امروز و فردا در کدام مناطق کشور باران می‌بارد؟

78

1400/9/29

10:28


امروز و فردا در کدام مناطق کشور باران می‌بارد؟

سلامت نیوز:یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان، کبری رفیعی در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز برای استان‌های واقع در شمال غرب، غرب و جنوب غرب کشور و همچنین دامنه‌های جنوبی البرز نظیر استان‌های تهران، البزر، قزوین، قم، مرکزی، بخش‌هایی از اصفهان، نیمه شمالی فارس و استان بوشهر بارش باران و برای مناطق مستعد رعدوبرق و تگرگ پیش‌بینی می‌شود.


وی ضمن اشاره به اینکه بیشترین بارش‌ها امروز در جنوب لرستان، شمال خوزستان و چهارمحال و بختیاری رخ می‌دهد، افزود: فردا بارش‌ها با شدت کمتری در این مناطق ادامه دارند و در مناطقی از استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، گلستان، مازندران و سمنان هم با تداوم بارش‌ها و وزش باد‌های شدید و موقتی مواجه هستیم.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه شدت بارش‌ها فردا برای استان‌های چهارمحال و بختیاری، شمال کهکیلویه و بویراحمد و شرق خوزستان پیش‌بینی می‌شود، ادامه داد: طی این روز در استان‌های یزد، خراسان جنوبی و شمال کرمان انتظار بارش‌های پراکنده را داریم و یک سامانه بارشی جدید هم از اواخر وقت سه‌شنبه وارد کشور می‌شود که مناطقی از شمال غرب و غرب را در بر می‌گیرد و کاهش دما را در این مناطق به همراه دارد.


رفیعی اظهار کرد: در استان‌های گیلان و مازندران طی روز چهارشنبه بارش باران رخ می‌دهد و طی روز‌های پنجشنبه و جمعه هم در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان این بارش‌ها ادامه دارد که سبب کاهش دما در این مناطق می‌شود. طی ۵ روز آینده بارش‌ها در مناطق سردسیر و مرتفع به شکل برف خواهند بود و وقوع مه و کولاک برف سبب کاهش دید در این مناطق می‌گردد.


وی با اشاره به اینکه آب‌های خلیج فارس به ویژه غرب آن امروز و فردا مواج و متلاطم هستند، در خصوص آخرین وضعیت آب‌وهوایی تهران توضیح داد: آسمان تهران امروز صاف تا قسمتی نیمه ابری است و در اواخر بارش باران و وزش باد را خواهد داشت. حداکثر دمای پایتخت ۱۲ است و حداقل دمای آن به ۵ درجه بالای صفر می‌رسد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو