بهترین فیلم‌های ترسناک مشابه فیلم A Quiet Place

بهترین فیلم‌های ترسناک مشابه فیلم A Quiet Place


منبع: فوت و فن

169

1400/9/3

13:15


بهترین فیلم‌های ترسناک مشابه فیلم A Quiet Place

فیلم یک مکان ساکت (A Quiet Place)، اثری عجیب، غیرمنتظره و ترسناک است که هیجان و ترسی به شما القاء می‌کند که اصلا تصورش را هم نمی‌کنید. در ادامه همراه با ما باشید تا بهترین فیلم‌های ترسناک مشابه فیلم یک مکان ساکت را به شما معرفی کنیم.

فیلم یک مکان ساکت، بر اساس داستانی نوشته برایان وودز و اسکات بک است. جان کرازینسکی (John Krasinski)، کارگردانی فیلم را در دست داشته است. این فیلم با بازی جان کرازینسکی و همسرش، امیلی بلانت (Emily Blunt) است.

فیلم جعبه پرنده (Bird Box)

Bird Box

Bird Box

فیلم جعبه پرنده، اثری اصیل از کمپانی نتفلیکس است. این فیلم اغلب اوقات با فیلم یک مکان ساکت مقایسه می‌شود. دلیل آن نیز این است که هر دو فیلم، به بررسی تلاش والدین برای نجات فرزندان خود می‌پردازد. این فیلم بر اساس رمانی نوشته جاش میلرمن (Josh Malerman) است. فیلم جعبه پرنده به کارگردانی سوزان بیر (Susanne Bier) و با بازی ساندرا بولاک (Sandra Bullock) در نقش اصلی است.

فیلم نفس نکش (Don’t Breathe)

Don’t Breathe

Don’t Breathe

همیشه نباید فیلم‌های ترسناک دارای عناصری فراطبیعی باشند. گاهی اوقات، موجوداتی زمینی و به خصوص انسان‌ها، می‌توانند بسیار ترسناک و دلهره‌آور باشند. فیلم نفس نکش توانسته تا به خوبی به این موضوع بپردازد. این فیلم توسط فده آلوارز (Fede Alvarez) کارگردانی شده است. این فیلم ترسناک و هیجانی عمدتا برای خشونت و پیچش‌های داستانی غیرمنتظره‌اش، دلهره‌آور است. در این فیلم همانند فیلم یک مکان ساکت، کاراکترها مجبور هستند تا برای زنده ماندن، ساکت باشند.

فیلم خویشاوند (Kindred)

Kindred

Kindred

فیلم خویشاوند، اثری درام، ترسناک و رازآلود محصول کشور انگلیس است. داستان این فیلم در محیطی رازآلود رخ می‌دهد و پیرامون شخصیت اصلی، افرادی مرموز با نیت‌های غیرمنتظره وجود دارند و همین باعث رازآلود و دلهره‌آورتر شدن فیلم می‌شود. این فیلم داستان زن بارداری را بازگو می‌کند که به دنبال مرگ شوهرش، به روستای او می‌رود تا خانواده شوهرش از او و بچه هنوز به دنیا نیامده‌شان محافظت کند اما او احساس می‌کند که در آنجا به دام افتاده و هر کاری می‌کند تا آزادی خودش را بدست بیاورد. همین داستان فیلم، شباهت بسیاری به فیلم یک مکان ساکت دارد.

فیلم سکوت (The Silence)

The Silence

The Silence

فیلم سکوت بر اساس رمان ترسناکی به همین نام نوشته تیم لبون (Tim Lebbon) است. این فیلم، داستان جهانی را روایت می‌کند که مورد حمله موجوداتی ناشناخته قرار گرفته است که با توجه به صدا حمله می‌کنند. فیلم سکوت توسط جان آر لئونتی (John R. Leonetti) کارگردانی شده است و با بازی استنلی توشی (Stanley Tucci)، کیرنان شیپکا (Kiernan Shipka)، میراندا آتو (Miranda Otto) و جان کوربت (John Corbett) است. عناصر زیادی میان این فیلم با فیلم یک مکان ساکت مشابه است.

فیلم وحشت زده (Terrified)

Terrified

Terrified

فیلم وحشت زده، اثری ترسناک محصول کشور آرژانتین است. این فیلم، به بررسی موجودیتی تاریک‌تر و شوم‌تر نسبت به دیگر آثار ترسناک می‌پردازد. این فیلم، سرشار از لحظات ترسناک، پیچش‌های دلهره‌آور و تجربه‌های فراموش نشدنی است. فیلم وحشت زده توسط دیمین روگنا (Demian Rugna) کارگردانی و نویسندگی شده است. این فیلم، اتفاقات وحشتناک و غیرمنتظره در محله خاصی در بوینس آیرس را دنبال می‌کند.

فیلم خیابان شماره ۱۰ کلاورفیلد (۱۰ Cloverfield Lane)

10 Cloverfield Lane

۱۰ Cloverfield Lane

این فیلم، ترکیب کاملی از ترس فراطبیعی و روانشناختی است. این فیلم در سال ۲۰۱۶ میلادی منتشر شده بود و دنباله‌ای برای فیلم کلاورفیلد (Cloverfield) سال ۲۰۰۸ میلادی است اما هیچ ارتباطی بین این دو فیلم وجود ندارد. این فیلم توسط دن تراختنبرگ (Dan Trachtenberg) کارگردانی شده است. فیلم خیابان شماره ۱۰ کلاورفیلد، با بازی مری الیزابت وینستد (Mary Elizabeth Winstead)، جان گودمن (John Goodman) و جان گالاگر جونیور (John Gallagher Jr) در نقش‌های اصلی است. این فیلم دارای داستانی گیرا، نقش‌آفرینی خیره‌کننده بازیگران و پیچش‌های غیرمنتظره است.

فیلم قطار بوسان (Train to Busan)

Train to Busan

Train to Busan

در دهه‌های اخیر، فیلم‌های زامبی محور کمتر مورد توجه قرار می‌گرفتند اما این موضوع با محبوبیت فیلم من افسانه هستم (I Am Legend) و سریال مردگان متحرک (The Walking Dead) تغییر پیدا کرده است. کارگردان کره‌ای یئون سانگ هو موفق شده تا با فیلم قطار بوسان، این ژانر را به سطح بالاتری ببرد. همانند فیلم یک مکان ساکت، فیلم قطار بوسان نیز داستان پدری را روایت می‌کند که سعی دارد تا از فرزندش محافظت کند. فیلم قطار بوسان، اثری اکشن محور، سرشار از انرژی و ترس است که شما را در تمام مدت فیلم به وجد می‌آورد.

فیلم نشانه‌ها (Signs)

Signs

Signs

ام نایت شیامالان، برای ساخت آثار ترسناک و فراطبیعی خارق‌العاده‌ای شهرت پیدا کرده است. فیلم نشانه‌ها، یکی از بهترین آثار او به شمار می‌رود. فیلم نشانه‌ها، داستان منحصربه‌فردی از مردی را روایت می‌کند که سعی دارد تا از خانواده‌اش در برابر پدیده‌ای فرازمینی محافظت نماید. موضوعاتی که در بین فیلم نشانه‌ها و فیلم یک مکان ساکت، شباهت دارند، موضوعات خانواده و مبارزه والدین برای نجات عزیزانشان است. فیلم نشانه‌ها، اثری هیجانی، رازآلود و علمی و تخیلی است که در مرکزیت خود، هسته‌ای احساسی دارد. اگر از طرفداران ژانر علمی و تخیلی یا ژانر علمی – تخیلی ترسناک هستید، باید حتما این فیلم را تماشا کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو