لزوم رعایت قوانین آپارتمان نشینی در ساختمان

منبع: نیک شو

148

1400/11/26

18:53


لزوم رعایت قوانین آپارتمان نشینی در ساختمان

لزوم رعایت قوانین آپارتمان نشینی در ساختمان

گسترش جمعیت و مهاجرت عده ی زیادی از افراد به کلان شهر ها تبدیل به دو عاملی شده است که افراد به زندگی آپارتمان نشینی روی آورده اند. زندگی در آپارتمان، همواره چالش ها مخصوص به خود را دارد. اما اگر قوانین مربوط به آن را بدانیم و رعایت کنیم می توانیم چالش ها و مشکلات احتمالی رابه حداقل برسانیم و زندگی بهتری را هم برای خود و هم برای همسایگانمان فراهم کنیم.در این مقاله قرار است به این نکته اشاره کنیم که چرا باید قوانین آپارتمان نشینی را رعایت کنیم و در صورت بی تفاوتی نسبت به این موارد ممکن است چه مشکلاتی ایجاد شود!

 

 چرا باید قوانین آپارتمان نشینی را رعایت کنیم؟

شاید برای افرادی که زندگی در آپارتمان را انتخاب می کنند این سوال پیش بیاید که چرا باید قوانین آپارتمان را رعایت کنند و اصلا چرا به وجود این قوانین نیاز داریم؟ و البته عواقب رعایت نکردن این قوانین چه می تواند باشد؟

 

شاید مهم ترین نکته ای که می توانیم به آن اشاره کنیم این است که زندگی در آپارتمان یعنی زندگی در ساختمانی که متشکل از واحد های مسکونی زیادی است و همه آن ها نیز در کنار یکدیگر قرار گرفته اند. به زبان ساده می توانیم بگوییم که شما ساختمان را با همسایگانتان شریک هستید و هر رفتاری از جانب شما می تواند بر روی زندگی آن ها اثر گذار باشد و بالعکس. و البته از آنجایی که رفتار و سلیقه‌های افراد مختلف، متفاوت است  و همه  افراد سبک یکسانی همانند یکدیگر بریا زندگی ندارند و اصولا هر خانواده یک روش متفاوت برای زندگی دارد، نیاز است که قوانین آپارتمان نشینی وضع شود و همه نیز باید به آن پایبند باشند تا مشکل و اختلافی ایجاد نشود.

 

معمولا اگر همه افراد ساکن در ساختمان قوانینی که وجود دارد را به درستی رعایت کنند سبب می شود تا زندیگ بهتری در کنار یکدیگر داشته باشند و البته آرامش نیز بر محیط زندگی آن ها ساکن باشد. احتمالا تا به اینجا و مطالعه چند خط بالا پاسخ سوالی که در جستجوی آن بودید را پیدا کرده اید! و در نهایت باید گفت که رعایت قوانین آپارتمان نشینی سبب می شود تا در یک محیط آرام و به دور از تنش زندگی کنید و همواره آرامش خاطر داشته باشید.

 

باید ها و نباید هایی که در زندگی آپارتمان نشینی باید رعایت کنیم!

به هرجایی که نگاه کنید، قانون و مقرراتی دارد که باید به آن ها توجه کرد و مطابق با آن ها رفتار کرد در زندگی آپارتمان نشینی نیز باید ها و نباید هایی وجود دارد که بهتر است آن ها را بدانیم و رعایت کنیم که در ادامه چند مورد از آن ها را بیان می کنیم:

 

1.به عنوان اولین مورد شما باید سعی کنید که از ایجاد هرگونه  سرو صدای اضافی که ممکن است سبب آزار همسایگان شود خود داری کنید.

 

2.انجام دادن هرگونه تغییر در نمای خارجی ساختمان در آپارتمان‌ها ممنوع است مگر این که قبل از آن در جلسات ساختمان بیان شده باشد و با اعضای ساختمان در مورد آن به توافق رسیده باشید!

 

3.همچنین باسد سعی کنید از انجام  کارهای پر سر و صدا مانند تعمیرات و  نگهداری از تاسیسات  به خصوصو در ساعات استراحت و روزای های تعطیل خودداری کنید و آن ها را به زمان هایی واگذار کنید که مطمئن هستید که خانواده ها در زمان استراحت خود نیستند.

 

4.اگر قصد برگزاری مهمانی دارید بهتر است اول به همسایگان خود اطلاع دهید و بعد از گذشت ساعت خاصی از شب مهمانی به پایان برسد تا مبادا مزاحم استراحت همسایگان شود.همچنین بهتر است از پخش موزیک با صدای خیلی بلند خودداری کنید.

 

5.اگر در منزل خود از حیوان خانگی نگهداری می کنید مطمئن شوید که انجام این کار بر خلاف قوانین ساختمان نیست و همچین از نگهداری حیوانات خانگی در قسمت مشاعات خودداری کنید.

 

6.برای این که بتوانید ساختمان را به طور بهتری مدیریت کنید می توانید جلسات بیشتری برگزار کنید و نظر افراد ساکنان را بشنوید و برای بهبود عملکرد از این نظرات استفاده کنید. همچنین می توانید از نرم افزارهایی مدیریت ساختمان در راستای بهبود کار خود کمک بگیرید.

 

7.به عنوان یکی از اعضای ساختمان موظف هستید تا شارژ و هزینه های ساختمان را در زمان مشخص پرداخت کنید و این موضوع را جدی بگیرد.

 

8.بهتر است از انجام هرگونه رفتار تند و خشن با همسایه خود خودداری کنید و چنانچه مشکلی نیز وجود دارد آن را در نهایت آرامش حل کنید.

 

9.چنانچه یکی از ساکنان ساختمان حتی به طور ناخواسته خسارتی را به قسمت مشاعات وارد کند، مسئول این است که هزینه جبران خسارات را خود آن شخص پرداخت کند و هیچگونه عذر و بهانه ای نیز پذیرفته نیست.

 

10.به عنوان نکته پایانی نیز باید بگوییم که یکی از مهمترین قوانین آپارتمان نشینی این است که در کمال احترام به حقوق همسایگان خود احترام بگذاریم، نظرات آن ها را در نظر بگیرم و اعمال خود را طوری انجام دهیم که سبب ناراحتی آنها نشود.

 

رعایت قوانین آپارتمان نشینی و عمل به آن ها مهمترین وظیفه ای است که افراد ساکن در ساختمان باید آن را انجام دهند تا بتواند یک زندگی آرام و به دور از تنش در کنار یکدیگر داشته باشند.امیدوارم که این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد.

 

اپلیکیشن هومتیک

هومتیک بعنوان بهترین ابزار مدیریت ساختمان بصورت رایگان در اختیار ساکنین و مدیریت ساختمان قرار می گیرد و شما می توانید به راحتی هزینه های ساختمان را مدیریت کنید. هومتیک باعث شده تا تمامی ساکنین ساختمان ها بتوانند به راحتی تمامی هزینه ها و اطلاعیه های مربوطه را مشاهده کنند ، در جلسات شرکت کرده و قبوض و شارژ را پرداخت نمایند. در زندگی آپارتمان نشینی امروز ، هومتیک می تواند دغدغه های آپارتمان نشینی را برطرف کند. برای دانلود اپلیکیشن هومتیک می توانید به سایت هومتیک مراجعه کنید و بصورت رایگان اپلیکیشن را دانلود نمایید. همچنین تازه ترین مطالب درمورد قوانین و فرهنگ آپارتمان نشینی در اینستاگرام هومتیک منتشر می شود.

 

4/5 - (2 امتیاز)

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو