کشتی‌گیران سومو چطور این قدر چاق می‌شوند؟

منبع: فوت و فن

66

1400/9/9

10:42


کشتی‌گیران سومو چطور این قدر چاق می‌شوند؟

کشتی سومو ورزشی ژاپنی است که در آن دو کشتی‌گیر در رینگ مسابقه می‌ایستند و تلاش می‌کنند حریف خود را به زمین بیندازند یا بیرون رینگ هل دهند.

کشتی‌گیران سومو باید سنگین‌وزن باشند تا بتوانند حریف را از میدان به در کنند و در مبارزه پیروز شوند. هر چه سنگین‌تر باشند زور بیشتری دارند و شانس بردشان بیشتر است.

اگر دوست دارید بدانید این همه وزن را از کجا به دست می‌آورند و چطور مثل یک غول درشت‌هیکل و چاق می‌شوند مطلب زیر را بخوانید تا با روش‌های چاق شدنشان آشنا شوید:

فرار از صبحانه

کشتی‌گیران سومو، بعد از این که از خواب بیدار می‌شوند، چندین ساعت با معده خالی و ناشتا ورزش‌ها و تمرینات بدنی سنگین انجام می‌دهند. این امر باعث می‌شود بی‌نهایت احساس گرسنگی کنند و در نتیجه بتوانند مقدار زیادی غذا را در معده خود جای دهند که نتیجه آن افزایش وزن آنها می‌شود.

خوردن دو عده غذای اصلی

گفته می‌شود کشتی‌‌گیران سومو فقط روزی دو وعده غذا می‌خورند. این دو وعده غذا حدود ۵ تا ۱۰ برابر میزان غذایی است که یک فرد معمولی مصرف می‌کند. چنین کاری باعث می‌شود بدن مملو از چربی انباشته شود و کشتی‌گیر وزن بیشتر پیدا کند.

نوشیدن الکل

مصرف نوشیدنی‌های الکلی، مخصوصاً آب جو، یک سنت قدیمی است که کشتی‌گیران سومو با پیروی از آن به طور غیرطبیعی وزن اضافه می‌کنند. کشتی‌گیران سومو از شکم خود برای مقاومت استفاده می‌کنند. الکل ماده‌ای است که میزان کورتیزول را افزایش می‌دهد و در نتیجه منجر به چاقی و تجمع  غیر طبیعی چربی می‌شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو