بهترین ضدقهرمان‌های تاریخ سینما

بهترین ضدقهرمان‌های تاریخ سینما


منبع: فوت و فن

112

1400/9/17

13:11


بهترین ضدقهرمان‌های تاریخ سینما

در اغلب موارد، افراد شخصیت‌های ضدقهرمان را با شخصیت‌های شرور اشتباه می‌گیرند اما این دو کاملا با یکدیگر متفاوت هستند. ضدقهرمان‌ها، کاراکترهایی هستند که اخلاقیات آن‌ها مشخص نیست اما تقریبا همیشه از روی خودخواهی و به نفع خودشان عمل می‌کنند. این به معنای آن است که آن‌ها گاهی اوقات تا افراد خوب و گاهی اوقات با افراد بد همکاری می‌کنند. گاهی اوقات نیز با هر دو طرف هستند. در هر حال، کاراکترهای ضدقهرمان، کاراکترهای جالب توجهی هستند و رفتار سرکشانه و دوگانگی غیر قابل پیش‌بینی آن‌ها، این کاراکترها را بسیار سرگرم‌کننده کرده است.

در ادامه همراه با ما باشید با بهترین ضدقهرمان‌های تاریخ سینما را به شما معرفی کنیم.

مد مکس

Mad Max

Mad Max

شخصیت مد مکس، همیشه یک ضدقهرمان بوده اما فیلم مد مکس: جاده خشم (Mad Max: Fury Road) بهتر شخصیت ضدقهرمانانه او را به نمایش می‌گذارد. مکس پس از مرگ خانواده‌اش، تنها به خودش اهمیت می‌دهد و اصلا قصد کمک کردن به دیگر افراد را در ذهن ندارد. با این حال، در فیلم مد مکس: جاده خشم، او به دلیل منافع مشترک، تصمیم می‌گیرد تا با فیوریسا و دیگر زنان همکاری نماید تا از دست جو جاودان بگریزند.

لیزبث

Lisbeth

Lisbeth

شخصیت لیزبث، یک هکر ماهر و جنایت‌کار سایبری به شمار می‌رود که اطلاعات رمزگذاری شده را برای پول، هک و بازیابی می‌کند. او در فیلم دختری با تتوی اژدها (The Girl With The Dragon Tattoo)، یک پارتیزان بود و سعی در آن داشت تا انتقام بگیرد اما در هر صورت، او یک شخصیت ضدقهرمان به شمار می‌رود.

سرگرد مارکیز وارن

Major Marquis Warren

Major Marquis Warren

فیلم هشت نفرت‌انگیز (The Hateful Eight)، یکی از جذاب‌ترین و گیراترین فیلم‌های وسترن چند سال گذشته به شمار می‌رود و بخشی از آن به علت وجود کاراکتر سرگرد مارکیز وارن است. او یک جایزه بگیر است که تنها به فکر منافع خودش است. او به دنبال آن است تا از جنازه سه مرد محافظت نماید تا در نهایت موفق شود تا جایزه آن‌ها را بدست بیاورد. با این حال، او گاهی اوقات با افراد خوب و گاهی اوقات با افراد بد همکاری می‌کند. نیمی از کاراکترهای فیلم هشت نفرت‌انگیز، کاراکترهای ضدقهرمان هستند و همین جذابیت فیلم را دو چندان کرده است.

کت‌وومن

Catwoman

Catwoman

کاراکتر کت‌وومن یکی از حیله‌گرترین کاراکترهای سینما به شمار می‌رود. سلینا کایل ملقب به کت‌وومن اغلب اوقات با بتمن همکاری می‌کرد اما در بیشتر موارد، در جهت منافع خودش بوده است. در فیلم شوالیه تاریکی برمی‌خیزد (The Dark Knight Rises) کت‌وومن تنها به این دلیل به بتمن کمک می‌کند تا بتواند سابقه جنایی خودش را پاک نماید.

بوچ

Butch

Butch

در فیلم داستان عامه پسند (Pulp Fiction)، کاراکترهای با اخلاق بسیار کمی وجود دارند و در حقیقت، تمام کاراکترها آدمکش، دلال مواد مخدر، قاچاقچی یا متجاوز هستند. بوچ در هیچ کدام از این دسته‌ها قرار نمی‌گیرد اما همچنان گاهی اوقات اصول اخلاقی را زیر پا می‌گذارد. بوچ در اغلب موارد به دنبال منافع خود است اما همچنان احساس می‌کند که باید کار درست را انجام بدهد.

سوروس اسنیپ

Severus Snape

Severus Snape

این کاراکتر علاقه زیادی برای زورگویی به دانش‌آموزان داشته است. تنها دلیل او نیز این بوده است که در کودکی، یک دختر بچه از او روی برگردانده است. در حقیقت، او یک مرگ‌خوار است و اساسا به ولدمورت کمک کرده است. با این حال، این کاراکتر برای سال‌ها، یک مامور دوگانه بوده است و سعی داشته تا دو طرف را راضی نگه دارد.

لندو کالریسیان

Lando Calrissian

Lando Calrissian

لندو کالریسیان همیشه یک ضدقهرمان بوده و میل چندانی برای انجام کار درست نداشته است. بر خلاف او، رفیقش هان سولو، سرانجام مسیر درست را در پیش گرفت و به قهرمان تبدیل شد. در هر حال، لندو همیشه رفتاری سرکشانه داشته است. او یک قمارباز است و به شیوه‌های مختلف کلاه‌برداری می‌کند و توطئه‌چینی می‌نماید.

لوکی

Loki

Loki

هیچ کس هم اندازه لوکی، خدای حیله، جبهه خودش را تغییر نداده است. او قهرمانانی را گول زده و خودش را شخصیتی قهرمان معرفی کرده و در نقطه مقابل، شرورانی را گول زده و خودش را شخصیتی شرور معرفی کرده است. اصول اخلاقی همیشه در حال تغییر است و تنها کارهایی که به نفعش هستند تا انجام می‌دهد. با این حال، او چندین مرتبه سعی داشته تا کارهای بد خود را جبران نماید و حتی سعی کرده بود تا تانوس را بکشد.

جک اسپارو

Jack Sparrow

Jack Sparrow

مجموعه فیلم‌های دزدان دریایی کارائیب، بر اساس یک پارک تفریحی هستند و نویسندگان فیلم به خوبی موفق شدند تا داستان این فیلم را بدون داشتن هیچ منبعی خلق نمایند. اما این شخصیت ضدقهرمان جک اسپارو بوده که توانست تا این فیلم‌ها را به موفقیت برساند. جک اسپارو مدام در تلاش است تا کنترل کشتی مروارید سیاه را بدست بیاورد و گاهی اوقات در جبهه خوب و برخی وقت‌ها در جبهه افراد بد قرار گرفته است. جک اسپارو منبع الهامی برای فیلم‌های ضدقهرمانی  پس از خود بوده است.

هارلی کوئین

Harley Quinn

Harley Quinn

هارلی کوئین به محبوبیت زیادی در دنیای سینمایی دی‌سی دست یافته است. او در فیلم جوخه انتحار (Suicide Squad) سال ۲۰۱۶، فیلم پرندگان شکاری (Birds of Prey) و فیلم جوخه انتحار (The Suicide Squad) حضور داشته است و واقعا شخصیتی برجسته به شمار می‌رود. در هر کدام از این فیلم‌ها، هارلی جبهه خودش را تغییر می‌داد و به فکر منافع خودش بوده است. با این حال، او لحظات قهرمانانه‌ای نیز داشته است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو