هشدار: این مدارس باید تعطیل شوند/اجرای محدودیت های جدید هوشمند کرونا در این استان

59

1400/9/21

15:31


استاندار خراسان رضوی گفت: اگر در شهرهای آبی و زرد پروتکل‌های بهداشتی از سوی مدرسه رعایت نشود، در آن صورت مدرسه باید تعطیل شود که مسئولیت آن با آموزش و پرورش و مدیر آن مدرسه خواهد بود.

هشدار: این مدارس باید تعطیل شوند/اجرای محدودیت های جدید هوشمند کرونا در این استان

به گزارش بهداشت نیوز، یعقوبعلی نظری در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان که در سالن اجتماعات سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی استانداری برگزار شد، با اشاره به شرایط مطلوب استان از نظر جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: شرط ادامه وضعیت فعلی رعایت و پیشگیری از سوی دستگاه‌ها و مردم است.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه در خصوص بازگشایی مدارس باید یک صدای واحد شنیده شود، افزود: در این خصوص باید ۲ وضعیت را مد نظر قرار داد. نخست اینکه هر منطقه‌ای که وضعیت آبی و زرد دارد، بر اساس تصمیمات مرکز فعالیت مدارس آن مانعی ندارد.

وی ادامه داد: نکته دوم مقیاس مدرسه است. بر این اساس اگر در محیط‌های آبی و زرد رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مدرسه صورت نگیرد ،در آن صورت مدرسه باید تعطیل شود. 

نظری با بیان اینکه در ارتباط با مراکز واکسیناسیون باید بررسی کارشناسی صورت بگیرد، خاطرنشان کرد: تاکید ما این است که ضریب واکسیناسیون کارمندان ادارات، کارخانجات و مراکز تجاری افزایش پیدا کند.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به ضرورت به کار گیری واکسیناسیون سیار برای قشرهای مختلف و کارکنان صنایع، ادامه داد: در قالب لکه‌گیری منطقه‌ای باید ضریب تزریق واکسیناسیون استان را بالا ببریم و این شامل اقشار، اصناف و محیط‌های مختلف خواهد بود.

بنابر گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی وی با بیان اینکه فاز اول محدودیت‌های هوشمند از فردا اجرا می‌شود، تاکید کرد: همه ادارات باید زمینه تزریق واکسیناسیون را برای کارمندان باقی مانده فراهم کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو