محسن و مهناز را هم بیرون کردند؛ دیگه چه خبر؟

محسن و مهناز را هم بیرون کردند؛ دیگه چه خبر؟


منبع: برترین ها

53

1401/7/11

08:46


روز گذشته دو اتفاق مهم در تجمع ایرانیان مقیم آلمان در دوسلدورف از دید دوربین‌ها پنهان نماند.

برترین‌ها: روز گذشته دو اتفاق مهم در تجمع ایرانیان مقیم آلمان در دوسلدورف از دید دوربین‌ها پنهان نماند. حضور مهناز افشار و محسن نامجو که خبرساز شد و از آن مهم‌تر برخوردی بود که با آن‌ دو صورت گرفت.

محسن و مهناز را هم بیرون کردند؛ دیگه چه خبر؟

محسن و مهناز را هم بیرون کردند؛ دیگه چه خبر؟

مهناز افشار که چند سالی‌ست مهاجرت کرده زمانی در سینمای ایران پادشاهی می‌کرد اما حالا دیدن این تصاویر از او به نوعی حیرت‌انگیز است. از آن جهت که رفتارش پر از نوسان بوده. از محافظه‌کاری‌اش در سالیان اولیه مهاجرت گرفته تا مواضع اجتماعی متفاوت. البته رجوع آتشین افشار با یاسین رامین نیز از عجایبی بود که خانم ۱۶میلیونی اینستاگرام در این سال‌ها رقم زد.

محسن و مهناز را هم بیرون کردند؛ دیگه چه خبر؟

حالا نیز معترضان به گونه‌ای با او برخورد کردند که گویی مهناز افشار در بین ایرانیان مقیم خارج کشور نیز از مقبولیتی برخوردار نیست. حالا او انگار در منجلابی سخت فرو رفته و در نقطه‌ای ایستاده که نه این وری و آن وری‌ها رویش حساب باز می‌کنند.

اما درباره نامجو، مردی که تا همین چند سال قبل در تیتراژ سریال نوروزی صداوسیما صدایش پخش می‌شد. سریالی که به کارگردانی رضا عطاران نوروز 86 از شبکه سه سیما پخش می‌شد. در ایران با «ترنج» گل کرد. ترنج اولین آلبوم رسمی محسن نامجو بود که در ایران منتشر شد.

محسن و مهناز را هم بیرون کردند؛ دیگه چه خبر؟

نامجو هم مثل خیلی‌ها یک روز تصمیم گرفت که از ایران مهاجرت کند. اولین آلبومش نیز در خارج از ایران در سال ۲۰۰۸ منتشر شد. در تمام این سال‌ها یکی از معدود خواننده‌هایی بود که برای سنین مختلف خاطره ساخت. شاید هم عمده دلیلش، نوع موسیقی خاص و متفاوتی‌ست که ارائه می‌دهد. 

هم‌راستا با موج افشای آزار و تجاوز جنسی در ایران، در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ اتهام‌های تعرض و آزار جنسی در شبکه‌های اجتماعی به محسن نامجو زده شد. او در ابتدا این اتهام‌ها را رد کرد. اما در اواخر فروردین ۱۴۰۰، محسن نامجو با انتشار ویدئویی از قربانیان عذرخواهی کرد. همزمان فایل صوتی دیگری از او منتشر شد. نامجو در این فایل از منتقدان و معترضان به رفتارهایش با عناوین عجیبی یاد می‌کرد. چنین سخنانی با واکنش شدید فعالان حقوق زنان روبرو شد.

محسن و مهناز را هم بیرون کردند؛ دیگه چه خبر؟

حالا محسن نامجو نیز از تجمع دوسلدورف رانده شده. اما او لبخند بر لب دارد. انگار از خودش خیلی مطمئن است و کاری به این هو شدن‌ها ندارد. به هر حال جنبش «می تو» قدرت بیشتری از محسن نامجو دارد و این قسم اعتراضات با محوریت زنان نیز حضور یکی از متهمان مسائل جنسی را برنمی‌تابند. 

در کلیت ماجرا اما چیزهایی مشاهده می‌شود که به نوعی شناخت جمعی منجر شده. مهناز افشار یک بازنده مطلق است که دیگر کسی به کارنامه‌اش هم نگاه نخواهد کرد با این توضیح که شاید از بعد فنی چندان هم بازیگر تراز اولی نباشد. 

نامجو ولی از آن کاربلدهای عرصه خودش هست. پس از این اتفاقات نیز باز هم بین آن دسته از هواداران پر و پا قرصش مقبولیت خواهد داشت. فرقی که مهناز را با محسن فرسنگ‌ها فاصله می‌دهد. 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو