گیاهی با این‌همه فایده/ کمک به هضم غذا و لاغری تا رفع اضطراب و التهاب

124

1400/9/17

18:04


ترکیبات آنتی اکسیدانی موجود در به لیمو همچنین می تواند بر تعادل هورمونی بدن تأثیر بگذارد.

گیاهی با این‌همه فایده/ کمک به هضم غذا و لاغری تا رفع اضطراب و التهاب

به گزارش بهداشت نیوز، رایج ترین کاربرد به لیمو  خارج از قرص های مکمل ، مصرف آن  به عنوان یک چای گیاهی است. برگها را می توان خشک و سپس آن ها را دم کرد تا باعث تقویت بسیاری از اندامها و فرآیندهای متابولیکی شوند.

بیایید نگاهی دقیق به مزایای چشمگیر به لیمو در سلامتی بیندازیم.

1. خواص به لیمو برای لاغری و کاهش وزن
در حالی که چای سبز اغلب برای کسانی که رژیم دارند توصیه می شود، از اون طرف هم به لیمو نیز موثر است. یک مطالعه نشان داد که به لیمو با تأثیر گذاشتن بر برخی از هورمون ها (گرلین و پپتید 1 مانند گلوکاگون) که اشتها را کنترل می کنند، به کاهش اشتها کمک می کند.

2. خواص دمنوش به لیمو برای تقویت عضلات
این یکی از ویژگی های منحصر به فرد این گیاه است که اغلب در چای های ساده پیدا نمی کنید. هنگامی که از چای به لیمو به عنوان مکمل ورزشی استفاده می کنید، تحقیقات نشان داده است که خواص آنتی اکسیدانی بالا باعث کاهش صدمه به ماهیچه ها در طول تمرین بدون اینکه مانع رشد توده عضلانی اضافی و افزایش قدرت بدن شود می شود. این باعث می شود که گیاه به لیمو به عنوان یک همراه عالی برای شما قبل یا بعد از تمرین باشد!

3. خواص به لیمو برای کاهش التهاب 
آرتروز و صدمات می توانند باعث آسیب دیدگی مفاصل و تحرک ما شوند. با افزایش سن، یا هنگام آسیب دیدگی، احساس دوباره کامل شدن و مثل قبل شدن مشکل است زیرا مفاصل ما دائماً استفاده می شوند و به ندرت زمانی برای بهبودی مناسب را دارند. به لیمو با کاهش درد مفاصل و بهبود سریعتر آسیب های مربوط به مفصل ارتباط مستقیم دارد.

این امر در درجه اول به دلیل سطح چشمگیر آنتی اکسیدان ها و ترکیبات ضد التهاب در این گیاه کوچک است. یک مطالعه منتشر شده در مجله پزشکی ( Alternative and Complementary) نشان داد که پس از 9 هفته درمان با به لیمو و امگا 3 ، افراد با کاهش چشمگیر درد و سفتی و همچنین بهبود عملکرد بدنی مواجه شدند.

4. خواص به لیمو برای تقویت مصونیت بدن
استرس اکسیداتیو نتیجه فعالیت رادیکال های آزاد و وجود آنها در سراسر اندام های بدن ما است، که با کشش بیش از حد سیستم ایمنی و منحرف کردن آن با جهش سلولی و بیماری های مزمن، سیستم ایمنی بدن را ضعیف می کند. تحقیقات، به لیمو را به پایین آمدن سطح استرس اکسیداتیو و سلامت کلی بدن، که با فعالیت آنزیم آنتی اکسیدانی تسریع شده ثابت می شود، متصل و ربط داده است که این در حالی است که نشانگرهای آسیب التهابی عروقی کاهش می یابد.

5. خواص به لیمو به هضم غذا کمک می کند
چای به لیمو همچنین دارای برخی از خصوصیات و خاصیت های تسکین دهنده است که به طور سنتی برای تسکین مشکلات معده و سو ء هاضمه در فرهنگ های مختلف به آنها تکیه میشود. این داروی گیاهی دارای ویژگی های ضد اسپاسم است که به آن کمک می کند تا معده را آرام کرده و گرفتگی و نفخ راکه می تواند منجر به ناراحتی و مشکلات دستگاه گوارش شود از بین ببرد .همانطور که قبلا ذکر شد ، چای به لیمو با تأثیر بر هورمون های خاصی که اشتها را کنترل می کنند، به تنظیم اشتها، که به جلوگیری از ناراحتی همراه با پرخوری کمک می کند، کمک می کند.

6. خواص به لیمو تب را کاهش می دهد
در داروهای سنتی آمریکای جنوبی، به لیمو به عنوان یک معرق استفاده میشود، به این معنی که عرق را تحریک می کند، بنابراین برای رفع تب ها و بهبودی سریع برای کسانی که از بیماری های التهابی رنج می برند مورد استفاده قرار میگیرد.

7. خواص به لیمو اضطراب را برطرف می کند
ترکیبات آنتی اکسیدانی موجود در به لیمو همچنین می تواند بر تعادل هورمونی بدن تأثیر بگذارد. گرچه این اثری چشمگیر نیست، اما به عنوان یک نوشیدنی آرام بخش شناخته شده است و برای کسانی که دچار ناراحتی های عصبی یا استرس مزمن هستند تجویز می شود، زیرا می تواند ذهن را راحت کرده و بدن را آرام کند.

8. خواص به لیمو گرفتگی را درمان می کند
آخرین ویژگی مفید به لیمو، خاصیت خلط آور آن است. این بدان معناست که نوشیدن چای می تواند باعث شل شدن گرفتگی در مجاری تنفسی شده و به از بین بردن خلط و مخاط آن سیستم کمک کند. خلط می تواند محل تولید باکتری ها و سایر عوامل بیماری زا باشد، بنابراین نوشیدن چای که می تواند به خلاص شدن از آن مواد ناخواسته کمک کند، قطعاً روش خوبی برای بهبود سیستم ایمنی بدن شما است.

منبع: salamdonya

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو