رئیسی: تورم کنترل شده است

منبع: برترین ها

49

1400/9/14

22:22


ابراهیم رئیسی با تبیین شرایط کشور در زمانی که دولت را تحویل گرفت یادآور شد که زمانی که دولت سیزدهم آغاز به کار کرد امید و اعتماد مردم آسیب دیده بود و از وظایف مهم دولت این بود که آن را بازآفرینی کند.

جماران: رئیس‌جمهور در گفت‌وگوی تلویزیونی:

مساله کالاهای اساسی و ذخایر کالاهای اساسی را داشتیم؛ میزانش نگران کننده بود. باید حتما به میزانی می‌رسید که رفع نگرانی شود؛ تامین کالاهای اساسی به حدی رسیده که مردم عزیز دیگر نباید نگرانی داشته باشند. امروز ذخایر کشور در حد قابل قبول است.

من یادم نمی رود که روزهای پایانی مرداد ماه بود که در دولت بحثی مطرح بود، با دولت گذشته کار می‌کردم. بحث حقوق مرداد ماه مطرح بود. دوستان ما نسبت به پرداخت حقوق کارمندان نگران بودند. امروز سه ماه از کار دولت می‌گذرد، حقوق بدون استقراض از بانک مرکزی دارد پرداخت می‌شود.

مردم عزیز بدانند، علاوه بر هزینه‌ها، باید فاکتورهای قبلی را هم بدهیم، هزینه‌های دولت قبل، متوسط هر ماه 10 هزار میلیارد. دولت سر رسید اوراقی که می‌رسد را باید پرداخت کند. علاوه بر هزینه‌های جاری باید فاکتورهای قبل را هم پرداخت کنیم.

استقراض از بانک مرکزی نباید بشود. استقراض از بانک مرکزی یعنی پول چاپ شود. اگر امروز از استقراض از بانک مرکزی داشته باشیم حتما آثارش چند ماه دیگر مشخص می‌شود. در این سه ماه کار موفقیت‌آمیز بوده است. از این به بعد هم نسبت به خلق پول و افزایش نقدینگی حساس خواهیم بود.

الان بودجه 1401 هم داریم در دولت بحث می کنیم، باید ساختارهای بودجه طوری تنظیم شود که ضد تورم باشد. گزارش‌هایی که داریم، تورم کنترل شده است. اقدامات ضد تورمی همواره باید انجام شوند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو