سر به زیری نمودارهای کرونا در هفته آخر آبان

93

1400/8/28

13:10


سر به زیری نمودارهای کرونا در هفته آخر آبان

سلامت نیوز: نمودارهای مربوط به موارد بستری، فوتی و بیماران سرپایی با تست مثبت کرونا در هفته آخر آبان ماه ۱۴۰۰ کاهشی بوده و این موضوع حاکی از خروج آهسته از موج پنجم کرونا در ایران است.

به گزارش خبرنگار سلامت نیوز، موارد بستری با تست مثبت کرونا در هفته آخر آبان ماه ۱۴۰۰ به میزان ۷ هزار و ۲۸۹ نفر گزارش شده و این روند کاهشی از هفته قبل تاکنون ادامه داشته است.

همچنین در موارد فوتی‌های ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ نیز شاهد روند کاهشی هستیم و در آخرین هفته آبان ماه تعداد ۸۳۳ نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته‌اند.

سر به زیری نمودارهای کرونا در هفته آخر آبان



تنها استانی که روند بستری و فوتی‌های کرونا در آن در این هفته افزایشی بوده، استان کرمان است و در سایر استان‌ها روند کاهشی در این شاخص‌ها ادامه دارد و با توجه به روندی که مشاهده می‌شود، احتمالا تا هفته بعد تداوم خواهد داشت.

روند کاهشی در شاخص بیماران سرپایی با تست مثبت کرونا نیز مشاهده می‌شود و این روند به شناسایی ۴۱ هزار و ۱۹۵ نفر در آخرین هفته آبان ماه رسیده است.

سر به زیری نمودارهای کرونا در هفته آخر آبان



البته آن‌چه در شناسایی بیماران سرپایی کرونا مثبت اهمیت دارد، افزایش تست‌های کرونا است، اما به هر حال این روند کاهشی را می‌توان دل گرم کننده تلقی کرد و امیدوار بود که در هفته‌های آتی شاهد افزایش در روند بستری و فوتی‌های کرونا نخواهیم بود.

با این وجود، هرگونه غفلت در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌تواند روند کاهشی در ابتلا و بستری‌های کرونا را متوقف کرده و موج ششم را به دامان کشورمان بیندازد. آن هم در شرایطی که بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت، اروپا تنها منطقه‌ای است که آمار قربانیان کرونا در آن روند افزایشی دارد و مرگ ناشی از کووید ۱۹ در این قاره در هفته گذشته تا ۵ درصد افزایش داشته است.

همچنین بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت، آمار مبتلایان نیز در سراسر جهان شش درصد رشد داشته که ناشی از افزایش موارد ابتلا در قاره آمریکا، اروپا و آسیا است. نکته دیگر این‌که، مرگ و میر ناشی از بیماری کووید ۱۹ در همه مناطق به جز اروپا ثابت مانده یا کاهش یافته و از ۳.۳ میلیون مورد جدید ابتلا ۲.۱ میلیون مورد در اروپا ثبت شده است.

به هر حال باید سرعت گرفتن واکسیناسیون کرونا در کشورمان را یکی از پارامترهای مهم در کاهش روند بیماران سرپایی بدانیم، اما در عین حال نباید از رعایت پروتکل‌های بهداشتی مانند استفاده از ماسک، فاصله گذاری، عدم حضور در مکان‌های پرتجمع و تهویه مناسب غفلت کرد.

یادمان باشد که ویروس کرونا کاملا به رفتار اجتماعی وابسته است و تزریق واکسن به تنهایی نمی‌تواند افراد را به طور صد درصد در برابر ویروس کرونا ایمن کند.

*خبرنگار

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو