نکات مهم قرار اول که نباید از آن ها غافل شوید!

نکات مهم قرار اول که نباید از آن ها غافل شوید!


منبع: آرگا

55

1401/7/28

22:09


جلسه اول آشنایی بسار مهم است شما تصویری تعیین کننده برای ادامه رابطه در ذهن طرف مقابل از شما ساخته می شود. در این مطلب تعدادی از نکات مهم قرار اول را برای شما بیان می کنیم.

همیشه اولین برخورد با یک خواستگار تعیین کننده ترین تصویر را در ذهن طرف مقابل می سازد. اولین برخورد است که نوع شخصیت طرف مقابل نشان دهنده این می باشد و حتی می تواند تعیین کننده این امر باشد که آیا رابطه فرد ادامه دار است. ما در این مطلب تعدادی نکات مهم قرار اول را برای شما بیان می کنیم.

آشنایی با نکات مهم قرار اول

معرفی نکات مهم قرار اول

در نظر بگیرید که آقایی از شما به عنوان یک خانم جوان خواستگاری کرده است و قرار بر این است که یک جلسه با یکدیگر صحبت کنید، شاید برای این جلسه استرس زیادی داشته باشید و حتی شاید شما سردرگم شوید که چه چیزی بگویید؛ به شما نمی گوییم آرامش خود را حفظ کنید چون این جلسه مهم نیست. نمی خواهیم شما را گول بزنیم، ترجیح بر این است که به شما بگوییم چگونه رفتار کنید و دچار چه خطا و اشتباهاتی نشوید، به هر صورت این دیداری می باشد که نمی توان آن را جدی بگیریم، چون امکان دارد در زندگی شما دارای نقشی اساسی باشد.

۱- تاخیر نداشته باشید

به طور متوسط ۳۰ درصد آقایون و ۵۰ درصد خانم ها تلاش می کنند در جلسه اول دیدار کمی در رسیدن به قرار تاخیر داشته باشند تا به طرف مقابل نشان بدهند که زیاد برای این دیدار اشتیاق ندارند ولی باید این نکته را بدانید که تاخیر در رسیدن سر قرار اولین اشتباهی است که شما می توانید مرتکب آن بشوید؛ خانم های زیادی فکر می کنند که تاخیر در رسیدن سر قرار اول یک رسم رایج میان خانم ها می باشد ولی باید بدانید که واقعیت امر اینطور نیست؛ وقتی بر سر قراری دیر می رسید، اولین پیامی که خواستگار شما دریافت می کند این است که برای شما چندان ارزش ندارد تا بخواهید سر قرار دیر برسید.

معرفی نکات مهم جلسه اول آشنایی

۲- سوال نکردن درباره گذشته یکدیگر

شما قرار است آینده را با خواستگار خود بسازید و به همین علت بیشتر باید در مورد برنامه های آینده یکدیگر خود صحبت کنید؛ اینکه به چه اشتباهاتی دچار شده اید، چه خواستگارانی داشته اید یا اینکه در زندگی شما اتفاق افتاد است نباید درباره این موضوعات در جلسه اول صحبت کنید چون جلسه اول آشنایی، زمان آن نیست از گذشته صحبت کرد. در جلسات بعدی شما می توانید کمی به گذشته بروید و هم از گذشته خود باخبر شوید اما باید بفهمید چه اندازه برنامه آینده یکدیگر با هم تطابق دارند.

۳- به مسائل مالی نپردازید

این موضوع درست است که مسائل مالی نقشی اساسی در زندگی زناشویی دارد اما قطعا در درجه اول نمی باشد. مسائل مهم تر و با اهمیت تری وجود دارد که آنها را در زمان انتخاب همسر در اولویت قرار دهید؛ به همین علت در جلسه اول دیدار با خواستگارتان هم زیاد درباره مسائل مالی صحبت نکنید، ضروری نیست در همان جلسه اول انتظارات مالی خود را بیان کنید. چون اگر شما بیشتر درباره مسائلی صحبت کنید او به این نتیجه دست پیدا می کند که شما فردی مادی گرا هستید و اولویت اول زندگی شما پول است؛ اجازه ندهید که او فکر کند شما به دنبال چشم و هم چشمی هستید. درباره مسائل مالی می توانید با کمک بزرگترها به توافق برسید.

نکات مهم قرار اول چیست

۴- زیاد صمیمی نشوید

یکی از نکات مهم قرار اول این است زیاد با طرف مقابل صمیمی نشوید. در قرار اول آشنایی دو طرف فقط یکدیگر را ارزیابی می کنند تا ببینند به هم می آیند که بخواهند رابطه را ادامه بدهند یا نه؛ به همین علت توصیه می کنیم حتما حریم خود را حفظ کنید و حتی اگر در نگاه اول او را پسندید و فکر کردید که او برای شما همسر موفقی می شود، ذوق زده رفتار نکنید. اجازه دهید رابطه شما روند طبیعی خود را طی کند و به مرور پیش برود تا رسمیت پیدا کند. در نزدیک کردن رابطه زیاد عجول نباشید.

۵- اجازه صحبت به طرف مقابل را بدهید

زندگی زناشویی زمانی می تواند موفق باشد که دو طرف قادر باشند به آسانی با یکدیگر صحبت کنند و حرف یکدیگر را درک کنند و یکدگر را بفهمند. اگر در قرار اول فقط شما خودتان حرف بزنید او فکر می کند که شما شنونده خوبی نیستید؛ در همان جلسه اول آشنایی بگذارید طرف مقابل شما هم صحبت کند. باید این موضوع را بدانید که ضروری نیست همه اطلاعات مربوط به شغل، زندگی، خانواده و تحصیلاتتان را پشت سرم برای او بازگو نکنید؛ کمی صبور باشید اگر یکدیگر را پسندید در جلسات بعدی فرصت این حرف ها پیش می آید.

بیان نکات مهم جلسه اول آشنایی

۶-  به موبایل جواب ندهید

در جلسه اول آشنایی یک تصویر کلی از شما در ذهن طرف مقابل می نشیند؛ تصویری که می تواند تعیین کننده باشد. زمانی که او در حال صحبت است اگر شما به علت پاسخ دادن به گوشی همراه خود حرف های او را قطع کنید. فکر می کند شما قادر نیستید مسائل جزئی را از مسائل خانوادگی تفکیک کنید و به طور کلی یک آدم با قاعده و منظم نیستید؛ پس حتی اگر جراح قلب هم هستید تلفن همراه خود را در این جلسه مهم خاموش کنید.

۷- دائما سوال نپرسید

یکی دیگر از نکات مهم قرار اول این است که به صورت مداوم سوال نکنید. اشتباه دیگری که اغلب بانوان انجام می دهند، سوالات شخصی و زیادی می پرسند؛ سوالاتی مانند «شما تا کنون چند بار خواستگاری رفته اید؟» یا «آیا تا کنون شکست عشقی خورده اید» یا … این امر درست است که شما می خواهید او را بشناسید اما قرار نیست در همان جلسه اول آشنایی از تمام جزئیات زندگی فرد آگاه شوید؛ خودتان را جای او قرار دهید اگر یک فرد غریبه چنین سوالاتی از شما بپرسد، چه پاسخی می دهید؟ پس بگذارید در قرار اول او هم راحت باشد.

توضیح درباره نکات مهم قرار اول

۸- خود واقعی خود را نشان دهید

یکی از نکات مهم قرار اول این است که خود را بی خیال نشان ندهید. بعضی از افراد فکر می کنند باید در جلسه اول خود را بی خیال نشان بدهند تا عزت نفس خود را حفظ کنند. همه آدم ها به هر نحوی از رد شدن بیم دارند. زمانی که تظاهر می کنید اصلا درگیر نیستید، موجب می شود احساس امنیت کنید ولی امکان دارد از نظر طرف مقابل کناره گیر و بی خیال باشید و همین او را دلسرد می کند. اصلا ایرادی ندارد که بهترین شکل و شخصیت خود را به طرف مقابل نشان بدهید و کمی احتیاط کنید ولی باید جرات داشته باشید و خود واقعی تان را به طرف نشان دهید.

۹- کودک درون خود را کنترل کنید

یکی از نکات مهم قرار اول  این است که کودک درون خود را کنترل کنید. برخی از دختر ها هستند که با دوستان خود با لحنی کودکانه صحبت می کنند و در حقیقت این طرز صحبت کردن برای آن ها نوعی شوخی می باشد؛ پیشنهاد می کنم در جلسه اول خواستگاری مانند یک خانم جوان کاملا باوقار و متین صحبت کنید و کلمات کودکانه در صحبت هایتان به کار نبرید. البته به این معنا نیست که آن قدر رسمی صحبت کنید که طرف مقابل را بترسانید؛ به صورتی که دیگر نتواند به راحتی باش ما صحبت کند.

توضیح درباره نکات اساسی قرار اول

۱۰- ابتدا سوال بعد جواب

زمانی که یک نفر از شما خواستگاری می کند احتمالا از قبل درباره خانواده شما کمی تحقیق کرده است. در حقیقت خواستگار شما و خانواده اش، موقعیت شما را می دانند. اگر از قبل هم چیزی در مورد شما ندانند، با ورود به خانه شما می توانند نقاط قوت شما را بفهمند؛ پس بر روی دارایی های خود، اصل و نسب و جایگاه خود بیش از اندازه تاکید نکنید. فقط به اندازه معرفی بگویید و بقیه موارد را به سوال پرسیدن او واگذار کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو