راهنمای خرید اینترنت ثابت

منبع: برترین ها

33

1401/7/30

14:37


همه از اینترنت برای کار کردن استفاده نمی‌کنند؛ بسیاری از افراد برای سرگرمی و تماشای فیلم و سریال به اینترنت پرسرعت نیاز دارند. به همین دلیل در این مقاله درباره یکی از بهترین سرویس‌های اینترنت خانگی و شرکتی، یعنی اینترنت ثابت ماهان نت و ویژگی‌های این اشتراک صحبت می‌کنیم.

راهنمای خرید اینترنت ثابت

امروزه استفاده از اینترنت فقط محدود به شرکت ها، سازمان‌ها و مراکز علمی نمی‌شود، بلکه بسیاری از افراد در خانه به اینترنت پرسرعت نیاز دارند. با وجود گسترش کسب‌وکار‌های خانگی آنلاین در سال‌های گذشته، نمی‌توان تأثیر اینترنت را در زندگی روزمره افراد نادیده گرفت. البته همه از اینترنت برای کار کردن استفاده نمی‌کنند؛ بسیاری از افراد برای سرگرمی و تماشای فیلم و سریال به اینترنت پرسرعت نیاز دارند. به همین دلیل در این مقاله درباره یکی از بهترین سرویس‌های اینترنت خانگی و شرکتی، یعنی اینترنت ثابت ماهان نت و ویژگی‌های این اشتراک صحبت می‌کنیم. برای انتخاب بهترین سرویس اتصال، راهنمای خرید اینترنت ثابت پیش رو را از دست ندهید.

معرفی انواع اینترنت ثابت برای خرید بهترین اشتراک

گزینه‌های مختلفی برای اینترنت ثابت وجود دارد که افراد می‌توانند باتوجه‌به نیاز و هدف خود آن‌ها را تهیه کنند. در ادامه به معرفی بهترین انواع اینترنت ثابت ماهان نت می‌پردازیم. افراد می‌توانند برای مصارف خانگی یا در شرکت‌ها از این سرویس‌ها استفاده کنند.

۱. اینترنت TD-LTE؛ بهترین اینترنت خانگی

اینترنت TD-LTE نسل چهارم اینترنت ثابت بی‌سیم و اینترنت ۴G شبکه‌های موبایلی محسوب می‌شود. این سرویس از شبکه‌های موبایلی اپراتور‌های تلفن همراه در سراسر کشور برای انتقال دیتا استفاده می‌کند. با این که اینترنت TD-LTE به‌عنوان اینترنت ثابت معرفی می‌شود، ولی با سرویس ADSL متفاوت است. به زبان ساده TD-LTE همان اینترنت موبایل است که برای اتصال به آن باید از مودم استفاده کرد. ماهان نت با ارائه سرعت دانلود ۸ مگابیت و سرعت آپلود ۱ مگابیت بر ثانیه، بهترین اینترنت td-lte را در اختیار مشترکان خود قرار می‌دهد. سرعت بالا، حجم دانلود و آپلود معقول و قطعی کم، این سرویس را به یکی از بهترین انواع اینترنت ثابت ماهان نت تبدیل کرده است.

۲. اینترنت ADSL؛ اتصال به اینترنت با تلفن ثابت

بعد از اینترنت Dial-Up که سرعت پایین و قطعی بالا داشت، اولین سرویس اینترنت پرسرعتی که در ایران عرضه شد، سرویس ADSL بود. این سرویس به دلیل داشتن سرعت بسیار بالاتر نسبت به اینترنت Dial-Up در زمان خود بسیار سروصدا کرد. اتصال در سرویس ADSL از طریق خطوط تلفنی و کابل‌های مسی انجام می‌شود. سرعت پایه این اتصال برای مشترکان ۱۲۸ کیلوبیت بر ثانیه و حداکثر سرعت ۱۶ مگابیت بر ثانیه است. سرویس ADSL یکی از بهترین انواع سرویس اینترنت ثابت ماهان نت است که با سرعت بالا در اختیار مشترکان قرار می‌گیرد. از این نوع سرویس می‌توان به‌عنوان اینترنت نامحدود خانگی یا برای شرکت‌هایی که جابه‌جایی کمی دارند، استفاده کرد؛ زیرا راه‌اندازی این سرویس به کابل‌های مسی و خطوط تلفنی نیاز دارد. ماهان نت با توسعه زیرساخت و خدمات خود، بهترین سرعت را در سرویس ADSL فراهم کرده است.

راهنمای خرید اینترنت ثابت

۳. اینترنت وایرلس فیبر نوری؛ اینترنت مخابرات

یکی دیگر از انواع اینترنت‌های ثابت، اینترنت فیبر نوری است. در این نوع سرویس انتقال داده از طریق کابل‌های نوری صورت می‌گیرد. ارائه سرویس‌های فیبر نوری در ایران انحصاراً توسط مخابرات انجام می‌شود. سرعت سرویس اینترنت فیبر نوری تقریباً یک گیگابایت بر ثانیه محاسبه شده است. سرعت اینترنت فیبر نوری به فاصله از مرکز مخابرات بستگی ندارد؛ همین موضوع یکی از ویژگی‌های مثبت این سرویس محسوب می‌شود. به دلیل داشتن همین ویژگی در اینترنت‌های فیبر نوری با افت سرعت و تأخیر در اتصال مواجه نمی‌شویم.

به دلیل وابستگی زندگی روزمره به اینترنت، شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی، سرویس‌های اشتراکی را بازه‌های قیمتی متفاوت در اختیار کاربران قرار می‌دهند. با تحقیق درباره انواع اینترنت ثابت و باتوجه‌به هدف استفاده از اینترنت می‌توان بهترین سرویس را انتخاب کرد.

نکات مهم پیش از خرید اینترنت ثابت خانگی و شرکتی

پیش از خرید سرویس اینترنت ثابت، باید نکاتی را در نظر گرفت. رعایت این نکات در انتخاب بهترین سرویس اینترنتی با سرعت بالا و کیفیت اتصال مطلوب به شما کمک خواهد کرد. از جمله این نکات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. برای انتخاب بهترین اینترنت ثابت، منطقه زندگی خود را در نظر بگیرید

هر کدام از انواع سرویس اینترنت، به زیرساخت‌های متفاوتی نیاز دارند. پیش از خرید اینترنت باید از وجود این زیرساخت‌ها در منطقه زندگی خود اطمینان پیدا کنید. به‌عنوان مثال اینترنت ADSL به کابل‌های مسی و خط تلفن، اینترنت TD-LTE به آنتن‌دهی شبکه موبایل و اینترنت فیبر نوری به کابل‌های نوری به‌عنوان زیرساخت احتیاج دارند. با تماس با مراکز ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی می‌توان از وجود زیرساخت‌های مربوط به سرویس موردنظر اطلاع پیدا کرد.

۲. برای جلوگیری از سردرگمی، پیش از خرید اینترنت ثابت بودجه تعیین کنید

سرویس‌های اینترنت ثابت در حجم‌های مختلف با سرعت‌های متفاوت توسط شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی عرضه می‌شوند؛ به همین دلیل قیمت اشتراک‌ها بازه‌های متفاوتی دارند. تعیین بودجه پیش از خرید اینترنت، روند خرید اشتراک را تسریع بخشیده و از سردرگمی هنگام خرید جلوگیری می‌کند. اینترنت ثابت ماهان نت، یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین اشتراک‌های موجود در ایران است.

۳. برای اطلاع از ویژگی سرویس‌های مختلف، از واحد‌های پشتیبانی کمک بگیرید

برای پیدا کردن پاسخ بسیاری از سؤالاتی که پیش از خرید اینترنت پیش می‌آید، می‌توانید با واحد‌های پشتیبانی شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی تماس بگیرید. کارشناسان بخش پشتیبانی، باتوجه‌به محل زندگی و بودجه موردنظر، می‌توانند بهترین بسته‌ها و اشتراک‌های اینترنت ثابت را به شما معرفی کنند.

۴. سرویس یک ماهه را امتحان کنید تا از کیفیت اتصال اینترنت مطمئن شوید

اگر درباره کیفیت یک سرویس اینترنت ثابت شک دارید، برای سنجیدن امکانات و میزان آنتن‌دهی اتصال می‌توانید ابتدا یک سرویس یک ماهه از اشتراک موردنظر خود را خریداری کنید. اینترنت ثابت ماهان نت، با داشتن زیرساخت‌های گسترده، در اکثر مناطق ایران قابل استفاده است.

راهنمای خرید اینترنت ثابت

بهترین اینترنت ثابت را از ماهان نت بخواهید

در این مقاله درباره انواع اینترنت ثابت صحبت کردیم. باتوجه‌به بودجه و هدف استفاده از اینترنت، می‌توانید در تماس با واحد پشتیبانی بهترین سرویس اینترنت ثابت را خریداری کنید. ماهان نت، با داشتن زیرساخت‌های عظیم، بسته‌های متنوع با سرعت بالا و قطعی پایین را در اختیار مشترکان خود قرار می‌دهد. برای اطلاع از ویژگی و هزینه بسته‌های اینترنت ثابت ماهان نت می‌توانید به سایت این مجموعه با آدرس mahannet.ir سر بزنید یا با شماره سراسری ۱۵۱۴ تماس بگیرید.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو