النشره گزارش داد، نجیب میقاتی، نخست‌وزیر لبنان در اظهاراتی به زبان فرانسه در شبکه‌های اجتماعی نوشت: تماس با امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه و محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان گامی مهم به سمت بازگشت روابط تاریخی با عربستان است.

او تاکید کرد: دوست دارم تشکر ویژه داشته باشم از ماکرون و بن سلمان به دلیل توجه‌شان به تداوم دوستی در قبال لبنان. دوست دارم تاکید کنم دولت من به تعهداتش درباره اصلاحات احترام می‌گذارد و به آنها وفادار است.

از طرفی، دفتر سلطنتی عربستان درباره تماس تلفنی محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان و ماکرون و نجیب میقاتی، نخست‌وزیر لبنان گفت: میقاتی از عربستان و فرانسه برای تلاش‌های گسترده‌شان در حمایت از ملت لبنان تشکر کرد و متذکر شد دولت لبنان به اتخاذ گام‌هایی در جهت تقویت روابط با ریاض و کشورهای شورای همکاری متعهد است و هرگونه اهانت به امنیت و ثبات این کشورها را رد می‌کند.

دفتر سلطنتی عربستان توضیح داد، در این تماس بر سر حمایت از اصلاحات فراگیر و ضروری در لبنان توافق و نیز بر اصرار عربستان و فرانسه به حفظ امنیت و ثبات لبنان تاکید شد.

پیشتر رئیس‌جهوری فرانسه تاکید کرده بود: با ولیعهد عربستان مذاکرات صریح و مفیدی درباره اولویت‌های سیاسی‌مان از جمله لبنان، امنیت و ثبات منطقه داشتم.

وی خاطرنشان کرد: تماس تلفنی با نجیب میقاتی داشتم، به او گفتیم، فرانسه و عربستان خواهان حمایت از ملت لبنان هستند. در این تماس تعهدات رد و بدل شد.

رئیس‌جمهوری فرانسه تصریح کرد: تعهدی از جانب عربستان به دست آورده تا با شروع دولت لبنان به ریاست میقاتی به انجام اصلاحات نقش اقتصادی در لبنان ایفا کند.