته شده مجموع واکسن‌های تزریق‌شده در کشور به ۹۸میلیون و ۴۴۰هزار و ۵۹۰دوز رسیده است.

وضعیت استان‌های کرونایی در سراسر کشور
این در شرایطی است که هم‌اکنون ۲۶شهر کشور در وضعیت قرمز، ۸۷شهر در وضعیت نارنجی، ۲۲۲شهر در وضعیت زرد و ۱۱۳شهر در وضعیت آبی قرار دارند. همچنین براساس اعلام وزارت بهداشت،‌ در هفته اخیر مصادف با هفته نودم اپیدمی در کشور، تعداد موارد سرپایی مثبت شناسایی‌شده ۵۳۳۲۲مورد، تعداد موارد بستری جدید ۸۳۳۸مورد و تعداد موارد فوتی جدید ۹۶۴مورد بوده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو