چگونه بهترین متخصص عروق را پیدا کنیم؟

منبع: آرگا

31

1401/8/1

12:54


نارسایی وریدی معمولاً در نتیجه مشکلات عروقی ایجاد می شود. در اثر این بیماری خون به عقب گردش می کند و منجر به بروز علائمی می شود که به آن رفلاکس وریدی گفته می شود. از جمله علائم آن می توان به تورم، درد پا، قرمزی، درد لگن، فشار لگن و واریس اشاره کرد. در صورت داشتن این علائم، باید به متخصص عروق مراجعه کنید.

چگونه بهترین متخصص عروق را پیدا کنیم؟

متخصص عروق به چه کسی می‌گویند؟

 

چگونه بهترین متخصص عروق را پیدا کنیم؟

متخصص عروق، دانش و تخصص کافی را برای تشخیص و درمان بیماری‌های عروقی دارا می‌باشد. این متخصص با بکارگیری روش‌های غیرتهاجمی و بروز دنیا، برای درمان بیماریهای مربوط به سیستم عروقی اقدام می‌کند. در نظر داشته باشید متخصص عروق بهترین گزینه برای درمان واریس و رگ‌های عنکبوتی را به شما ارائه می‌دهد.

متخصصان عروق علاوه بر انجام انواع جراحی های ساده و غیرتهاجمی تا جراحی های پیچیده، راهکارهایی در رابطه با نحوه تشخیص مشکلات عروقی به بیماران توصیه می کنند. در صورتی که علائمی مبنی بر مشکلات وریدی و عروقی دارید باید به متخصص عروق مراجعه کنید در واقع اولین قدم برای درمان بیماری مراجعه به یک متخصص عروق است.

انتخاب بهترین متخصص عروق

 

چگونه بهترین متخصص عروق را پیدا کنیم؟

مشکلات عروقی و نارسایی وریدی معمولاً باعث ایجاد رگهای واریسی و رگهای عنکبوتی می شود. که  برای درمان این سیاهرگ ها، باید علت زمینه ای را ریشه یابی و درمان کرد.

دریچه های سیاهرگی انتقال خون از پاها به قلب را برعهده دارند و در صورتی که دچار مشکل شوند خون در آن نواحی جمع می شود و رگهای واریسی و عنکبوتی را ایجاد می نماید. علاوه بر این ترومبوز و ورید عمقی از دیگر بیماری های ایجاد شده در اثر مشکلات عروقی هستند که تشخیص آن ها سخت تر است. بیماری های عروقی در صورتی که درمان نشوند ممکن است حادتر گردند. بنابراین بسیار مهم است که به یک متخصص عروق مراجعه کنیم که بتواند مشکلات وریدی را بدون استفاده از روش های تهاجمی و عوارض جانبی و برای همیشه درمان کند.

به منظور انتخاب بهترین متخصص عروق باید موارد زیر را در نظر داشته باشید:

یک مرکز مخصوص بیماری های عروقی عالی پیدا کنید.

به کلینیک هایی مراجعه کنید که از روش های کم تهاجمی استفاده می کنند. برخی از کلینیک ها،  امکاانات انجام روش های کم تهاجمی را ندارند و همچنان از جراحی استفاده می کنند.  از مراجعه به این کلینیک ها  خودداری کنید. کلینیک واریس با داشتن متخصصان عروق با تجربه و  تجهیزات پیشرفته انجام روش های کم تهاجمی را میسر می کند. بنابراین مطمئن باشید که بهترین درمان را برای برطرف کردن رگ‌های عنکبوتی و رگ‌های واریسی  و سایر مشکلات عروقی خود دریافت می کنید.

انتخاب بهترین کلینیک عروق تا میزان زیادی به هزینه درمان بستگی دارد. بنابراین سعی کنید یک کلینیک عروق پیدا کنید که با اکثر شرکت های بیمه قرارداد داشته باشد و همین طور کمک های مالی ارائه دهد.

گوگل و نظرات بیماران را بررسی کنید. معمولاً افرادی که به بیماری های مشابه شما مبتلا هستند نظرات خود را در مورد مراکز درمانی که به آنها مراجعه کرده اند به طور صادقانه می نویسند و شما را با جزییات فرآیند درمان آشنا می کنند.

متخصص درمان های کم تهاجمی واریس و رگ‌های عنکبوتی

در گذشته، از جراحی برای درمان بسیاری از بیماری های عروقی استفاده می شد. اما اکنون با پیشرفت تکنولوژی، نیازی به جراحی، بیهوشی عمومی و دوره نقاهت پس از عمل نیست. پس از انجام عمل واریس و رگ های عنکبوتی با استفاده از روش های کم تهاجمی می توانید به خانه یا محل کار خود بازگردید.

متخصصان عروق دارای بورد تخصصی

تشخیص و درمان مشکلات عروقی روند پیچیده ای دارد. تشخیص بهترین متخصص عروق در درمان رگ های عنکبوتی و رگ های واریسی برای افراد عادی سخت است. با این حال می توانید بورد تخصصی را پزشک مورد نظر را بررسی کنید.

برای دریافت بورد تخصصی، یک پزشک دوره های تخصصی بسیاری را می گذراند. همچنین می توانید سابقه تحصیلی، تجربه و گواهینامه های تخصصی پزشک مورد نظر خود را بررسی نمایید. متخصص عروق باید در روش‌های بدون جراحی که عوارض کمی دارند مانند ابلیشن با لیزر درون وریدی، فلبکتومی سرپایی، اسکلروتراپی، واریتنا و درمان حمایتی تخصص داشته باشد.

با متخصص عروق مشورت کنید.

یک متخصص عروق کاربلد باید بتواند به سؤالات شما در رابطه با علائم، روش های درمان و غیره پاسخ دهد. شما می توانید این سؤالات را بپرسید:

  • چه مدت طول می کشد درمان شوم؟
  • چگونه تشخیص می دهید علائم مربوط به تغییرات ظاهری هستند یا بیماری؟
  • بهترین روش درمان بیماری عروق من چیست؟
  • آیا در طول درمان یا بعد از آن عوارضی وجود خواهد داشت؟ اگر چنین است، چگونه آن را مدیریت می کنید؟

چگونه رگ‌های واریسی را درمان کنیم؟

اگر رگ های واریسی دارید، ابتدا باید به بررسی درمان های کم تهاجمی بپردازید. معمولاً متخصص عروق در ابتدا جوراب های فشاری را توصیه می کند تا به رگ ها فشار وارد کند و گردش خون به قلب را بهبود بخشد. پس از آن، متخصص عروق یکی از روش های کم تهاجمی را برای درمان واریس پیشنهاد می کند. در ادامه با برخی از بهترین درمان های واریس به روش کم تهاجمی آشنا خواهید شد:

ابلیشن رادیوفرکوئنسی (حذف با بسامد رادیویی)

یک روش کم تهاجمی است که در این روش متخصص عروق از گرما یا انرژی حرارتی برای از بین بردن رگ صافن بیمار و بازگرداندن گردش خون به قلب استفاده می کند.

ابلیشن با لیزر درون وریدی

ابلیشن با لیزر درون وریدی یک روش کم تهاجمی برای درمان بیماری های عروقی است که در آن متخصص عروق از انرژی لیزر برای از بین بردن رگ صافن بیمار استفاده می‌کند و گردش خون را به قلب باز می‌گرداند.

درمان با وناسیل (VenaSeal)

وناسیل نیز یک درمان کم تهاجمی است که چسب پزشکی به ورید صافن تزریق شده و آن را می بندد و گردش خون را به قلب باز می گرداند.

فلبکتومی سرپایی (سیاهرگ بری سرپایی)

فلبکتومی سرپایی یک روش کم تهاجمی برای حذف رگ های واریسی و برداشتن آن هاست.  طی این روش متخصص عروق با ایجاد برش هایی روی پوست، رگ های واریسی را برمی دارد و منجر به بهبود ظاهر پاها می شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو