چگونه یک طراح سایت حرفه ای شویم؟ + (منابع مورد نیاز)

منبع: پلازا

36

1401/7/15

15:39


چگونه یک طراح سایت حرفه ای شویم؟ + (منابع مورد نیاز)

اگر قصد حرفه ای شدن در حوزه طراحی سایت را داشته باشید، قطعا نیاز به ابزار ها و روش های خاصی دارید که در این مطلب به صورت کامل آنها را بررسی کرده ایم.

فهرست عناوین مطلب:

چگونه یک طراح سایت حرفه ای شویم؟

برای تبدیل شدن به یک طراح وب، باید هم مهارت فنی لازم برای ساخت وب سایت های کاربردی و هم توانایی هنری و حساسیت طراحی را برای ایجاد تجربه ای که کاربران دوستش داشته باشند، داشته باشید. اگر هم جنبه خلاقانه و هم جنبه فنی دارید، حوزه طراحی وب برای شما مناسب است. اما در صورتی که تصمیم گرفتید که وارد حوه طراحی سایت شوید، احتمالا تلاش می کنید که به یک حرفه ای در زمینه کاری خود مبدل شوید. احتمالا در این زمان است که سوال چگونه طراح سایت حرفه ای شویم؟ در ذهن شما ظاهر خواهد شد.

تئوری های طراحی وب را بیاموزید

اولین قدم برای تبدیل شدن به یک طراح سایت حرفه ای، یادگیری تئوری های طراحی وب است. اصول اساسی برای ایجاد وب سایت های خوب وجود دارد، از جمله تجربه کاربر، ساختار و تئوری رنگ.

روش های مختلفی برای یادگیری تئوری طراحی وب وجود دارد. یکی از روش‌های محبوب، شرکت در یک دوره طراحی وب یا بوت کمپ کدنویسی (یا یک بوت کمپ طراحی UX یا توسعه وب) است. بوت کمپ های طراحی وب، برنامه های آموزشی کوتاه، فشرده و همه جانبه ای هستند که می توانند افراد تازه وارد را به فناوری و طراحی ببرد و آنها را در حدود 12 هفته مطالعه تمام وقت به طراحان وب آماده برای کار تبدیل کند (بیشتر بوت کمپ ها دوره های پاره وقت نیز ارائه می دهند، اما تکمیل آنها بیشتر طول می کشد.)

در اصل بوت کمپ یک نوع آموزش پروژه محور طراحی سایت می باشد که مهارت های گسترده را به افراد منتقل می کند. همچنین تعداد زیادی آموزش جالب در مورد تئوری طراحی وب در یوتیوب موجود است و اگر می خواهید قبل از شرکت در دوره طولانی تر مطمئن شوید که طراحی وب برای شما مناسب است، می توانید در دوره های رایگان در پلتفرم هایی مانند Coursera یا Design Contest ثبت نام کنید.

یادگیری ابزار های کاربردی برای طراحی سایت

قبل از اینکه بتوانید به عنوان یک طراح سایت شروع به کار کنید، باید مجموعه ای از ابزارهای طراحی وب را یاد بگیرید. با گذشت زمان نرم‌افزارها و ابزارهای طراحی وب بهتر و قوی‌تری ساخته و منتشر شده‌اند و در نتیجه طراحان وب هرگز در موقعیت بهتری برای ایجاد وب‌سایت‌های زیبا و کاربردی نبوده‌اند.

چطور در طراحی سایت حرفه ای شویم

اگر می خواهید یک طراح وب باشید، توصیه می کنیم ابزارهای زیر را یاد بگیرید:

وردپرس

رهبر قدیمی تمام مهارت های طراحی وب هیچ یک از محبوبیت خود را از دست نداده است. وردپرس قدرت 27 درصد از تمام وب سایت های اینترنت را دارد و دارای 76 درصد سهم CMS ها در سراسر جهان است. وردپرس دارای بیش از 1000 تم و افزونه داخلی است که به شما این امکان را می‌دهد تا به راحتی وب‌سایت‌ها را بسازید، ویرایش کنید، سفارشی کنید، بهبود دهید و بهینه کنید.

InVision Studio

اگرچه وردپرس هنوز هم به طور کلی محبوب ترین است، استودیو InVision توسط بسیاری از طراحان وب به دلیل مجموعه ای از ویژگی ها و نمونه سازی سریع، به این ابزار علاقه مند هستند. با حرکات و فعل و انفعالاتی مانند کلیک کردن، کشیدن انگشت و شناور کردن، می‌توانید انتقال‌ها و انیمیشن‌های سفارشی ایجاد کنید و این موضوع باعث جذابیت بصری بیشتری در طرح ها خواهد شد.

فتوشاپ

طراحان وب سایت حرفه ای باید قادر به ایجاد تصاویر چشم نواز و خلاق باشند. به همین دلیل است که فتوشاپ بدون شک مهمترین مجموعه Adobe برای طراحان سایت به شمار می رود. مجموعه بی حد و حصر از گزینه های رنگی و شیب های مختلف هر آنچه را که برای کنار هم قرار دادن الگوها و چاپ های خیره کننده نیاز دارید در اختیار شما قرار می دهد.

Dreamweaver

یکی دیگر از بخش‌های مجموعه Adobe که طراحان وب باید با آن آشنا شوند، Dreamweaver است. حتی اگر در برنامه نویسی وب، حرفه ای نباشید، با استفاده از این ادیتور می توانید به صورت حرفه ای پروژه های خود را اجرا کنید. قالب‌های طراحی آماده و سایر ابزارها به‌ویژه برای تازه‌ واردانی که هنوز می‌خواهند طراحی جذاب و واکنش‌گرا را کنار هم بگذارند، مفید است.

Sketch

Sketch که به طور معمول برای طراحی های رابط کاربری استفاده می شود، یک ابزار ضروری برای ایجاد رابط ها و نمونه سازی است. وقتی با طرح‌ها و گرافیک‌های برداری کار می‌کنید، Sketch می‌تواند فعالیت ها را بسیار آسان‌تر کند.

طراح وب گوگل (Google Web Designer)

Google Web Designer به شما قدرت می‌دهد تا محتوای HTML5 جذاب و خیره‌کننده بسازید. Google Web Designer به شما اجازه می دهد تا از انیمیشن و عناصر تعاملی استفاده کنید و به طور یکپارچه با سایر محصولات Google از جمله Google Ads و Google Drive ادغام می شود تا یک سری از ابزار های یکپارچه را در اختیار شما بگذارد.

حرفه ای شدن در طراحی سایت

فعالیت روی پروژه های شخصی برای حرفه ای شدن در طراحی سایت

اکنون که به ابزار های حرفه ای طراحی سایت دسترسی دارید، آماده شروع ساخت وب سایت هستید. همانطور که در این مسیر پیش می روید، احتمالاً مهارت های زیادی را به دست خواهید آورد که ممکن است انتظارش را نداشته باشید. برخی از این ها مهارت های فنی یا مهارت های “سخت” هستند، مانند برنامه نویسی در HTML، CSS یا حتی جاوا اسکریپت. بهترین راه برای تقویت این مهارت ها فقط شروع کردن است. هر چه سایت های بیشتری بسازید، طراح سایت حرفه ای تری خواهید بود.

همچنین تعدادی از مهارت های طراحی تجربه کاربری وجود دارد که برای طراحان وب مفید است. طراحان وب صفحاتی را برنامه ریزی می کنند که کاربران با آنها تعامل دارند و با درک خوب طراحی کاربر محور و طراحی واکنش گرا می توانند بسیار موفق تر باشند.

همانطور که سایت ها را می سازید، سعی کنید همانطور که یک کاربر ممکن است با آنها تعامل داشته باشد، با بخش های مختلف تعامل برقرار کنید. چگونه یک طراح سایت حرفه ای شویم؟ اگر تا اینجا پاسخ سوال خود را دریافت نکرده اید، بهتر است تا برای عمیق شدن در ادامه مطلب همراه ما باشید.

یک وب سایت برای نمایش نمونه کارهای خود بسازید

یک نمونه کار عالی که استعداد شما را برای طراحی وب به نمایش میگذارد، بهترین ابزار شما هنگام درخواست شغل به عنوان طراح وب است.

برای داشتن یک نمونه کار خوب، باید بدانید که چه چیزی شما را به عنوان یک طراح وب خاص می کند. کاری را انتخاب کنید که بر آن نقاط قوت تاکید کند. همچنین، ارائه خود نمونه کارها را در نظر بگیرید. UI و UX آن باید هر دو عالی باشند.

در نهایت، کارفرمایان دوست دارند ببینند که چگونه این وب سایت های زیبا را طراحی کرده اید. بسیاری از طراحان وب دوست دارند در واقع از متن برای نشان دادن روند فکر و مشکلی که شما در تلاش برای حل آن با پروژه هستید استفاده کنند. این همچنین نشان می‌دهد که شما می‌دانید چگونه ارتباط برقرار کنید یک مهارت نرم عالی برای یک طراح سایت! در نظر داشته باشید که مهارت های نرم طراحی سایت نیز می توانید سطح حرفه ای بودن شما را افزایش دهد.

درخواست برای مشاغل مرتبط با طراحی سایت

پروژه های زیادی در زمینه طراحی وب وجود دارد. فردی با مهارت های طراحی وب و ترکیب مناسبی از تحصیلات و تجربه در نهایت می تواند برای هر یک از مشاغل زیر واجد شرایط باشد:

  • طراح وب
  • توسعه دهنده فرانت اند
  • طراح Front-End
  • طراح UX/UI
  • مدیر تولید
  • طراح بصری
  • طراح تعامل
  • توسعه دهنده موبایل

تفاوت انواع مختلف مشاغل طراحی سایت

سه نوع مختلف از طراحان وب با سه ترتیب کاری بسیار متفاوت وجود دارد:

  1. فریلنسر ها: طراحان وب فریلنسر اساساً خوداشتغال هستند، به این معنی که باید بین مدیریت و بازاریابی کسب و کار خود تعادل ایجاد کنند و در عین حال کار طراحی که بخش اصلی فعالیت است، تکمیل کنند. بنابراین باید در نظر بگیرید که آیا آزادی انتخاب پروژه های خود ارزش زمان و تلاش لازم برای راه اندازی کسب و کار و یافتن مشتریان را دارد یا خیر.
  2. طراحان سایت مشغول در یک آژانس: طراحان وب آژانس: کار کردن در یک آژانس به شما امنیت و اطمینانی در مورد حقوقتان می دهد، اما کنترلی بر روی پروژه ها و مشتریان نخواهید داشت. شرکت‌ها ممکن است در صنایع یا جایگاه‌های خاصی تخصص داشته باشند، که ممکن است بر میزان علاقه شما به کار در یک شرکت نیز تأثیر بگذارد.
  3. طراحان وب داخلی: طراحان وب داخلی معمولاً روی یک یا چند وب سایت برای شرکت کار می کنند. طراحان وب داخلی همچنین ممکن است مسئول یک ویژگی خاص یا بخش خاصی از یک وب سایت بزرگتر باشند. به عنوان مثال، ممکن است شخصی منحصراً روی پیشنهادات تلفن همراه یک شرکت کار کند. طراحان وب داخلی تنها افرادی هستند که نگران جلب رضایت مشتریان نیستند، اگرچه مطمئناً سایت آنها مشتریان زیادی خواهد داشت. از جنبه منفی، آنها همان تنوعی را که سایر طراحان از آن لذت می برند، ندارند.

چطور بدون تجربه، یک طراح سایت حرفه ای شوم؟

بله، شما میتوانید بدون تجربه به طراح سایت حرفه ای تبدیل شوید. نظرسنجی مهارت های دیجیتال ما نشان داد که تنها 54 درصد از طراحان سایت کار خود را در زمینه طراحی شروع کردند!

برخی از طراحان وب از صنایع کاملاً متفاوتی می آیند. برخی ممکن است یک وب سایت در وردپرس یا با Dreamweaver به عنوان یک سرگرمی یا برای یک تجارت جانبی بسازند و متوجه شوند که به این کار علاقه دارند. اگر قرار است طراحی سایت را از صفر شروع کنید، بهتر است تا مراحل یادگیری طراحی سایت را به دقت مورد بررسی قرار دهید و گام به گام به سمت حرفه ای شدن پیش بروید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو