مرکز مشاوره ایزوکیا نماینده رسمی شرکت اسمارت نکسوس انگلستان در ایران، به این پرسش، پاسخی کوتاه داده است: زمانی که شما قصد اقدامی سرنوشت‌ساز مانند افزایش بهره وری و تغییرات اساسی در سازمان خود دارید، راهکار جایگزین شما، پیاده سازی، مشاوره صحیح به همراه ممیزی نهایی توسط یک شرکت ممیزی معتبر می باشد.

بسیاری از افراد می پرسند چه مدارکی برای اقدامی مهم مانند افزایش بهره وری و تغییرات اساسی، می تواند سرنوشت زندگی اجتماعی و حرفه ای ما را رقم بزند؟ مرکز مشاوره ایزوکیا نماینده رسمی شرکت اسمارت نکسوس انگلستان در ایران، و بعنوان مرکز مشاوره ای که میتواند از مراکز مورد تایید IAF پس از پیاده سازی دعوت به ممیزی و صدور نماید به این پرسش، پاسخی کوتاه داده است که در ادامه می خوانید:

زمانی که قصد اقدامی سرنوشت‌ساز مانند افزایش بهره وری و تغییرات اساسی دارید، حتی اگر بضاعت قابل توجهی نداشته باشید؛ راهکار جایگزین شما، افزایش بهره وری و افزایش کیفیت مدیریت می باشد.

اعتبارسنجی ایزوها 

در بسیاری از موارد این سوال مطرح می شود که بمنظور پیاده سازی یا دریافت ایزو ما باید به چه مرجعی مراجعه نماییم.

در پاسخ باید گفت متولی این کار در ایران مرکز تایید صلاحیت ملی ایران است که با کمک مراکز ممیزی و بازرسی زیر مجموعه خود می تواند تایید کند که آیا پیاده سازی انجام شده مسمرثمر بوده است و یا نه. در نتیجه اینکه چه شرکتی به ما مشاوره در راستای پیاده سازی ایزوها یا همان استانداردهای سیستم های مدیریتی میدهد بسیار مهم و استراتژیک می باشد.

هرگونه مشاوره و یا صدور ایزو بالاخص ایزوهای اکردیت یعنی مورد تایید IAF مرجع جهانی اعتبار دهی که شامل ایزوهای ۹۰۰۱،۱۴۰۰۱،۴۵۰۰۱،۵۰۰۰۱،۲۷۰۰۱،۱۷۰۲۵ و ۱۳۴۸۵ همچنین ۲۲۰۰۰ میگردد، می باید در سایت IAFCertSearch.Org رجیستر و ثبت گردد که نشانه تاییدیه نهایی و جهانی ایزو صادره توسط شرکت ممیزی می باشد. توجه اینکه شرکت صادر کننده ایزو نمیتواند به هیچ عنوان همزمان کار مشاوره، پیاده سازی و صدور را انجام دهد.

البته تعداد زیادی بیش از ۵۰۰ نوع ایزو داریم که IAF آنها را صادر نمی کند که این ایزوها توسط مراجع خصوصی نیز که مورد تایید اداره ثبت شرکت ها و مراکز تایید صلاحیت ملی آن کشور می باشد اجازه صدور دارد.بنابراین ایزوهای صادره چه IAF و غیر آن حتما می باید توسط شرکت های ثبت شده و دارای مجوز از مراکز تایید صلاحیت و یا اداره های استاندارد اخذ شود.

ایزوکیا، مشاوره و هدایت شرکتها، موسسات، کارخانه ها را برای مشاوره اخذ ایزوهای معتبر بین المللی به عهده دارد. ضمنا تلفن تماس  ایزوکیا ۰۹۱۲۶۱۱۱۸۸۲ و آدرس سایت www.isokia.com میباشد.