اجرای عملیات نخستین باغ راه گردشگری شرق کشور در گناباد

منبع: همگردی

20

1401/7/12

10:30


خبرگزاری مهر/ براساس خبرهای بدست رسیده، اجرای عملیات نخستین باغ راه گردشگری شرق کشور در گناباد صورت می پذیرد.

رسول صنوبری در نشست خبری در محل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گناباد اظهار کرد: طرح احداث باغ راه محور گردشگری قنات قصبه گناباد به عنوان نخستین باغ راه گردشگری شرق کشور در حال اجراست و با صرف اعتبار 300 میلیارد ریال تا پایان دولت سیزدهم به سرانجام می رسد.

اجرای عملیات نخستین باغ راه گردشگری شرق کشور در گناباد

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گناباد با بیان اینکه این طرح به عنوان یکی از زیرساخت های مهم توسعه گردشگری اثر جهانی قنات قصبه از سال 1398 آغاز شده، گفت: این طرح سه هزار و 200 متر طول دارد که تاکنون 400 متر طراحی انجام شده یا در دست اجراست.

وی با بیان اینکه از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور و هیأت دولت در ابتدای امسال به استان خراسان رضوی قرار شده است تا 300 میلیارد ریال تا پایان دولت سیزدهم به آن اختصاص یابد، افزود: از این میزان در مرحله نخست 150 میلیارد ریال مصوب شد و در نهایت 45 میلیارد ریال تخصیص یافته است.

صنوبری با بیان اینکه روزانه بطور متوسط 50 نفر گردشگر از استانهای مختلف از قنات قصبه بازدید می کنند، گفت: ثبت قنات قصبه در فهرست آثار جهانی یونسکو نقش مهمی در جذب گردشگران داخلی و خارجی به گناباد داشته است بطوریکه فقط در 6 ماهه ابتدای امسال 160 گردشگری خارجی از کشورهای مختلف دنیا از این اثر جهانی بازدید کردند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گناباد با بیان اینکه از زمان آغاز ثبت قنات قصبه در فهرست آثار جهانی در سال 1395 تا کنون در مجموع 50 میلیارد ریال برای اجرای محوطه سازی، استحکام بخشی و توسعه زیرساختها و بازسازی بناهای جانبی این اثر جهانی اختصاص یافته، تصریح کرد: برای آنکه یک اثر مهم مانند قنات قصبه بیشتر منجر به رونق اقتصادی منطقه شود باید همه بخش ها اعم از دولتی و خصوصی در کنار اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرار گیرند.

وی با تاکید بر ضرورت توسعه زیرساختهای گردشگری برای ایجاد رونق اقتصادی در منطقه اظهار کرد: علاوه بر وجود چهار هتل و میهمانپذیر در شهرستان گناباد، 15 اقامتگاه بومگردی تاکنون در این شهرستان ایجاد شده و 5 اقامتگاه دیگر هم در دست احداث است.

اجرای عملیات نخستین باغ راه گردشگری شرق کشور در گناباد

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو