تمیزکردن چربی های زودپز برقی در خانه

تمیزکردن چربی های زودپز برقی در خانه


منبع: آکا

54

1401/7/9

07:43


تمیز کردن وسایل برقی از چربی مخصوصا زودپز های برقی بسیار راحت می باشد فقط کافی است نکاتی را در این مورد بدانید در غیر این صورت ممکن است به آن ها آسیب برسانید.طر

آکاایران: زودپز برقی جزء آن دسته از لوازم آشپزخانه است که کاربردهای زیادی ازجمله: صرفه‌جویی در وقت، چندکاره بودن و راحتی بیشتر در حین آشپزی کردن را دارا است؛ بنابراین تمیز کردن این محصول کاربردی، حتماً باید در برنامه قرار بگیرد و سر موقع عمل تمیزکاری نسبت به این دستگاه انجام شود. بسیاری از افراد وسایل و لوازم برقی را صرفاً برای راحت‌تر شدن کارهایشان در امور منزل خریداری می‌کنند و نسبت به تمیز کردن آن‌ها کاملاً بی‌اعتنا می‌باشند. باید گفت که هر وسیله‌ای برای دوام بیشتر و عملکرد بهتر، نیازمند رسیدگی کردن و مراقبت از آن است.

باید گفت که تمیز کردن و نگهداری از زودپز برقی، سخت‌تر از یک زودپز معمولی است؛ اما نگران نباشید برای تمیز کردن زودپز برقی نیاز است تا یک سری اطلاعاتی داشته باشید تا بتوانید این کار را به درستی انجام داده و هیچ مشکلی برای دستگاه شما ایجاد نشود. در ادامه نکات انجام این کار را برای شما بیان می کنیم.

 

وسایل مورد نیاز برای تمیز کردن زودپز

چاقوی کره خوری
بخار شوی دستی لباس
پارچه نازک

 

نکات طلایی برای تمیز کردن زودپز برقی

پاکسازی زودپز برقی از چربی

شروع کنید و بخارشوی دستی لباس، در لبه های زودپز قرار بدهید. به آرامی در اطراف محیط زودپز حرکت دهید، اجازه بدهید مقدار زیادی کثیفی و باقیمانده ی غذاها در لبه و اطراف لبه ای که درب آن روی گلدان قفل می شود، جمع می شود.

مراحل تمیز کردن زودپز برقی, تمیز کردن مرحله ای زودپز برقی, نکته هایی برای تمیز کردن لبه های زودپز برقی

لبه ها و شیارهای زودپز را بخارشوی بگیرید

بعد، پارچه نازک یا حوله کاغذی خود را به لبه بکشید و آن را از داخل بلغزانید تا لکه های شل شده راحت پاک کنید. (این قسمت می تواند کمی مشکل باشد، اما استفاده از چاقوی کره ای کار با حوله و حرکت دادن آن را آسان تر می کند!)

تمیز کردن زودپز برقی با بخارشوی, طرز تمیز کردن زودپز برقی با بخارشوی لباس, نکاتی برای تمیز کردن زودپز برقی

پس از نرم شدن مواد غذایی با کارد کره ای، دستمال را از روی شیارها عبور بدهید

بعد از اینکه همه رطوبت اطراف حاشیه های زودپز را از بین بردید، لبه های آن را بررسی کنید. اگر تکه های محکم و سفت غذا در آن گیر کرده است،  مراحل بالا را تکرار کنید تا آن ها کاملا از بین بروند.

تکه های غذا تنها چیزی هستند که در این لبه ها وجود دارند! انجام این فرآیند حدود 5 دقیقه طول می کشد و بسیار جذاب است. لبه زودپز برقی من هم اکنون مانند روزی که آن را از جعبه خارج کردید تمیز است. این کار را بلافاصله بعد از هر بار پخت غذا انجام بدهید تا خشک نشوند و میکروب اطراف آن رشد نکند.

نحوه ی تمیز کردن زودپز برقی, تمیز کردن زودپز برقی با بخارشوی, طرز تمیز کردن زودپز برقی با بخارشوی لباس

این کار را با دقت انجام بدهید تا لبه های آن کاملا تمیز شوند

امیدوارم این روش تمیز کردن زودپز برقی برای شما مفید واقع شده باشد.

نکات طلایی برای تمیز کردن زودپز برقی


 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو