روستای اسلامیه یکی از روستاهای دیدنی استان یزد به شمار می رود

منبع: همگردی

54

1401/7/14

06:01


جاذبه ها/ براساس آخرین گزارش های بدست رسیده، روستای اسلامیه یکی از روستاهای دیدنی استان یزد به شمار می رود.

فراشاه روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان تفت در استان یزد است. این روستا در دهستان پیشکوه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال 1385، 451 خانوار بود. روستایی که این روزها اسلامیه نامیده می شود و تا چند سال پیش فراشاه نام داشت. روستایی قدیمی با بیش از هزار سال قدمت که درست زیر گوش تفت جاخوش کرده و اهالی اش آنقدرها هم مشتاق مهاجرت به شهر و شهرنشینی نیستند.

روستای اسلامیه یکی از روستاهای دیدنی استان یزد به شمار می رود

کاروانسرای فراشاه در کنار قهوه خانه هایش این تکه از این سرزمین را به گذرگاهی جذاب برای مسافرین بدل کرده بوده تا استراحتی کرده و به تجارت بپردازند. اسلامیه در طول تاریخ یکی از رباط ها یا همان کاروانسراهای بین راهی مهم تلقی میشده است. از دور که نگاهی به این سرزمین بیاندازید، کوههای بلند بالایی را خواهید دید که روستا را از هر طرف در آغوش کشیده اند. روستا در یک دره عریض مثل یک خط سرسبز کشیده شده است و به طرز محسوسی هوایش با آن سرزمین کویری پشت این کوهها متفاوت هست. هوایی معتدل تر و مطبوع تر و طبیعتی زیباتر و سرسبزتر حسابی این روستای کویری و البته کوهپایه ای را جذاب کرد.

شاید جالب باشد اگر بدانید که این روستای زیبا یک سنت شکنی هم کرده و بجای اینکه روستاییان را عازم شهر کند، خیلی از شهرنشین ها را مشتاق زندگی کسب و کار در این روستای زیبا نمود. خیابان های بزرگ و آسفالت و انوع و اقسام کسب و کارها نشان می دهد خوشبختانه اینجا برخلاف اغلب روستاها، بیکاری آنقدرها هم محسوس نیست و روستا رونق خوبی دارد. از هر شغل و حرفه ای هم که بشناسید یک مغازه یا حجره خواهید یافت که با جدیت مشغول کار است. کرباس بافی و لحاف دوزی هم یکی از هنرهای مشهور مردان و زنان سختکوش این روستای زیبا هست.

روستای اسلامیه یکی از روستاهای دیدنی استان یزد به شمار می رود

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو