فوت و فن های افزایش ضخامت ابرو در خانه

فوت و فن های افزایش ضخامت ابرو در خانه


منبع: آرگا

34

1401/7/6

23:11


یکی از معیار های زیبایی در صورت، داشتن ابروهای پرپشت و خوش حالت است ولی ممکن است تحت تاثیر عوامل مختلفی ابرو ها دچار کم پشتی شده و فرم نامناسبی به خود بگیرند، بدین صورت لازم است که با بکارگیری راه های افزایش ضخامت ابرو این مشکل را رفع نمایید.

از جمله اجزای صورت که نقش زیادی در زیبایی چهره فرد داشته ابرو بوده که حالت و پرپشتی آن اهمیت زیادی داشته و بر روی سبک آرایش تاثیر می گذارد. بدین ترتیب اغلب افرادی که ابرو های کم پشت و توخالی دارند همواره به دنبال راهکار هایی برای تقویت و رشد آن ها بوده تا فرمی جذاب به خود بگیرند. در همین راستا سعی داریم در این مطلب برای راهنمایی و آگاهی شما عزیزان راه های موثر افزایش ضخامت ابرو را مورد بررسی قرار دهیم.

روش های کاربردی افزایش ضخامت ابرو

به طور کلی می توان گفت بر اثر عوامل مختلفی همچون انواع بیماری ها، کمبود آهن، استرس و اضطراب، وسایل آرایش بی کیفیت امکان دارد که ابروها ریزش پیدا کرده و کم پشت شوند به همین خاطر آشنایی با راهکارهای افزایش ضخامت ابرو می تواند در این زمینه کمک کننده باشد و منجر به رشد مجدد ابرو و پرپشت کردن ابرو ها گردد.

راه های تقویت و بهبودی رشد ابرو

همانطور که اشاره شد شکل و حالت ابروها در زیبایی صورت بی تاثیر نبوده و فرم آن ها نیز به چشم ها شکل می دهد بدین ترتیب کم پشت و یا خالی بودن ابروها امکان دارد مشکل ایجاد کند. در این وضعیت باید در ابتدا دلیل ریزش ابرو را تشخیص داده و بعد مطابق با آن از عواملی که سبب ریزش ابروها شده ممانعت نمایید.
در رده های سنی مختلف امکان دارد هر فردی کم پشتی ابروها را تجربه نماید. شیوه های گوناگونی به منظور پرپشت کردن ابرو در طی یک هفته و در دوره زمانی کوتاه مدت وجود دارد. اگر نسبت به این روش ها آگاه باشید و در زمان درست از آن ها بهره مند شوید می توانید به بهترین شکل ممکن روند رشد مجدد ابروهای خود را بکار انداخته و در کمترین دوره زمانی مجددا ابروهایی پرپشت و زیبا داشته باشید.

راهکار های افزایش ضخامت ابرو

دلایل اصلی کم پشتی ابرو و ریزش آن

  • افزایش سن
  • وجود اختلال هانسن
  • انجام شیمی درمانی
  • مشکلات تیروئیدی
  • دوره بارداری و انجام زایمان
  • کندن ابروها
  • کاهش بعضی از ترکیبات مغذی در بدن همچون ویتامین دی و ب ۱۲
  • بیماری اگزما
  • ریزش ابرو ناشی از آلوپسی
  • استرس و اضطراب زیاد
  • عوارض جانبی ناشی از مصرف دارو
  • بیهوشی عمومی و عمل جراحی
  • زائده های پوستی

راه های بالا بردن ضخامت ابرو

راه های افزایش رشد ابرو

روش های مختلفی برای رفع کم پشتی ابرو و بهبودی رشد آن وجود دارد که در ادامه به شرح برخی از موارد مهم آن پرداخته ایم.

  •  بلیط کیش

  •  چکاد بام

استفاده از روغن زیتون

بکار بردن روغن زیتون از انواع شیوه های طبیعی و راحت در این زمینه می باشد.  این روغن غنی از ویتامین E بوده که می تواند رشد ابروهای شما را تسریع نموده و موجب ضخیم شدن تارهای آن گردد. روغن زیتون ترکیبات مغذی ضروری برای رشد موها را به پوست و مو می رساند. به منظور استفاده از آن می توانید چند قطره روغن را به ابروهای خود بمالید و به ماساژ دادن آن محل از پوست بپردازید تا ترکیبات مغذی با سرعت زیادی به درون پوست نفوذ پیدا کند. این عمل را بهتر است روزانه یک مرتبه به مدت زمان یک دقیقه انجام بدهید.

روش های پرپشت کردن ابرو

بکار بردن روغن آووکادو

از دیگر روغن های مغذی و پرخاصیت برای پوست و مو روغن آووکادو می باشد. این روغن اغلب به افرادی پیشنهاد می شود که پوستی ملتهب دارند. روغن آووکادو بافتی خیلی سبک داشته و به راحتی جذب می گردد. همینطور خاصیت آبرسانی زیادی دارد و موجب رشد سریع و بهبودی تارهای ابرو می گردد.

استفاده از زرده تخم مرغ

زرده تخم مرغ منبع سرشاری از پروتئین بوده و در سلامتی و رشد ابروها بسیار موثر می باشد. به منظور استفاده از این نوع روش درمان خانگی رشد ابرو تنها لازم است زرده تخم مرغ را کمی هم زده تا فرم خامه ای بگیرد و بعد آن را بر روی ابروهای خود بمالید و بعد از گذشت چند دقیقه شستشو دهید.

روش های افزایش ضخامت ابرو

بکار بردن روغن نارگیل

روغن نارگیل نیز از دیگر موادی بوده که در تحریک و رشد تارهای ابرو تاثیرگذار می باشد. روغن نارگیل غنی از ویتامین و ترکیبات مغذی بوده و ضمن تامین مواد مغذی موردنیاز پوست حالتی نرم و شفاف نیز به آن می بخشد. به منظور نتیجه گیری بهتر می توانید مقداری آبلیمو نیز به روغن نارگیل افزوده و آن را بر روی ابروها و مناطق کم پشت ماساژ بدهید.

استفاده از روغن کرچک

روغن کرچک نیز یکی از تاثیرگذارترین روش های بهبودی رشد و افزایش ضخامت ابرو می باشد. این روغن دارای ویتامین، پروتئین، اسیدهای چرب و آنتی اکسیدان ها می باشد که فولیکول های مو را تقویت نموده و موجب رشد موهای ابرو می گردد. برای داشتن ابروهایی پرپشت تنها لازم است هر شب مقداری روغن کرچک را با استفاده از برس بر روی مژه های خود بکشید و از تاثیر آن بهره مند شوید.

شیوه های رفع کم پشتی ابرو

بکار بردن لیمو ترش

لیموترش نیز در ضخیم شدن تار ابروها موثر می باشد. این ماده غنی از ویتامین C و B، اسید فولیک و دیگر ترکیبات مغذی می باشد که باعث افزایش رشد ابرو ها می گردد.

استفاده از وازلین

اولین تاثیر وازلین از بین بردن خشکی محل پوست ابروها می باشد که خود آن در واقع یکی از دلایل ریزش تارهای نازک موهای این محل به حساب می آید. وازلین از روغن معدنی و موم برخوردار بوده و سبب بهبودی رشد و تقویت ابروها می گردد. توجه داشته باشید که ماساژ مناسب ابروها با وازلین می تواند تاثیر آن را افزایش دهد. ضمن آن نیاز است که هر سری قبل از بکار بردن وازلین پوست ناحیه ابروها را خوب شستشو دهید و از هر نوع ماده آرایشی آن را پاکسازی کنید.

راهکار های پرپشت کردن ابرو

بهره مندی از قرص ال دی و اچ دی

به منظور تقویت و رشد ابروها با استفاده از این محصول باید قرص را با کمک پشت قاشق کاملا له کنید و درون چند قطره آب حل نمایید. بعد از آن از یک قلموی تمیز کمک گرفته و این محلول را بر روی ناحیه رویش ابروها بکشید. بهتر است صبر کنید این محلول حدود چند ساعت بر روی ابروهای باقی بماند. تاثیرگذاری آن عالی بوده و بعد از مدت زمان کمی تغییراتی چشمگیر در رشد ابروهای خود را مشاهده خواهید کرد.

استفاده از سرم ابرو

این مورد برای افرادی مفید و موثر می باشد که تمایل دارند ابروهای ضخیم و پرپشت داشته باشند ولی برای دستیابی به آن کمترین سعی و تلاش را انجام دهند. بکار بردن سرم ابرو راحت بوده و در پرپشت و بلندی تارهای ابرو کمک کننده می باشد. این نوع محصول را باید برای مدتی طولانی استفاده کرده تا از نتایج آن بهره مند شوید. بهتر است بدانید که تنها چند ثانیه لازم است که از تاثیرات سرم ابرو برای رشد و بهبودی ابروهای خود بهره ببرید.

راه های طبیعی افزایش رشد ابرو

توصیه های کاربردی برای تقویت و پرپشت کردن ابروها

  • نوشیدن آب به مقدار لازم
  • استفاده از غذاهای سالم و دارای بیوتین
  • شانه کردن برای تحریک رشد آن
  • افزودن ویتامین های بی و دی به برنامه غذایی
  • خودداری کردن از اصلاح زیاد ابرو
  • استفاده از سرم ابرو و مژه
  • ماساژ دادن ابروها
  • پرهیز از آرایش زیاد
  • اجتناب از مالیدن کرم و لوسیون

نحوه افزایش رشد ابرو

در مطلب ارائه شده با انواع نکات و راه های موثر افزایش ضخامت ابرو و بهبودی رشد آن به طور کامل آشنا شدید که امیدواریم مرود توجه و پسندتان قرار گرفته باشد و نهایت استفاده را از آن برده باشید.

 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو