احتمال وقوع جنگ بین کره‌ شمالی و جنوبی

منبع: برترین ها

25

1401/8/2

01:49


نظامیان کره شمالی برای تلافی شلیک هشدار نیروهای کره جنوبی به سمت شناور متعلق به این کشور، چند فروند راکت به سمت مرز دریایی دو کشور شلیک کردند.

 فارس: رسانه‌های محلی بامداد دوشنبه از عبور یک فروند شناور کره شمالی از مرز دریایی با همسایه جنوبی و شلیک هشدار نظامیان سئول به سمت آن خبر دادند.

ستاد مشترک کره جنوبی اعلام کرد یک کشتی تجاری کره شمالی در ساعت ۳:۴۲ بامداد دوشنبه (به وقت محلی) از خط فرضی تعیین‌کننده محدوده بین حریم دریایی دو کشور عبور کرد که با شلیک هشدار نیروی دریایی جنوب مواجه شد.

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ»، بعد از آن بود که نیروهای کره شمالی نیز در واکنش به این اقدام، چند فروند راکت به سمت مرز دریایی با همسایه جنوبی شلیک کردند.

طبق این گزارش، کره شمالی برای توجیه شلیک راکت‌های خود، مدعی شد که یک فروند کشتی جنگی کره جنوبی در ساعت ۳:۵۰ دقیقه بامداد - یعنی فقط هشت دقیقه بعد از واقعه اول - به مرز دریایی غرب این کشور تجاوز کرده است.

یک سخنگوی ستاد کل نیروهای مسلح کره شمالی با بیان اینکه ده فروند راکت برای هشدار به سمت مرز دریایی با کره جنوبی شلیک کرده‌اند، گفت: «ما بار دیگر به دشمنان خود درباره اقدامات تحریک‌آمیز جعلی دریایی هشدار می‌دهیم».

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو