ذخیره آنلاین فایل‌ها: مراقب فایل‌هایتان باشید

منبع: فوت و فن

141

1400/9/13

09:37


ذخیره آنلاین فایل‌ها: مراقب فایل‌هایتان باشید

خیلی نمی‌گذرد! تا همین چند سال پیش، ما از کشو، جعبه‌های امنیتی، گاوصندوق‌های ضدحریق، درایوهای هارد اکسترنال، فلاپی دیسک، فلش مموری و چیزهایی از این قبیل برای حفظ و نگهداری از اسناد و اطلاعات مهم خود استفاده می‌کردیم. نیاز به ذخیره امن اطلاعات هنوز هم وجود دارد. اگر چه، به تازگی گزینه جدیدی به انواع شیوه‌های ذخیره ایمن اضافه شده است. این روش شامل ابزار شخصی برای ذخیره اطلاعات محرمانه نمی‌شود؛ ابزارهایی که روزی ممکن است آسیب ببینند یا گم شوند. خدمات ذخیره آنلاین از اطلاعات شخصی شما محافظت و آنها را در مکانی غیر از خانه، اداره یا در خود شما ذخیره می‌کنند.

اطلاعات دیجیتال روز به روز بیشتر به جامعه بدون کاغذها می‌پیوندد. با اینکه فایل‌هایی که در کامپیوتر ذخیره می‌شوند از بسیاری تهدیدها ایمن هستند اما هنوز هم احتمال بروز بالایای طبیعی وجود دارد؛ چیزهایی مثل آتش سوزی یا سیل یا بلای کامپیوتری مانند ویروس، کرم یا تروجان که فایل‌ها را خراب می‌کند. بازیابی اطلاعات دیجیتال سخت و گاهی غیرممکن است.

سرویس‌های آنلاین ذخیره اطلاعات یک گزینه مقرون‌به‌صرفه و کاربردی هستند. فایل‌های شما با یک رمزگذاری SSL ذخیره می‌شوند و به شما اطمینان می‌دهند که اطلاعاتتان شخصی و محرمانه بماند. علاوه بر این، این حساب‌های کاربری با رمز محافظت می‌شوند.

هنگام استفاده از سرویس‌های آنلاین اینترنتی باید ملاحظاتی را در نظر بگیرید. برخی از راهنمایی‌های مفید عبارت است از:

انتخاب سرویس معتبری که مطابق با نیازهای شما باشد

در حال حاضر، سرویس‌های گوناگون زیادی برای ذخیره اطلاعات وجود دارد. تصمیم شما به میزان زیادی بستگی به میزان گنجایش مورد نیاز و میزان دسترسی شما به اطلاعاتتان دارد. بیشتر سرویس‌ها اکانت رایگان دارند و شما می‌توانید قبل از خرید یک حساب کاربری این سرویس‌ها را انتخاب کنید.

پشتیبانی مکرر از فایل‌ها

هر چه بیشتر از فایل‌های خود نسخه پشتیبان تهیه کنید، کمتر احتمال دارد که اطلاعات خود را از دست بدهید. برخی سرویس‌ها به شما امکان می‌دهند که برنامه زمان‌بندی‌شده برای پشتیبانی از فایل‌های خود و تهیه نسخه بکاپ ایجاد کنید.

یک کپی از فایل‌های خود در کامپیوترتان نگه دارید

با اینکه سرویس‌های آنلاین ذخیره اطلاعات بسیار ایمن هستند اما هیچ چیز قطعی و حتمی نیست. عاقلانه این است که یک کپی از فایل‌های مهم خود در کامپیوتر نگه دارید و اگر اینترنت نداشتید، بتوانید هنوز هم به آنها دسترسی داشته باشید.

سامان‌دهی فایل‌ها

اگر بعداً نمی‌توانید فایل‌هایتان را پیدا کنید، دیگر نیازی به ذخیره آنلاین فایل‌ها نیست. سایت‌های ذخیره اینترنتی به شما امکان می‌دهند تا پوشه ایجاد کنید و به فایل‌های خود برچسب بزنید. انجام این کار واقعاً ایده خوبی است.

با رمز، فایل‌هایتان را ایمن کنید

حساب‌های کاربری ذخیره آنلاین نیاز به پسوورد یا کلمه رمز برای دسترسی به فایل‌ها دارند. همیشه کلمه کاربری و رمز خود را ایمن نگه دارید تا فایل‌های شخصی شما به خطر نیفتند.

مردم فایل‌هایی دارند که نمی‌توانند آن‌ها را جایگزین کنند و تکرارنشدنی هستند؛ مثل عکس و فایل‌هایی که بتوان از هر جا و هر زمانی به آنها دسترسی داشت: چیزی مثل رزومه کاری. فایل‌های مهمی که باید در سرویس‌های ذخیره آنلاین اطلاعات هستند شامل موارد زیر است:

  • عکس
  • ویدئوهای خانوادگی
  • فایل‌های صوتی
  • اطلاعات متنی
  • اطلاعات مالیاتی
  • اسناد مهم برای کار یا مدرسه
  • رزومه
  • راهنمای استفاده
  • اطلاعات مهم بیمه
  • ایمیل

پس، مراقب فایل‌های آنلاین خود باشید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو