بهترین اصول انتخاب روشویی کدامند؟

بهترین اصول انتخاب روشویی کدامند؟


منبع: آرگا

39

1401/7/23

19:09


روشویی ها از اصلی ترین بخش های فضای سرویس بهداشتی به حساب آمده که متناسب با نوع و کاربردی که دارند متفاوت بوده و در سبک های مختلفی طراحی شده اند که قبل از خرید بهتر است نسبت به نکات و اصول انتخاب روشویی آشنایی داشته و مطابق با آن مدل مدنظرتان را انتخاب نمایید.

از جمله عناصر مهم در طراحی داخلی سرویس حمام و دستشویی منازل روشویی می باشد که در سبک ها و مدل های متنوعی در بازار موجود می باشد و می توانید بر اساس دیگر وسایل موجود در این مکان ها و همچنین نوع سلیقه ای که دارید مدل خاصی از آن را انتخاب و خریداری نمایید. در همین راستا سعی داریم در این مطلب به بررسی نکات و اصول انتخاب روشویی بپردازیم.

مهمترین اصول انتخاب روشویی

به طور کلی باید گفت از مهم ترین فضاهای هر منزل یا محیطی قسمت سرویس بهداشتی آن می باشد که تجهیزات و اجزای مخصوص به خود را داشته و باید در هنگام طراحی داخلی سرویس بهداشتی نسبت به آن ها کاملا هوشمندانه عمل کرد تا بهترین کارایی و زیبایی را داشته باشد. یکی از این فاکتورها قسمت روشویی و سینک آن می باشد که آگاهی داشتن نسبت به اصول انتخاب روشویی امری ضروری بوده و به منظور یک خرید مناسب و صحیح باید مطابق با آن عمل نمایید.

نکات اصلی خرید روشویی

دیزاین اصولی تجهیزات، گزینش و خرید آگاهانه متریال ها و خلاقیت و ایده پردازی در طراحی از ویژگی های اصلی در دکوراسیون سرویس بهداشتی به شیوه مدرن به شمار آمده که یکی از این اجزا قسمت کابینت روشویی می باشد به گونه ای که استفاده از آن محیط دستشویی و حمام را نه فقط زیبا و جذاب نشان داده بلکه بسیار کاربردی و کارآمد نیز می کند. به این صورت که می توانید از کل فضاهای موجود در حمام و دستشویی منزلتان بهترین استفاده را داشته باشید و ظاهری مدرن و خاص به آن بدهید.

مهترین اصول خرید روشویی

با توجه به این که کابینت روشویی به فضای موجود نمایی متفاوت و منحصر به فرد می دهد و نقشی تعیین کننده در جذابیت و زیبایی دکور سرویس بهداشتی دارد بدین ترتیب نیاز است که در زمان انتخاب کاملا با دقت و حساسیت لازم عمل نمایید و به بررسی تمامی نکات لازم در این زمینه بپردازید. همچنین باید بدانید زمانی که انتخابی درست داشته باشید و روشویی مناسبی تهیه کنید این وسیله به منزله نقطه کانونی یا قسمت مرکزی دستشویی یا توالت شما عمل کرده و این امکان را فراهم می سازد که مکانی چشمگیر با حداقل امکانات و وسایل جانبی به وجود آورید. در ادامه نکات کاربردی در این زمینه را به طور کامل شرح داده ایم.

نکات مهم انتخاب روشویی

توجه به مساحت و ابعاد فضای موردنظر

از جمله نکات مهمی که بایستی در زمان خرید روشویی به آن دقت نمایید مساحت در دسترس می باشد. اگر فضای شما کوچک است نباید از روشویی های با ابعاد بزرگ استفاده نمایید که تمامی فضا را اشباع نماید. از سوی دیگر ارتفاع روشویی باید بر اساس محیط سرویس بهداشتی باشد. در بعضی موارد امکان دارد که اشخاص روشویی خود را به شکل سفارشی تهیه نمایند که در این مواقع تعداد قفسه ها و ارتفاع روشویی قابلیت تغییر را دارد. بدین ترتیب در ابتدا توقعات خود را به شکل کاملا مشخص و با دقت تعیین نموده و بعد به سراغ خرید بروید.

مهمترین اصول انتخاب روشویی

توجه به مدل کاسه روشویی

کاسه روشویی در جنس های گوناگونی طراحی و تولید می شود. ولی متریال های پرکاربردی که برای درست کردن کاسه روشویی استفاده می شود معمولا سرامیک، چوب، فلز، سنگ و شیشه می باشد ولی اکثرا از انواع سرامیکی می باشند. دلیل این که افراد در اغلب موارد جنس سرامیک را مورد انتخاب قرار می دهند این است که سرامیک به خاطر زیبایی، نظافت راحت و قیمت مناسب بهترین مدل روشویی سرویس بهداشتی می باشد.

روشویی های سنگی با وجود زیبایی منحصر به فردی که دارند به خاطر سوراخ های خیلی ریزی که دارد احتیاج به شستن زیادی دارند به همین خاطر کاربرد کاسه های سنگی به اشخاصی که زمان لازم برای شستن روزمره سرویس بهداشتی خود را ندارند پیشنهاد نمی شود. فلز و شیشه نیز از سایر متریال های پرطرفدار برای روشویی به شمار می روند. به غیر از زیبایی، دوام و قیمت نیز در انتخاب روشویی تاثیرگذار می باشد.

اصول مهم انتخاب روشویی

توجه به بودجه در نظر گرفته شده

همانطور که اشاره شد روشویی ها در سبک های متنوعی وجود دارند که به طور قطعی قیمت آن ها نیز متفاوت می باشد. در حال حاضر قیمت روشویی ها بسیار متغیر بوده و نوسان دارد و به مواد و متریال های بکار گرفته شده در آن بستگی دارد. روشویی های لوکس قیمت خیلی زیادی دارند. بدین ترتیب در صورت داشتن فضا برای خرید مدلی شیک و مدرن با اندازه بزرگ بایستی در ابتدا بودجه خود را تعیین نموده و بعد خرید خود را انجام دهید.

متناسب با دیزاین سرویس بهداشتی

شما بایستی در هنگام خرید و تهیه روشویی بر حسب فضای خود طرح ظاهری روشویی را انتخاب نمایید تا بیشترین هماهنگی و هارمونی را با سرویس بهداشتی شما داشته باشد. شاید در این رابطه راهنمایی و کمک گرفتن از طراحان حرفه ای بهترین راهکار باشد چرا که آن ها با تجربه ای که دارند در یک نگاه طرح مناسب و ایده آل با فضای شما را انتخاب و می توانند به بهترین شکل ممکن آن را به حالت اجرا در بیاورند.

مهمترین اصول خرید روشویی

مکان نصب روشویی

از دیگر نکات و اصول انتخاب روشویی که در زمان خرید باید به آن دقت نمایید مکان نصب روشویی می باشد. شما بایستی محل نصب را از هر نظر مورد بررسی قرار دهید. به صورت کلی نصب هر وسیله ای در سرویس بهداشتی احتیاج به رعایت یک سری اصول و نکات دارد که استاندارد نصب تلقی شده و به طور مثال می توان گفت استاندارد نصب روشویی بین ۸۵ الی ۸۸ سانتی متر می باشد.

توجه به جنس روشویی

از دیگر مواردی که در زمان خرید روشویی بایستی به آن دقت نمایید جنس آن می باشد. اصلی ترین خصوصیت یک روشویی بهتر است که ضدآب بودن آن باشد. چرا که در سرویس های بهداشتی همواره آب و رطوبت در کنار یکدیگر بوده و اگر کابینت حالت ضدآب نداشته باشد در زمان خیلی کمی دچار فرسودگی و خرابی خواهد شد.

نکات اساسی خرید روشویی

در مطلب ارائه شده انواع نکات مهم و اصول انتخاب روشویی را به طور کامل مورد بررسی قرار دادیم که امیدواریم مورد توجه و پسندتان قرار گرفته باشد و نهایت بهره را از آن برده باشید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو