تداوم آلودگی هوای تهران

41

1400/8/24

13:02


تداوم آلودگی هوای تهران

سلامت نیوز:براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، امروز(۲۴ آبان ماه) هوای تهران در محدوده ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد که ناشی از پایداری جو، انباشت آلاینده‌ها و ترافیک صبحگاهی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ،پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران نشان می‌دهد که در صبح روز دوشنبه (۲۴ آبان ماه) همزمان با افزایش ترافیک صبحگاهی، کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده‌ ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از حاکمیت پایداری و سکون جو و انباشت آلاینده‌ها طی ساعات گذشته است.

تداوم این شرایط جوی و عدم وزش باد مؤثر در طول روز از پراکندگی آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد و کیفیت هوا در وضعیت نامطلوب باقی خواهد ماند. پایداری جو تا اواخر وقت دوشنبه (۲۴ آبان ماه) ادامه خواهد داشت و با افزایش ترافیک شامگاهی بر غلظت ذرات معلق افزوده خواهد شد که برقراری وضعیت ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق پایتخت پیش‌بینی می‌شود.

در صبح روز سه‌شنبه (۲۵ آبان ماه) با آغاز تردد خودروها بر غلظت ذرات معلق افزوده خواهد شد و آسمان غبارآلود ناشی از برقراری وضعیت ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس حاکم می‌شود.

رشد تدریجی ناپایداری جوی در طول روز همراه با افزایش تندی باد تاحدودی سبب پراکندگی آلاینده‌ها خواهد شد. به‌تدریج با افزایش تندی باد همراه با رشد ابرناکی و احتمال رگبار پراکنده تا اواخر وقت سه‌شنبه از میزان غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد و در نتیجه بهبود کیفیت هوا در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۱۴۶ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۱۲۰ و کیفیت هوا در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو