فوتسال چند نیمه دارد ؟ (مدت زمان بازی فوتسال)

منبع: ساتین

24

1401/7/23

23:21


فوتسال چند نیمه دارد ، مدت زمان بازی فوتسال چند دقیقه است ، مدت زمان بازی فوتسال چقدر است ، مدت زمان مسابقه فوتسال

مدت زمان بازی رسمی فوتسال

فوتسال ورزشی با توپ شبیه فوتبال است که در محوطه کوچکتر انجام می شود و بخاطر فضای کمتر دارای تحرک بیشتر است. فوتسال با داشتن تحرک بیشتر به نوعی فوتبالی سرعتی است با پیش نیازهای اختصاصی از جمله تکنیکهای پایه، تاکتیک ها، چرخشها که زیر مجموعه سیستم بازی فوتسال است و انواع سیستمهای دفاعی فوتسال که یا براساس سیستم حمله حریف اتخاذ می شود و یا سیستم دفاعی واحدی که برای مقابله با انواع سیستم حمله اتخاذ می گردد که مبتنی بر دفاع از فضاست.

فوتسال دارای دو وقت (۲ نیمه) ۲۰ دقیقه ای برای بازی و زمان بین دو نیمه استراحت ۱۵ دقیقه ای می باشد. هر تیم فوتسال می تواند در هر نیمه یک تایم درخواست کند (در بازی های حذفی فوتسال در وقت اضافی تایم اوت وجود ندارد).

برای ضربه پنالتی فوتسال و ضربات آزاد بدون دیوار دفاعی در فوتسال (پنالتی دوم ۵ خطا) به اندازه زدن ضربات مذکور در پایان وقت به زمان بازی اضافه می شود. در بازیهای فوتسالی که بایستی نتیجه مشخص شود در صورتی که بعد از پایان وقت قانونی نتیجه بازی فوتسال مساوی باشد از دو وقت اضافه ۵ دقیقه ای استفاده می شود. در طی دو وقت اضافه ۵ دقیقه ای هیچ گونه تایم اوتی به تیمهای فوتسال داده نمی شود.

قوانین فوتسال اخبار فوتسال

شروع بازی فوتسال

برنده قرعه در شروع بازی فوتسال اختیار انتخاب زمین فوتسال و بازنده قرعه ضربه شروع بازی فوتسال را می زند. ضربه شروع بازی فوتسال به داخل زمین حریف با علامت داور اصلی خواهد بود که فاصله بازیکن مقابل با توپ فوتسال ۳ متر خواهد بود. از ضربه شروع بازی فوتسال مستقیماً گل به دست نمی آید. دراپ بال روش دیگری برای شروع بازی فوتسال است.

زمانی که به هر دلیلی که در قانون پیش بینی نشده شما بازی فوتسال را متوقف نموده اید بایستی بازی فوتسال را با دراپ بال مجدداً شروع نمائید. هنگامی که توپ درون محوطه جریمه زمین فوتسال می باشد و داور بازی فوتسال را متوقف می نماید دراپ بال بایستی از روی خط محوطه جریمه انجام شود نه داخل محوطه جریمه زمین فوتسال.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو