تغییر چهره مایکل جکسون در گذر زمان

تغییر چهره مایکل جکسون در گذر زمان


منبع: فوت و فن

236

1400/9/18

08:57


تغییر چهره مایکل جکسون در گذر زمان

رنگ پوست مایکل جکسون در تمام دوران کودکی و نوجوانی‌اش به رنگ قهوه‌ای متوسط بود؛ اما از اواسط دهه ۸۰ میلادی، رنگ پوست او به آهستگی کم‌رنگ‌تر شده و به سمت سفیدی رفت. جکسون به دو بیماری لوپوس منتشر و پیسی مبتلا بود و از سال ۱۹۸۶ این بیماری‌ها در او تشخیص داده شدند. بیماری لوپوس منتشر او خفیف بود؛ اما هر دوی این بیماری‌ها سبب تغییر رنگ پوست جکسون و همین‌طور حساس شدن پوستش به نور آفتاب شدند. دلیل استفاده جکسون از چتر در سال‌های بعد همین بیماری بود. شیوه درمانی که جکسون برای این بیماری‌ها استفاده می‌کرد، باعث تضاد رنگی پوست او می‌شد و با گریم پنکیکی که برای پوشاندن لکه‌ها و یکدست کردن رنگ پوستش انجام می‌داد، پوست او خیلی روشن و رنگ پریده جلوه می‌کرد.

در همین هنگام این اتفاق توسط رسانه‌ها به صورت وسیعی تحت پوشش قرار گرفت و شایعات بسیاری درباره جکسون به وجود آمد؛ مبنی بر اینکه او از رنگ پوستش بدش می‌آید و می‌خواهد پوستش را سفید کند. پس از مرگ جکسون در سال ۲۰۰۹، پزشکی قانونی پس از کالبدشکافی جسد جکسون، تأیید کرد که او به این بیماری‌ها مبتلا بوده و دلیل تغییر چهره و رنگ پوستش و همین‌طور آرایش و پوشاندن صورتش به همین خاطر بوده ‌است.

هیجان‌انگیز (the Thriller)، دستکش به دست (the Gloved One)، سلطان پاپ (The King of Pop)، ام‌جی (MJ) و بهترین بهترین‌ها (The one the only) از القابی هستند که به مایکل جکسون نسبت داده می‌شوند. وی همواره به بازسازی آهنگ‌هایش و به طبع آن کل صنعت موسیقی می‌پرداخت.

آهنگ‌های او از روند موسیقی آن دوران یک سر و گردن بالاتر بود. وی جنبه‌های مختلف شخصیت خود را در آلبوم‌هایش مانند آف د وال، تریلر، بد و همین طور کتاب بوک وان به نمایش گذاشته است.

برخی افراد معتقد بودند جکسون دارای وسواس جراحی پلاستیک بود و در همین نقطه، زندگی حرفه‌ای او درگیر تحولی باور‌نکردنی شد.


 


تصویری از نوجوانی مایکل جکسون.


عکسی مربوط به زمان انتشار آلبوم تریلر مایکل جکسون.


مایکل جکسون در پشت صحنه ۲۶مین دوره مراسم گرمی در سال ۱۹۸۴ لس‌آنجلس.


مایکل جکسون در مراسم بهترین‌های سینمای آمریکا در سال ۱۹۸۷. در این تصویر باریک شدن بینی‌ و کوچک‌تر شدن فک‌ مایکل جکسون قابل مشاهده است.


در سال ۱۹۹۱ موهای مجعد مایکل جکسون به موهایی صاف تبدیل شدند.


در این عکس، مایکل جکسون را طی مراسم معرفی نامزدهای بهترین‌های موزیک ام‌تی‌وی در سال ۱۹۹۵ مشاهده می‌کنید. در این تصویر لب‌های مایکل جکسون سرخ‌تر و پوستش بی‌رنگ‌تر شده است.


تا سال ۱۹۹۸، موهای مایکل جکسون ظاهری صاف و نم پیدا کرد و بینی و چانه‌اش مشخص‌تر شدند. همچنین گونه‌هایش نیز به طرز چشمگیری گود افتادند.


در سال ۲۰۰۰، بینی مایکل جکسون طوری به نظر می‌رسید که انگار به سمت پایین فشار داده شده است. پوست وی در این سال سفید رنگ‌پریده بود.


در سال ۲۰۰۵، چانه وی چاله‌ای داشت که قبلاً نداشت.


در سال ۲۰۰۹، طی کنفرانس مطبوعاتی در لندن، موهایی بلند و پف کرده داشت. در همین سال بود که وی فوت شد.


اگر مایکل جکسون هیچ یک از جراحی‌هایی پلاستیک مذکور را انجام نمی‌داد، در سن ۵۰ سالگی شبیه عکس زیر به نظر می‌رسید. این عکس از طریق فناوری پیر کردن صورت و شبیه‌سازی صورت به دست آمده است.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو