نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تورم بالای 40 درصدی زندگی بسیاری از مردم را مختل کرده است به 4 ام‌الفساد در نظام اداری کشور اشاره کرد و خواستار اقدام دولت برای رفع آنها شد.

سید البرز حسینی نماینده مردم خدابنده در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۱۴ آذر ماه) مجلس و در تذکر شفاهی با بیان اینکه مردم باید نتیجه تصمیمات ما را در زندگی روزمره خود ببینند، اظهار داشت: وضعیت معیشت مردم وخیم است و تورم بالای ۴۰ درصد زندگی بسیاری از آنها را مختلف کرده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۴ ام‌الفساد در نظام اداری ما وجود دارد که در دولت قبل برای آنها کاری نشد و حالا باید علاج شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به این معضلات عنوان کرد: نخستین ام الفساد رویه غلط بانک‌ها در اجرای بانکداری اسلامی است که باعث انسداد بیش از ۳۰۰۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی و منابع بانکی شده است.

حسینی ادامه داد: معضل دوم قیمت‌گذاری دستوری و عدم تفکیک حکمرانی در این حوزه‌هاست که باعث تضعیف تولید رقابتی می‌شود.

وی افزود: معافیت مالیاتی فعالیت‌های سوداگرانه و محتکرانه سومین عامل است و عامل چهارم نیز کوتاه مدت نگری و کوچک‌ نگه داشتن همه بازارها از جمله بازار سرمایه و مقاومت در برابر اصلاح ساختار اقتصادی است.

عضو مجمع نمایندگان استان زنجان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: رئیس جمهور محترم به طور جدی بر این رویکرد تمرکز داشته باشد و شرایط را به نفع مردم تغییر دهد.