قانون توسعه صنعت ایرانگردی و جهانگردی باید بر مبنای برنامه ششم و هفتم توسعه تغییر کند

منبع: همگردی

28

1401/8/1

23:02


میراث آریا/ براساس سخنان معاون گردشگری کشور، قانون توسعه صنعت ایرانگردی و جهانگردی باید بر مبنای برنامه ششم و هفتم توسعه تغییر کند.

علی اصغر شالبافیان یادآور شد: رویکرد مشترک مجلس، دولت و حاکمیت بر مبنای توسعه گری و رونق اقتصادی است در همین راستا لازم بود پیشنهاداتی برای تقویت قانون توسعه ایرانگردی و جهانگردی تهیه شود و در قالب لایحه یا طرح به فراکسیون گردشگری ارسال تا با همکاری دولت و مجلس بتوانیم کم و کاستی های این حوزه را بر طرف کنیم.

شالبافیان با بیان برخی از فصول طرح توسعه ایرانگردی و جهانگردی یادآور شد: صنعت گردشگری کشور در حال حاضر نیازمند حمایت هایی است تا بتواند جان دوباره گرفته و تقویت شود؛ انسجام و یکپارچگی در صدور مجوزها، حمایت از کسب و کارهای موجود گردشگری، نوسازی اماکن تاریخی و گردشگری، انواع گردشگری از حوزه دریایی گرفته تا توریست سلامت از فصل های مختلف لایحه مربوطه خواهد بود.

او در پایان خاطرنشان کرد: رویکرد و نگاهی در سیاست های حوزه گردشگری امروز وجود دارد که با سیاست های دهه های گذشته متفاوت است، بر همین اساس لازم و ضروری است تغییراتی در قانون توسعه ایرانگردی و جهانگردی ایجاد شود و همچنین این تغییرات باید بر مبنای چارچوب برنامه ششم و هفتم توسعه باشد.

قانون توسعه صنعت ایرانگردی و جهانگردی باید بر مبنای برنامه ششم و هفتم توسعه تغییر کند

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو