میدان پوتسدامر پلاتز برلین با معماری نوین و زیبا

میدان پوتسدامر پلاتز برلین با معماری نوین و زیبا


منبع: آرگا

38

1401/7/19

10:12


میدان پوتسدامر پلاتز یکی از مهم ترین میدان های تاریخی در شهر برلین آلمان بوده است. شما می توانید جذابیت های گردشگری زیادی را از این میدان مشاهده کنید. این میدان دارای مهم ترین فروشگاه ها و مراکز خرید است.

آلمان کشوری پهناور با جاذبه های گردشگری فوق العاده بوده که شما می توانید در این بخش با یکی از مهم ترین میادین آن آشنا شوید. میدان پوتسدامر پلاتز که در شهر برلین قرار دارد. این میدان در دهه ۱۹۲۰ به عنوان یکی از شلوغ ترین میدان ها شناخته می شود. در این بخش نیز با دیدنی های این میدان آشنا می شوید.

نمایی از پوتسدامر پلاتز

معرفی میدان پوتسدامر پلاتز

این میدان به دلیل برخورداری از پیشینه تاریخی بالای خود اهمیت زیادی دارد. این بنا نمونه ممتاز معماری نوین در برلین بوده است که در طی جنگ جهانی دوم نیز به وسیله دیوار برلین تقسیم شد. این میدان به تدریج از رونق افتاده و بعد از تقسیم شدن رونق خود را از دست داده است. پس از اتحاد آلمان این میدان به رونق سابق خود بازگشت. این میدان امروزه از مکان های دیدنی آلمان است.

ویژگی های پوتسدامر پلاتز

به تدریج با ساخت ساختمان های اطراف همچون مراکز خرید، هتل ها، سینما، کمپانی ها و اداره ها این میدان اهمیت بیشتری پیدا کرد. برای بازدید از این میدان وسیع باید به ضلع جنوبی دروازه براندنبورگ بروید. این میدان که از چند بخش تشکیل شده است، بسیار وسیع می باشد. سونی سنتر و دایملر سنتر از مهم ترین بخش های تشکیل دهنده این میدان هستند.

دیدنی های پوتسدامر پلاتز

کاربری میدان در طی زمان:

این بنا در طی دوره های تاریخی مختلف ویژگی های متعددی داشته است. این بنا که امروزه یکی از مهم ترین نمادهای برلین شناخته می شود، این منطقه دارای سرگرمی های متعددی بوده و مهم ترین مراکز خرید و فروشگاه های هنری را دارد. اما این بنا در طی زمان کاربری های متعددی داشته است.

اطراف پوتسدامر پلاتز

تاریخچه طولانی این میدان با حوادث متعددی رو به رو بوده است. اولین بار ایستگاه راه آهن برلین در سال ۱۳۸۳ در این میدان افتتاح شده و دارای انواعی از قطارها بود. در واقع این میدان یکی از شلوغ ترین بخش های برلین به شمار می آمد. در سال ۱۹۲۴ با ایجاد چراغ های راهنمایی نظم بیشتری به این میدان داده شده است.

جاذبه های گردشگری:

این میدان از جذابیت های گردشگری زیادی برخوردار بود. برج دبیس که یکی از مهم ترین سازه های این اطراف بوده ویژگی های منحصر به فردی داشته و از دیگر زیبایی های این میدان می توان به پانوراما پانکت اشاره کرد. سرزمین لگو، نمایشگاه خودرو و نمایشگاه هنری، مراکز خرید، دایملر آتریوم موزه فیلم و تلویزیون، و سونی و … از مهم ترین امکانات و جاذبه های اطراف این میدان می باشند.

میدان پوتسدامر پلاتز

میدان پوتسدامر پلاتز امروزه یکی از دیدنی های برلین به شمار می آید و جذابیت های زیادی برای گردشگران دارد. شما می توانید در لینک مکان های دیدنی برلین را بهتر بشناسید. موزه پرگامون برلین نیز یکی از مهم ترین جاذبه های این شهر به شمار می آید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو