ریمل خشک خود را مثل روز اول کنید

ریمل خشک خود را مثل روز اول کنید


منبع: دلتا پیام

45

1401/8/1

11:20


فرض کنید قرار است برای یک مهمانی مهم آماده شوید. لباستان را پوشیده‌اید و حالا نوبت به آرایش رسیده است. نوبت به زدن ریمل می‌رسد. ریمل خود را باز می‌کنید و به مژه‌هایتان میزنید. ولی موادی روی مژه‌های شما نیست! بله! ریمل شما خشک شده است و آرایش شما ناقص می‌ماند.

فرض کنید قرار است برای یک مهمانی مهم آماده شوید. لباستان را پوشیده‌اید و حالا نوبت به آرایش رسیده است. نوبت به زدن ریمل می‌رسد. ریمل خود را باز می‌کنید و به مژه‌هایتان میزنید. ولی موادی روی مژه‌های شما نیست! بله! ریمل شما خشک شده است و آرایش شما ناقص می‌ماند.

روش های بازسازی ریمل خشک شده

ریمل یا «ماسکارا» یک نوع وسیله آرایشی است که برای حالت دادن به مژه‌ها و زیباتر کردن چشم‌ها استفاده می‌شود. ریمل از جمله لوازم آرایشی است که معمولا در کیف هر خانمی پیدا می‌شود. این کالای شگفت‌انگیز نه تنها باعث زیبایی چشم‌ها می‌شود بلکه تمامی عیوب چشم را هم می‌پوشاند و اگر چشمانی ریز داشته باشید با استفاده از ریمل مرغوب می‌توانید چشمان خود را درشت‌تر و زیباتر نشان دهید. در این مطلب از مجله دلتا به موضوع روش های بازسازی ریمل خشک شده می‌پردازیم.

چه زمانی ریمل نیاز به بازسازی دارد؟

اولین کاری که باید بکنید، چک کردن تاریخ انقضا است. اگر از تاریخ انقضا نگذشته بود، برای قدم دوم یک تست انجام دهید. با یک فرچه ریمل مقداری از مواد را بردارید و روی دستتان بمالید. بافت ریمل را چک کنید. اگر بافت آن تکه‌تکه شده بود یا برجستگی داشت، وقت احیای ریمل خشک شده شما رسیده است.

روش های بازسازی ریمل خشک شده

نباید بلافاصله ریمل خشک شده را دور انداخت، بلکه می‌توانید از چند روش ریمل‌هایی که حالت خشکی دارند یا بر روی مژه‌ها می‌چسبند را به راحتی روان کنید. برای احیای ریمل خشک شده خود می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید.

روغن زیتون

اولین روش بازسازی ریمل خشک شده، استفاده از روغن زیتون است. می‌توانید چند قطره روغن زیتون را داخل تیوپ ریمل بریزید و خوب تکان دهید. خواهید دید که ریمل شما دیگر خشک نخواهد بود.

چای سیاه

با توجه به این‌که در همه خانه‌ها چای موجود هست، این روش یکی از آسا‌ن‌ترین کارهایی است که می توانید برای ترمیم ریمل خشک شده خودتان بکنید. استفاده از چند قطره چای در داخل ریمل‌تان، آن را از خشکی نجات خواهد داد.

بازسازی ریمل خشک شده

قطره چشمی

یکی از روش‌های جالبی که می‌توانید برای برطرف کردن خشکی ریمل انجام دهید، استفاده از قطره چشمی به داخل ریمل است. برای این کار به هیچ وجه از قطره‌ای که از قبل باز شده استفاده نکنید تا دچار عفونت نشوید. حتما از قطره نو استفاده کنید. به اندازه ۳ قطره از مواد قطره چشمی داخل تیوپ ریمل بچکانید. یادتان باشد که بعد از استفاده از هر کدام از روش‌های بالا، حتما ریمل خود را تکان دهید.

ژل آلو‌‌ئه‌ورا

به اندازه یک نوک انگشت ژل آلو‌‌ئه‌ورا بردارید و داخل تیوپ ریمل بریزید. در ریمل را ببندید و آن را خوب تکان دهید. ریمل شما مثل روز اول می‌شود و دیگر نیازی به خرید ریمل جدید ندارید.

روغن بادام شیرین

می‌توانید داخل تیوپ ریمل‌تان روغن بادام شیرین بریزید، البته چند قطره وسپس آن را خوب تکان دهید. این روش هم مانند روش‌های قبلی ریمل شما را از حالت خشکی خارج می‌کند.

ریمل های خشک شده

گلاب

اگر چند قطره گلاب را در ریملی که حالت خشک دارد، اضافه کنید و آن را خوب تکان دهید، متوجه می‌شوید که چقدر ریمل روان شده و دیگر حالت چسبندگی و خشکی در آن وجود ندارد. اگر به تیپ خود اهمیت می‌دهید، حتما به مطلب این ۳ مانتوی جذاب را پاییز امسال بخرید مراجعه کنید.

مایع لنز

یک روش جالب دیگر برای احیای ریمل، استفاده از آب داغ و مایع لنز است. ابتدا ریمل خود را در داخل فنجان آب داغ بگذارید، البته به مدت ۵ دقیقه و سپس در داخل ریمل، ۵ قطره از مایع لنز را بریزید و به مدت ۱۵ ثانیه تکان دهید. با این روش خاص، ریمل شما دیگر خشک نخواهد شد.

آب داغ

استفاده از آب داغ برای زمانی است که موارد بالا را در دسترس ندارید؛ بهترین راه حل برای برطرف کردن خشکی ریمل محسوب می‌شود. ریمل خود را به طور کامل در آب داغ بگذارید و چند دقیقه صبر نمایید. سپس ریمل را بیرون آورده و تکان دهید، خواهید دید که ریمل شما به حالت اولیه برگشته است.

یادتان باشد، اگر از ریمل کمتر استفاده می‌کنید و فقط برای مجالس خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد. حتما ریمل را در بالای یخچال نگه داری نمایید تا همیشه تازه و قابل استفاده باشد.

بازسازی ریمل

پیشنهاد مطالعه: همچنین می‌توانید مطلب این ماسک ضد چروک معجزه می‌کند را بخوانید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو