تویوتا پریوس عجیب و غریب سبز روشن، از علم برای خنک ماندن در آفتاب استفاده می‌کند

منبع: فوت و فن

67

1400/9/15

11:35


تویوتا پریوس عجیب و غریب سبز روشن، از علم برای خنک ماندن در آفتاب استفاده می‌کند

چیزی که اکنون مشاهده میکنید پریوس جدید در رنگ سبز لیمویی thermo-tect میباشد؛ که چیزی فراتر از رنگ جیغ تو چشم‌‌زن همیشگی شما میباشد. تویوتا میگوید که با حذف کردن ذرات کربن سیاه موجود در بیشتر رنگها و جایگزین کردن آن با اکسید تیتانیوم، به طرز قابل توجهی بازتاب خورشیدی خودرو را افزایش داده است، به زبان دیگر، ماشین کمتر گرم میشود، که نیاز برای کلر را کم میکند، که در مقابل مصرف سوخت را کاهش میدهد. و صد البته مصرف سوخت تنها چیزی ست که پریوس بابت آن ساخته شد. 

رنگ سفید هم در دور نگهداشتن گرمای خورشید بسیار خوب عمل میکند، اما تویوتا بیان میکند که رنگ thermo-tect در یک آزمایش دو ساعته تابستانی در فضای آزاد  نسبت به سفید عملکرد بهتری داشت. اساسا این به این معنا ست که با این فناوری ممکن است رنگ مورد علاقه خود را در خودرو بعدی خود دریافت کنید و با این وجود نیز از کلر کمتر استفاده کنید. درسته که سبز لیمویی انتخاب اول شما نخواهد بود ولی چیزی جلوی تویوتا را در اینکه آن را در رنگهای دیگر استفاده کند نمیگیرد. 

این یک آپشن یا گزینه ۳۸۱ دلاری در ژاپن میباشد جاییکه که هم اکنون این کار امکان پذیر است، اما هیچ حرفی از اینکه چه زمانی وارد بازار میشود زده نشده. 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو