بالیوود و صنعت فیلم سازی هند

منبع: فوت و فن

231

1400/9/21

08:42


بالیوود و صنعت فیلم سازی هند

فیلم هندی دوبله فارسی از جمله محتواهایی بوده که از گذشته مورد استقبال مردم ایران قرار گرفته است. دانلود فیلم هندی همواره از جمله کلمات پرسرچ برای ایرانیان بوده است. فیلم هندی دوبله همانگونه که اشاره کردیم از زمان های گذشته تا کنون مورد توجه ایرانیان بوده است، و آن نیز به دلیل وجود صحنه هایی شاد در اینگونه فیلم ها میباشد. از گذشته نیز سینمای هند که با نام بالیوود شناخته میشود توانسته که مخاطبان زیادی را به سمت خود بکشاند به گونه ای که در سال ۲۰۰۱ این کمپانی توانست مبلغی معادل با ۳.۵ میلیارد دلار در فروش بلیط کسب کند.

صنعت سینمای هند با نام بالیوود شناخته میشود. بالیوود که به انگلیسی Bollywood نامیده میشود نام غیر رسمی صنعت فیلم سازی به زبان های اردو و هندی در سینمای هند میباشد. به تعبیری دیگر میتوان گفت که بالیوود به مجموعه سینمای شمال هندوستان گفته میشود که مرکز اصلی آن در شهر بمبئی وجود دارد. مخاطب های این کمپانی در شبه قاره هند، کشورهای غربی، خاورمیانه، آسیای میانه و روسیه، آفریقا و اقلیت‌های هندی و اردو زبان سراسر جهان هستند. فیلم های هندی در کمپانی بالیوود به زبان های هندی، اردو و انگلیسی تولید شده اند.

اسمی که برای این کمپانی انتخاب شده است ( بالیوود ) برگرفته از صنعت فیلم سازی آمریکا یعنی هالیوود میباشد. این کمپانی سالانه بیش از هزاران فیلم میسازد که به نوبه خود میتواند یک درآمد عالی برای این کمپانی باشد. از جمله بازیگرانی که در این کمپانی نقش های برجسته ای دارند میتوان به اشخاصی همچون شاهرخ خان، سلمان خان، عامر خان، آمیتاب باچان، وارون داوان، دیلیپ کومار، آکشی کومار، ریتیک روشن، رنبیر کاپور و رنویر سینگ، جان آبراهام (بازیگران مرد) و کاجول، رانی موکرجی، مادوری دیکشیت، کارینا کاپور، دیپیکا پادوکن، کاترینا کیف، آنوشکا شرما و عالیا بهات (بازیگران زن) اشاره کرد.

فیلم هندی دوبله فارسی و سینمای هند

سینمای هند سالانه فیلم های هندی با ژانر های متفاوتی تولید میکند که از جمله آنها میتوان به فیلم های اکشن، فیلم عاشقانه، فیلم هندی درام، فیلم هندی ترسناک و… اشاره کرد. تولید فیلم سینمایی هندی با روند صعودی که داشته توانسته خود را در بازار جهانی صنعت فیلم سازی نشان دهد. سینمای هندی عبارت است از فیلم هایی که در سراسر شبه قاره هند تولید میشوند. فیلم های هندی با ورود خود توانستند که سرتاسر آسیای جنوبی، خاورمیانه بزرگ، آسیای جنوب شرقی و شوروی سابق را تحت سلطه خود در آورد. صنعت سینما در هند با سرعت بسیاری زیادی فراگیر و محبوب شد. این کشور توانست که در سال بیش از ۱۰۰۰ فیلم به زبان های مختلف هندی را تولید کند. این امر سبب شد که بتواند در کشور هایی مانند انگلستان و ایالات متحده آمریکا از میان مهاجران این کشور ها مخاطبان بسیاری را کسب کند. اگر بخواهیم پدر سینمای هندی را به شما معرفی کنیم، آن شخصی آمیتا پاچان میباشد.

در قرن بیستم میلادی سینمای هند توانست که جایگاهی خوب در کنار بزرگ ترین تولید کنندگان فیلم و سریال در دنیا یعنی هالییود و سینمای هند کسب کند. از دیگر دست آورد ها میتوان به تولید فیلم سینمایی هندی و سریال هندی به میزان بالایی اشاره کرد. به این شکل که سینمای هند توانست سال ۲۰۱۰ در رتبه اول تولید سالیانه قرار گرفته و در رتبه بعدی نیز سینمای نیجریه یا همان نالیوود قرار گرفت. سینمای هند توانسته که در ژانر های متفاوتی مانند فیلم سینمایی عاشقانه، فیلم جدید اکشن، فیلم هندی اکشن و عاشقانه و… به تولید رسیده و فیلم های هندی و سریال های هندی خیلی خوبی را تولید کند. صنعیت سینمای هند توانسته که در سال ۲۰۱۱ درآمدی بالغ بر ۱.۸۶ میلیارد دلار را بدست آورد. سینمای هند توانسته که بازار بزرگی به منظور نمایش فیلم های هندی در بیش از ۹۰ کشور دنیا بدست آورد.

دانلود فیلم هندی دوبله فارسی نیز از جمله مواردی بوده که همواره مورد تاکید کاربران قرار گرفته است. فیلم هندی جدید دوبله فارسی بدون سانسور به منظور وجود نداشتن حذفیات از دیگر موارد مورد علاقه کاربران علاقه مند به فیلم های هندی بوده است. صنعت سینمای هند به دلیل برخوردار بودن از صحنه هایی شاد در ابتدا کار توانست که مورد توجه کاربران قرار گیرد. با گذر زمان فیلم ها و سریال های هندی با ژانر های متفاوتی وارد عرصه فیلم و سریال شدند که میتوانست قدرت سینمای هند در ساخت فیلم و سریال در ژانر های متفاوت را نشان دهد. از جمله فیلم هایی که با داستان های علمی و ابر قهرمانی عرضه شده اند میتوان به Entiran, Ra.one, Eega و Krrish 3 اشاره کرد.در سینمای هند فیلم های جدید نیز با اقبال روبروست و کاربران زیادی به دنبال دانلود فیلم دوبله فارسی ۲۰۲۱ هستند و از تماشای آن لذت میبرند.

فیلم سینمایی هندی و فیلم عاشقانه

هند بزرگ ترین تولید کننده فیلم در جهان میباشد. در سال ۲۰۰۹ هند توانست که در مجموع ۲۹۶۱ فیلم تولید کند که این تعداد شامل ۱۲۸۸ فیلم بلند میشدند. فیلم رمانتیک و یا فیلم عاشقانه فیلم میباشد که در آن جنبه های عاشقانه ای وجود داشته و مرکزیت فیلم نیز پیرامون همین موضوع میچرخد. بسیاری از فیلم ها در ژانر های متفاوت نیز با وجود محوریت بر موضوعات عاشقانه میتوانند فیلم عاشقانه تلقی شوند. فیلم عاشقانه جدید خارجی از جمله مورد پسند ترین فیلم ها برای کاربران بوده است. از طرفی دیگر دانلود فیلم هندی نیز خود از جمله مورد علاقه ترین ها برای کاربران بوده است. حال زمانی که فیلم سینمایی هندی عاشقانه عرضه میشود خود میتواند از جمله پر بازدید ترین فیلم ها محسوب شود. امکان دارد که ژانر های متفاوتی در کنار ژانر هندی وارد داستان فیلم شوند مانند فیلم هندی اکشن و عاشقانه، که اگر در این بحث نیز طرح مرکزی پیرامون محور روابط و یا احساسات عاشقانه میان اشخاص اصلی داستان تعریف شده باشد، خود یک فیلم عاشقانه به حساب می آید.

احساساتی که در یک فیلم عاشقانه بیان میشود توسط شخصیت های فیلم به تصویر کشیده میشود. از دیگر پیش نیاز هایی که در فیلم های رمانتیک لازم میباشد، پایان خوش آن است. بسیاری از افراد بر این باور هستند که فیلم هایی با پایان غم انگیز نمیتوانند در زمره فیلم های عاشقانه قرار بگیرند. خب این امر نیز مورد توجه کارگردان ها و فیلم نامه نویسنان قرار گرفته است.

سایت ناب مووی از جمله برترین سایت ها در زمینه دانلود فیلم و سریال هندی میباشد. امکان دانلود فیلم هندی جدید دوبله فارسی از سایت ناب مووی که یک مرجع دانلود فیلم و سریال میباشد فراهم شده است. تمامی لینک های دانلود قرار داده شده در سایت رایگان بوده و شما قادر خواهید بود که به صورت مستقیم فایل های مورد نظر خود را دریافت کنید. در نظر داشته باشید که سایت ناب مووی امکان دانلود تمامی فیلم های قدیمی و جدید و سریال های هندی جدید را به همراه زیرنویس فارسی چسبیده و دوبله فارسی به صورت رایگان فراهم ساخته است. ( امیدواریم که مطالب ارائه شده مورد رضایت شما بوده باشد)

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو