طرز تهیه رایس کریسپی

طرز تهیه رایس کریسپی , دستور پخت رایس کریسپی

رایس کریسپی یکی از انواع شرینی های خوشمزه و پرطرفدار است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه رایس کریسپی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم رایس کریسپی
کره۱۰۰ گرم
شکلات مارس۶ عدد بزرگ
چیکوپف شکلاتی۲ لیوان

طرز تهیه رایس کریسپی

مرحله اول

برای تهیه رایس کریسپی خوشمزه در ابتدای کار یک تابه مناسب روی حرارت ملایم گذاشته و کره را به آن اضافه می کنیم، سپس اجازه می دهیم کره کاملا ذوب شود. حالا شکلات مارس را به تابه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله اجازه می دهیم شکلات مارس کاملا ذوب شود، سپس تابه را از روی حرارت کنار گذاشته و چیکوپف شکلاتی را به تابه اضافه می کنیم. حالا مواد را به خوبی هم می زنیم تا ترکیب و یکدست شوند.

مرحله سوم

توجه داشته باشید حین ذوب کردن شکلات همواره حرارت بسیار ملایم باشد در غیر این صورت شکلات سفت می شود. حالا درون یک ظرف مناسب را با کاغذ روغنی می پوشانیم و رایس کریسپی را درون آن می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا با لیسک رایس کریسپی را صاف و یکدست کرده، سپس به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال قرار می دهیم تا کاملا سفت شود. پس از گذشت این زمان ظرف را از یخچال خارج کرده و رایس کریسپی را به ابعاد دلخواه برش می زنیم.

مرحله پنجم

در ادامه به دلخواه قطعات رایس کریسپی را درون کاغذهای کپسولی مینی گذاشته و به صورت تک نفره سرو می کنیم. بهتر است قبل از سرو آنها را به مدت ۱۰ دقیقه در دمای محیط بگذاریم تا کمی نرم شوند. نوش جان.