شاید دلتان بخواهد تا همین حالا اقدام به رزرو هتل لاله تهران یا رزرو هتل استقلال تهران کنید؛ اما با دیدن قیمت‌ها به فکر رزرو یک هتل چهار ستاره بیافتید. خب واقعاً هزینه اقامت در هتل‌های 5 ستاره تهران بسیار گران قیمت است. به همین خاطر هم بسیاری از مسافران ترجیح می‌دهند که در هتل‌های 4 ستاره تهران اقامت کنند.

خب سؤال اینجاست که در هتل‌های چهار ستاره چه امکانات و خدماتی در اختیار مسافران قرار می‌گیرد؟ جالب است بدانید که می‌توانید در هتل‌های چهار ستاره با هزینه کمتر، امکاناتی نزدیک به هتل‌های 5 ستاره را دریافت کنید. در ادامه برخی بهترین هتل‌های 4 ستاره تهران را به شما معرفی می‌کنیم و امکانات هر کدام را شرح می‌دهیم و مقایسه را به خودتان می‌سپاریم.

هتل آتانا

هتل آتانا از جمله برترین هتل‌های 4 ستاره تهران است. این هتل چهار ستاره در منطقه ولیعصر و خیابان طالقانی قرار دارد. مهم‌ترین ایرادی که به هتل آتانا می‌گیرند، موقعیت قرارگیری آن در محدوده طرح ترافیک است؛ اما وقتی که سری به امکانات آن می‌زنید، متوجه می‌شوید که اقامت در این هتل واقعاً ارزنده است.

این هتل جزو هتل‌های تازه‌ تأسیس به حساب می‌آید. هتل آتانا در سال 1398 در ساختمان 14 طبقه به بهره‌برداری رسید. این هتل با 85 باب واحد اقامتی از مسافران خود پذیرایی می‌کند. فضای داخلی اتاق‌ها بسیار شیک، لوکس و امروزی هستند. در فضای اتاق هرگونه وسیله‌ای که انتظار داشته باشید را می‌توانید پیدا کنید.

تقریباً هیچ وسیله‌ای وجود ندارد که داخل هتل‌های 5 ستاره وجود داشته باشد و در این هتل نبینید. همچنین برخی اتاق‌ها مجهز به جکوزی و خدمات بسیار لوکس و 5ستاره هستند. حتی اگر هنگام رزرو هتل استقلال و دیدن قیمت‌ها با هتل آتانا آشنا شوید، شاید نظرتان تغییر کند.

هتل مجلل پارسیان انقلاب

هتل مجلل پارسیان انقلاب جزو قدیمی‌ترین هتل‌های تهران است. این هتل در سال 1355 در زمینی به مساحت 6هزار مترمربع به بهره‌برداری رسید. هتل مجلل پارسیان در برجی 18طبقه قرار دارد و با 248 باب واحد اقامتی از جمله اتاق و سوئیت از مسافران خود پذیرایی می‌کند. این هتل را در گذشته با نام رویال گاردن می‌شناختند.

اگر چشمان خود را ببندید و در داخل این هتل چشم باز کنید، اصلاً نمی‌توانید تفاوتی بین این هتل و هتل‌های لوکسی همانند هتل لاله تهران احساس کنید. پس اگر قصد رزرو هتل لاله تهران را با هزینه گران دارید، بهتر است حداقل یک بار تصاویر داخل این هتل مجلل را ببینید.

در این هتل می‌توانید از استخر روباز، وسایل بدنسازی، ترانسفر فرودگاهی، لاندری و هر خدماتی دیگری که فکرش را می‌کنید بهره‌مند شوید. در اصل تفاوت خاصی بین این هتل و هتل‌های 5ستاره لوکس تهران وجود ندارد؛ اما هزینه کمتری را بابت اقامت پرداخت خواهید کرد.

هتل اوین

هتل اوین نیز جزو قدیمی‌ترین هتل‌های تهران است. بد نیست بدانید که قدمت آن به دهه 40 شمسی باز می‌گردد. این هتل یک بار در سال 1380 بعد از بازسازی کامل بازگشایی شد. پس از آن مدتی برای بازسازی مجدد تعطیل بود و نهایتاً از سال 1387 تا به امروز درب این هتل به روی مسافران باز است.

هتل اوین در محدوده شمال‌غرب تهران قرار دارد که منطقه‌ای بسیار خوش‌آب‌وهوا و عالی به حساب می‌آید. این فرودگاه دسترسی عالی به فرودگاه دارد و همچنین می‌توانید خودتان را به‌راحتی به بزرگراه‌های تهران برسانید. در این هتل فقط خبری از استخر نیست و بزرگترین تفاوت این هتل با هتل‌های 5 ستاره در این موضوع است.

این هتل 4 طبقه با 150 باب واحد اقامتی از مسافران خود پذیرایی می‌کند و هر اتاق قیمت متفاوتی دارد. اگر به استخر اهمیتی نمی‌دهید، حتماً به جای رزرو هتل لاله تهران یا سایر هتل‌های 5 ستاره، می‌توانید در این هتل اقامت داشته باشید.

هتل هویزه

حتی اگر تصاویر هتل هویزه را مشاهده کنید، تفاوتی بین این هتل و انواع هتل 5 ستاره مشاهده نخواهید کرد. این هتل نیز جزو هتل‌های قدیمی پایتخت است و قدمت آن به دهه 50 شمسی باز می‌گردد. البته یک بار در سال 1394 این هتل را از صفر تا صد بازسازی کردند و به همین خاطر نمی‌توانید متوجه قدمت تاریخی آن شوید.

هتل هویزه در قلب تهران و منطقه طالقانی قرار دارد. هتل هویزه در اصل تمامی امکانات روتین و اولیه را با بالاترین کیفیت در اختیار مسافران خود قرار می‌دهد؛ اما در عین حال برخی امکانات همانند استخر، جکوزی، بالکن، کرایه اتوموبیل، زمین ورزشی و … ندارد. به همین خاطر در دسته هتل‌های 4 ستاره قرار داده شده است. با وجود این وقتی که قیمت اقامت در این هتل را هنگام رزرو هتل استقلال تهران مشاهده می‌کنید، قطعاً در تصمیم‌گیری خود تجدیدنظر خواهید کرد.

در نهایت باید به‌صورت مختصر گفت که مهم‌ترین تفاوت هتل‌های 5 ستاره و هتل‌های 4 ستاره در خدمات لوکس و لاکچری است. برای مثال اکثر هتل‌های 4 ستاره فاقد امکاناتی همانند گیفت شاپ، آتلیه، آژانس مسافرتی، مراکز خرید، گشت نیم‌روزی، چایخانه سنتی، اتاق سیگار، صرافی، گیم نت، رستوران روی بام، سالن‌های ورزشی، زمین‌های ورزشی، اسپا، استخر، جکوزی، سونا و … هستند.

البته برخی هتل‌های 4ستاره بعضی از این موارد را به مشتریان خود ارائه می‌دهند. پس می‌توان گفت با اقامت در هتل‌های 4ستاره می‌توانید اقامتی ارزان اما رؤیایی و به کیفیت هتل‌های 5 ستاره داشته باشید.