طرز تهیه سوسیس انگشتی با خمیر یوفکا

طرز تهیه سوسیس انگشتی با خمیر یوفکا


منبع: آکا

39

1401/7/27

17:11


لقمه سوسیس با خمیر یوفکا را می توانید با توجه به سلیقه و ذائقه خود به شکل های بسیار گوناگونی تهیه کنید. این فینگر فود خوشمزه می تواند انتخاب بسیار مناسبی برای م

سوسیس انگشتی یکی از فینگرفود های بسیار ساده است که با چند قلم مواد تهیه می شود و طعم بی نظیری دارد. شما می توانید از سوسیس انگشتی در سینی مزه و تولد ها و مهمانی ها خود در کنار دیگر غذا ها استفاده کنید.

این سوسیس انگشتی هم با خمیر یوفکا و خمیر هزارلا تهیه می شود و گاهی در بعضی از رسپی از خمیر جادویی نیز برای این فینگرفود راحت استفاده می شود. سوسیس انگشتی یک نوع سوسیس می باشد که یکی از محبوب ترین سوسیس ها می باشد و منظور از انگشتی به دلیل سایز ریز و کوچک ان می باشد و به همین دلیل به این اسم مشهور شده است. البته نوعی کوکتل نیز به حساب می آید.

طرز تهیه فینگر فود سوسیس

همان طور که گفته شده از سوسیس انگشتی برای تهیه انواع فینگرفود ها استفاده می شود و طعم بی نظیری دارد و به دلیل ظاهر جذاب آن به مهمانی ها و مجالس زیبایی می بخشد.

 

طرز تهیه فینگر فود سوسیس با خمیر یوفکا

فینگر فود سوسیس با خمیر یوفکا و شیر

 

مواد لازم

سوسیس: ۲ عدد

خمیر یوفکا مستطیلی: ۸ ورق

سیر: ۲ حبه

کره یا روغن مایع: یک قالب ۲۵ گرمی

شیر: ۱/۲ لیوان دست دار فرانسوی

سیخ چوبی: به تعداد لازم

روغن برای سرخ کردن: به میزان لازم

 

طرز تهیه

فینگرفود سوسیس و یوفکا

مرحله اول: سس فینگر فود سوسیس را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه فینگر فود سوسیس، سیرها را پوست بگیرید و با رنده، ریز کنید. در یک تابه کره بریزید و سیرها را در آن تفت دهید تا وقتی که عطر آن ها خارج شود. شیر را به سیر داغ اضافه کنید. نیازی به سرخ شدن سیر و جوشیدن شیر نیست. همین که طعم یکدیگر را بگیرند کافی است. این مخلوط را کنار بگذارید.

مرحله دوم: روی خمیرهای یوفکا سس بمالید

سوسیس ها را به شکل حلقه هایی به ضخامت حدود ۱/۵ تا ۲ سانتی متر برش دهید. خمیر های یوفکا را روی یک سطح بگذارید. با کمک فرچه هر دو طرف خمیر ها را از سسی که در اولین مرحله از طرز تهیه فینگر فود سوسیس تهیه کردید، بمالید تا کل سطح خمیر به سس آغشته شود.

نکته: اگر بالا و پایین خمیرهای یوفکا بریدگی های ریز، پارگی یا نامنظمی داشت، آن ها را با چاقو یا قیچی برش بزنید.

مرحله سوم: خمیرها را دور سوسیس بپیچید

اگر ضخامت سوسیس هایتان ۲ سانتی متر است، خمیر را به نوارهایی به عرض ۲ سانتی متر با کاتر یا چاقوی نوک تیز برش بزنید. اندازه خمیرها باید طوری باشد که دور سوسیس را کاملا بپوشانند. سپس برش های نواری خمیر یوفکا را دور سوسیس ها بپیچید. دور هر سوسیس را با یک لایه از سوسیس بپیچید.

مرحله چهارم: سوسیس های رول شده را به سیخ بزنید

وقتی کار رول کردن سوسیس ها تمام شد، آن ها را از بغل به سیخ چوبی بزنید به طوری که پشت و روی آن بیرون باشد و بتوان خود سوسیس را هم سرخ کرد و فقط خمیرها سرخ نشوند.

مرحله پنجم: فینگر فودهای سوسیس را سرخ کنید

به سیخ زدن سوسیس های رول شده که تمام شد، در یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت بگذارید. اجازه دهید روغن به دمای مناسب برسد. سپس سیخ ها را در تابه بچینید. حرارت را روی حالت ملایم تنظیم کنید. یک طرف سوسیس ها که سرخ شد، سیخ را برگردانید تا طرف دیگر هم سرخ شود.

مرحله ششم: فینگر فودها را سرو کنید

فینگر فودهای سوسیس را سرو کنید

سیخ های چوبی فینگر فود سوسیس سرخ شده را روی یک دستمال کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی خود را پس بدهد. سپس آن ها را در کنار انواع سس، ترجیحا سس قرمز تند چیلی و در ظرف مناسب سرو کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو